AWOL Geplaatst: 29 juni 2015 Delen Geplaatst: 29 juni 2015 Over het type staal in messen en andere tools kan ik overigens vrij weinig vinden. Op internet kan ik vrij weinig vinden over het type staal, de productiewijze of de samenstelling van de legering vinden. Het zou me niet verbazen als iedere fabrikant zijn eigen type legering handhaaft en dat ze dit proces geheim houden. In ieder geval weet ik dat vooral de verhouding koolstof - ijzer sterk kan verschillen en bepalend is voor de kwaliteit. (http://www.quest.nl/vraag-en-antwoord/hoe-wordt-roestvrij-staal-rvs-gemaakt) ! Maar wat ze er verder nog meer ingooien... Heb je het dan over de goedkope MT's, Leathermans of iets anders? Van de Leathermans is echt wel bekend welk staal gebruikt wordt (voor het lemmet). Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
anonimoes Geplaatst: 29 juni 2015 Delen Geplaatst: 29 juni 2015 Ik gebruik deze veel: http://www.banggood.com/Multi-functional-Adjustable-Wrench-Jaw-Screwdriver-Pliers-Knife-Tools-p-965097.html Maar dan niet voor lomp werk. De baco is handig voor electronica werk (een moer van een potmeter in een behuizing vast draaien etc.) Voor lomper werk in mijn tas een: Mora Clipper (dikke versie) gewone combinatietang met knip deel Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Advivo Geplaatst: 29 juni 2015 Delen Geplaatst: 29 juni 2015 ... De baco is handig voor .... Engelse Sleutel ( en het is : baHco ) Maar dat ziet er toch wel verdomd handig uit zeg ! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Invictus Geplaatst: 29 juni 2015 Delen Geplaatst: 29 juni 2015 Met veel genoegen heb ik dit topic doorgenomen en op basis van hetgeen hier gemeld is nog wat andere topics bezocht. E.e.a. heeft er toe geleid dat ik vanavond toch maar een Leatherman Wingman heb aangeschaft. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.