Ga naar inhoud
GENEGEERD

Off-grid solar setje, wat heb ik nodig?


Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 164
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

@FincaInSpanje de poten zijn hoger dan ze breed zijn . De kans dat ze omwaaien bij hevige rukwinden is groot. Als je nu toch nog beton gaat storten op het dak is het misschien interessant eerst de poten te plaatsen waterpas en zo meer . En ze in te storten . Staan ze gelijk vast . Denk ik .

 

Daar zat ik ook aan te denken. Ik denk dat we zelfs een paar stenen moeten metselen om het allemaal iets hoger te krijgen, want de rand van het dak is toch wel bijna een meter hoog. En je wilt ook met laagstaande zon zoveel mogelijk kunnen opladen. Ter plekke moeten we even improviseren en een plan maken. Eigenlijk heb ik een mooie plek gezien op het dak, maar daar heeft Rogan momenteel 2 ibc's van 1000 liter staan. Als we die wat kunnen verplaatsen hebben we mogelijk een ideale plek gevonden.

 

Daarnaast moeten we even goed richten naar het zuiden, want ik geloof niet dat zijn huis optimaal zuid gericht staat, maar dat vogelen we wel uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar klop dat wel helemaal. Met winter en zomer tijd . Wanneer is het nu echt 12.00u .

 

Mooi ezelsbruggetje: je "wint-er" tijd mee. Dus wintertijd is de juiste.

 

We hebben speling van 43 minuten ongeveer in de winter en in de zomer 1 uur een 43 minuten. Omdat de zon niet altijd om 12u precies in het zuiden staat. Winter is wel de beste keuze de panelen te plaatsen, omdat je dan in de winter optimaal de zon gebruikt. In de zomer zijn er toch wel zat uren zon dus komt de accu wel vol.:cool:

 

913_300_200_FSImage_0_Equation_of_Time.jpg.45904d219aaad75e2d44914eb52928ad.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na overleg met de "bouwers" en omdat ik door omstandigheden heb kunnen kijken op het dak van Rogan, hebben we besloten de poten verder te verhogen. Dit omdat op het platte dak van Rogan een muurtje staat van ongeveer een meter hoog die eventuele zon zou kunnen tegenhouden in de ochtenduren. @Charlie heeft dus M20 verbindingsmoeren bestel en draadeinden M20.

 

Verder zullen we de panelen eenmaal afgesteld vast boren op het dank, komt er een laag beton met betonijzer overheen om het nog steviger vast te kunnen zetten. Dat deel van het dak moest toch nog worden voorzien van beton. Ook vond ik nog een dikke plaat hout van watervast multiplex waarop we de omvormer en laadcontroller kunnen bevestigen. Deze gaat ook nog mee in de bus. Al met al een flinke lading wat er mee gaat.:o

 

Het is overigens bizar hard aan het regenen momenteel in Spanje en omringende landen. Laten we hopen dat wij straks weer beter weer hebben over een kleine week.:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na overleg met de "bouwers" en omdat ik door omstandigheden heb kunnen kijken op het dak van Rogan, hebben we besloten de poten verder te verhogen. Dit omdat op het platte dak van Rogan een muurtje staat van ongeveer een meter hoog die eventuele zon zou kunnen tegenhouden in de ochtenduren. @Charlie heeft dus M20 verbindingsmoeren bestel en draadeinden M20.

 

Verder zullen we de panelen eenmaal afgesteld vast boren op het dank, komt er een laag beton met betonijzer overheen om het nog steviger vast te kunnen zetten. Dat deel van het dak moest toch nog worden voorzien van beton. Ook vond ik nog een dikke plaat hout van watervast multiplex waarop we de omvormer en laadcontroller kunnen bevestigen. Deze gaat ook nog mee in de bus. Al met al een flinke lading wat er mee gaat.:o

 

Het is overigens bizar hard aan het regenen momenteel in Spanje en omringende landen. Laten we hopen dat wij straks weer beter weer hebben over een kleine week.:D

 

Ik stel voor dat we op elk frame één spanschroef zetten met een keilbout in het dak. Zoiets

 

Frame.png.103bafb34e8e7a16248141b860aa6613.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...