Floshtf Geplaatst: 15 september 2015 Delen Geplaatst: 15 september 2015 Als Prepper hou ik er van om verschillende opties voorhanden te hebben. Een aardig tijdje geleden heb ik dan ook de woodgass stove + de 14cm Zebra Billycan aangeschaft. Werkt allemaal prima en tevreden met het gebruik. Dat er geen tasje / hoesje bij zit, dat heb ik opgelost door van een oude slaapzak zak te verkleinen. Ik kijk meestal ook wel van hoe kan ik mijn gear minder gewicht / volume kan geven. In dit geval sprong het hendel van de Billycan er nog uit. Ik had al een idee wat weer ondersteund werd door een internetpost. Iemand had het hendel vervangen door staaldraad. Ik dacht...hup doen...& ik deel hem hier. Benodigdheden die ik gebruik heb: gevlochten staaldraad 2mm, te koop bij elke bouwmarkt. twee klemmetjes, 2mm, ook in de bouwmarkt, hangen als het goed is bij de draad in het schap. (Ik had liever druk/pers klemmetjes gehad maar deze kon ik niet zo snel vinden) ijzerzaag moersleuteltje zeer sterke schaar (of goede zijkniptang) Neem de Billycan zo ter handen dat je de ijzerzaag op het popnageltje kan zetten waar, de originele hendel mee vast zit. Zet de ijzerzaag tussen popnagel uiteinde en hendel, helemaal aan de buitenkant. Er is net genoeg ruimte om te zagen. Zaag vervolgens het popnageltje door of af. Dit gaat redelijk makkelijk. Wanneer de popnageltjes door zijn hou je een mooi bevestigingspunt voor het draad over. Ik heb +-71 cm draad gebruikt. Deze zet je vast met de klemmetjes. Zorg dat het draad netjes is doorgeknipt + dat de afzonderlijke mini draadjes, aan de uiteinden, in het klemmetje komen. Dit omdat ze anders vervelend kunnen doen met wondjes etc. Wanneer je de goede lengte vind, dan kun je de draad door het hendel van de deksel halen, en ombuigen zodat deze zichzelf vastzet aan de zijkant. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stuudje Geplaatst: 15 september 2015 Delen Geplaatst: 15 september 2015 He, wat een goed idee!! En fijn dat er foto's bijstaan, maakt het meteen zo zichtbaar. Je slaapzakhoesje, die kan je ook gebruiken als hooikist volgens mij...goed bedacht. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
fragalot Geplaatst: 15 september 2015 Delen Geplaatst: 15 september 2015 dit zijn de posts waarom ik hier zit. leuke mod, voor anderen dat dit doen, houd er enkel rekening mee dat de staaldraad & klemmetjes mogelijks gegalvaniseerd/verzinkt zijn als je de goedkopere koopt kies indien mogelijk voor de inox varianten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
houthe Geplaatst: 15 september 2015 Delen Geplaatst: 15 september 2015 Dit wil ik ook nog steeds doen Enige minpunt is dat je zonder de originele hendel ook het deksel niet meer kan vastklemmen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 15 september 2015 Delen Geplaatst: 15 september 2015 Goed gedaan . Zo neemt hij minder plaats in . ps. Een popnagel kan je ook uitboren . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
buurmeisje Geplaatst: 16 september 2015 Delen Geplaatst: 16 september 2015 Ziet er goed uit! Ik heb 'm ook (maar zonder custom handvat). Kun je de deksel er nu nog afhalen wanneer hij boven een vuur hangt? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Floshtf Geplaatst: 16 september 2015 Auteur Delen Geplaatst: 16 september 2015 @buurmeisje Ja, het draadje wat onder het deksel-handvat door loopt, klemt het deksel op de can. Dit bij het vervoeren of evt. direct op een brander. Bij ophangen zit het deksel op deze manier los. De originele plastic klemmetjes passen dan niet meer. Dit plastic was bij mij toch al aan zijn einde door de hitte. (Bij het draad hengsel maken, de juiste maat draad afmeten) Leerzaam om de andere tips en ideeën te lezen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.