Tom Geplaatst: 1 oktober 2015 Delen Geplaatst: 1 oktober 2015 In Duitsland zijn al enige tijd Milieuzones, in Nederland is Utrecht in 2015 begonnen met zones en Rotterdam is in 2016 aan de beurt. Nu zijn we in de keuze van een BOV gefocust op terrein vaardigheden en eventueel E.M.P. resistent, echter de oudere diesels zijn juist de boosdoeners vind men. Dus die zijn de sigaar. Utrecht http://www.utrecht.nl/verkeersbeleid/milieuzone/ http://nos.nl/video/2045752-duizenden-boetes-uitgedeeld-in-milieuzone-utrecht.html Rotterdam Automobilist kan checken of hij Rotterdam nog in mag Voor oldtimers van minimaal 40 jaar oud wordt een uitzondering gemaakt. Amsterdam https://www.amsterdam.nl/parkeren-verkeer/milieuzone/ Arnhem http://www.milieuzones.nl/arnhem Antwerpen voert per 1 januari 2016 milieuzone in http://www.evo.nl/site/milieuzone-antwerpen-in-2016 Milieusticker voor Duitsland http://www.milieusticker.nl/ecms_pages.php?id=1#8 Milieuzones Italië http://www.anwb.nl/vakantie/europa/italie/informatie/milieuzones Voor de meeste zones geld een diesel auto met kenteken voor 01-01-2001 Benzineauto's of LPG met kenteken voor 1 juli 1992 mogen er niet in. In Utrecht krijg je automatisch de boete via de speciale camera's Een boete kost nu nog 90 euro; later wordt dat mogelijk 160 euro. Als een vrachtauto niet is vrijgesteld of geen ontheffing heeft, dan volgt een boete. Het Centraal Justitieel Incasso Bureau (CJIB) int deze boetes. De hoogte van de boete bedraagt € 230,- en wordt verhoogd met administratiekosten. De gemeente controleert of er auto’s in de milieuzone rijden die daar niet mogen komen. Dit doen we op verschillende manieren. Denk aan verkeerscamera’s, scanauto’s en buitengewoon opsporingsambtenaren (BOA’s). De camera’s lezen het kenteken van de auto’s en controleren of de auto in de milieuzone mag komen. De camera’s maken alleen beelden van het kenteken en de auto. Overtreders krijgen een boete via het CJIB (Centraal Justitieel Incasso Bureau). De opbrengst van de boete gaat naar het rijk. Er zullen wellicht meer steden bijkomen en zelf denk ik grotere gebieden zoals de Veluwe, de Ardennen, Moezeldal Dus waar het ons om gaat welke BOV is nog verstandig om te kopen, vooral omdat het vaak de vaste auto van een prepper is. Nu kan er wel verondersteld worden dat bij een evacuatie dat de verkeershandhaving niet meer speelt omdat er dan geen controle meer zou zijn, echter ik denk dat bij een SHTF scenario juist wel streng op de regels gelet wordt door de politie en leger. Dus maar beter aan de eisen voldoen. Aanvullende links http://www.milieuzones.nl/ http://www.milieusticker.nl/ecms_pages.php?id=1#8 http://www.anwb.nl/auto/nieuws-en-tips/tips-en-advies/milieusticker-voor-stadcentra-duitsland?kmherk=aut http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterdam/article/detail/4154132/2015/10/01/Automobilist-kan-checken-of-hij-Rotterdam-nog-in-mag.dhtml?show=react https://nl.wikipedia.org/wiki/Milieuzone En dat het wellicht een foute maatregel is verwacht ik niet dat het ooit weer afgeschaft wordt Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 2 oktober 2015 Delen Geplaatst: 2 oktober 2015 Je moet er gewoon voor zorgen dat je een Duitse VW rijdt, die komt door alle tests. Overigens een bloody shame wie nu nog een vervuilende auto rijdt. Oldtimer voor de hobby kan ik nog mee leven. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Advivo Geplaatst: 2 oktober 2015 Delen Geplaatst: 2 oktober 2015 Overigens een bloody shame wie nu nog een vervuilende auto rijdt.( Misschien mensen die geen nieuwe kunnen betalen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 2 oktober 2015 Delen Geplaatst: 2 oktober 2015 Misschien mensen die geen nieuwe kunnen betalen? Denk ik niet. De auto's van 10-15 jaar oud zijn prima auto's, sommigen behoorlijk zuinig en weinig vervuilend. De echte vervuilers zijn van voor 2000, met name de diesels. Voor een paar honderd euro kun je best een redelijk schone auto kopen die ook nog redelijk zuinig is. Als je dat niet hebt moet je maar gaan fietsen. Natuurlijk zijn de laatste modellen nog zuiniger en minder vervuilend, maar dat noemen we vooruitgang en dat zal altijd zo blijven. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 2 oktober 2015 Delen Geplaatst: 2 oktober 2015 Je moet er gewoon voor zorgen dat je een Duitse VW rijdt, die komt door alle tests. Overigens een bloody shame wie nu nog een vervuilende auto rijdt. Oldtimer voor de hobby kan ik nog mee leven. De grap is dat iedere diesel en benzine auto zwaar vervuilend is. Een nog betere grap is overigens dat wie een elektrische auto rijd, net zoveel vervuild omdat elektra opwekken ook vervuilend is, laat staan de smerige accu's die erin zitten. Maar automobilistje pesten is nu eenmaal DE hobby van de milieu mafia. Ondertussen worden de echte vervuilers met rust gelaten zoals de industrie (want economie is belangrijker) en het openbaar vervoer..... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Richard434 Geplaatst: 2 oktober 2015 Delen Geplaatst: 2 oktober 2015 Goed, VW, dus geen goed voorbeeld: Maar hoeveel Golf 4 diesels rijden er rond? http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volkswagen/m971704687-volkswagen-golf-1-9-tdi-trendline-5-deurs-bj-1999.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr Bovenstaande is een Golf TDI uit 1999 en mag dus in ieder geval Utrecht niet in. Terwijl ik ze nog vrij veel zie rijden. Dus hoezo schande als je nog in een soortgelijke auto rijdt? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jobs Geplaatst: 2 oktober 2015 Delen Geplaatst: 2 oktober 2015 Als u er niet in mag dan vergoeding vragen van uw wegenbelasting naar rato van het gebied van de zone t.o.v. de rest van Nederland. Dit bij de Gemeente Rotterdam claimen. Verder rammelt de administratieve afhandeling: uit welk jaar een auto kotm zegt weinig over de feitelijke vervuiling of de motor die in de auto zit. Hoe gaat de gemeente om met dat soort situaties? 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Advivo Geplaatst: 2 oktober 2015 Delen Geplaatst: 2 oktober 2015 Als u er niet in mag dan vergoeding vragen van uw wegenbelasting naar rato van het gebied van de zone t.o.v. de rest van Nederland. Dit bij de Gemeente Rotterdam claimen. Verder rammelt de administratieve afhandeling: uit welk jaar een auto kotm zegt weinig over de feitelijke vervuiling of de motor die in de auto zit. Hoe gaat de gemeente om met dat soort situaties? Bovendien "discriminatie". Systeem werkt enkel bij Nederlandse kentekens. Buitenlanders in oude diesels krijgen uiteraard geen boete. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jobs Geplaatst: 2 oktober 2015 Delen Geplaatst: 2 oktober 2015 Bovendien "discriminatie". Systeem werkt enkel bij Nederlandse kentekens. Buitenlanders in oude diesels krijgen uiteraard geen boete. Bijzonder ernstig...! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
houthe Geplaatst: 2 oktober 2015 Delen Geplaatst: 2 oktober 2015 Gewoon een oud EMP-proof all-terrein voertuig kopen die je in je schuur stalt. Ontheffing van belasting en verzekering en je hebt je BOV. En een door de overheid en het milieu geaccepteerde auto voor je dagelijkse vervoer. Na een SHTF boeien die boetes en zones ook niet meer Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
anonimoes Geplaatst: 11 november 2015 Delen Geplaatst: 11 november 2015 Denk ik niet. De auto's van 10-15 jaar oud zijn prima auto's, sommigen behoorlijk zuinig en weinig vervuilend. De echte vervuilers zijn van voor 2000, met name de diesels. Voor een paar honderd euro kun je best een redelijk schone auto kopen die ook nog redelijk zuinig is. Als je dat niet hebt moet je maar gaan fietsen. Natuurlijk zijn de laatste modellen nog zuiniger en minder vervuilend, maar dat noemen we vooruitgang en dat zal altijd zo blijven. ik kan zeker een niewe auto kopen. Maar dan wordt ik over 15 jaar ook weer weggepest. Daarnaast betaal ik nu 35% bijtelling over een dagwaarde van 850 euro en bij een nieuwe Toyota Hilux 25% over 51000 euro. Dat kost me toch snel 6000 per jaar extra (Na belasting) dus ik moet 12000 euro per jaar extra verdienen. Als men dan zo graag wil dat ondernemers hun bestelauto's vernieuwen maak het dan mogelijk! Van een ondernemer die veel zooi mee moet nemen kun je niet verwachten dat hij een Aygo gaat rijden! 0 prive kilometers gaat binnen deze steden vaak ook niet omdat je maar 1 parkeervergunning krijgt. Als mijn bus de stad niet meer in mag (hij is gelukkig van NET na 2000 en er hangt mij een zone boven het hoofd van 1-1-2000 ) overweeg ik er een benzine motor in te hangen. Ik ga dan wel mengsmering rijden gewoon omdat het kan! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.