Basement Steve Geplaatst: 2 februari 2015 Delen Geplaatst: 2 februari 2015 geen idee of er al iets over was, heb gezocht op droogkast, droog kast en gedemineraliseerd, maar niets gevonden... is er een simpele prepper manier om water uit je droogkast drinkbaar te maken? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mathsay Geplaatst: 2 februari 2015 Delen Geplaatst: 2 februari 2015 In principe komt er gedemineraliseerd water uit je droogkast, en je kan dit drinken. Alleen krijg je niet voldoende mineralen binnen. waarom zou je dat water eigenlijk willen drinken? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast ghostwhiper Geplaatst: 2 februari 2015 Delen Geplaatst: 2 februari 2015 Wat voor temperaturen heeft je droogkast? Bij lagere temperatuur kunnen bacteriën en virussen overleven en eventueel in het water terecht komen lijkt me. filteren of koken lijkt me sowieso niet onverstandig. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Basement Steve Geplaatst: 2 februari 2015 Auteur Delen Geplaatst: 2 februari 2015 waarom zou je dat willen drinken? ik dacht dat we op een prepper forum zaten :-) buiten het water dat ik prep, of het water putje dat ik heb probeer ik in kaart te brengen waar er water in huis is voor in een SHTF situatie... en tis gemakkelijker om het nu te vragen dan in de situatie te zitten dat ik er van moet drinken en niet weet of het veilig of goed is. niet de bedoeling om morgen na het lopen een glaasje droogkast water te tappen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast ghostwhiper Geplaatst: 2 februari 2015 Delen Geplaatst: 2 februari 2015 Dan ben je beter af met het water uit de wc spoelbak Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 2 februari 2015 Delen Geplaatst: 2 februari 2015 Denk toch dat een fles spa uit de winkel: A) goedkoper is, B) gezonder is Het is en blijft wasmaschine water dat veerdampt. Dus ongetwijfelt zit er nog troep in het water. Nog afgezien van waarom je de wasdroger wil starten voor demi water. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DeltaFox Geplaatst: 2 februari 2015 Delen Geplaatst: 2 februari 2015 Een wasdroger is iets anders dan een droogkast... of heb ik het fout? 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Loreen Geplaatst: 2 februari 2015 Delen Geplaatst: 2 februari 2015 Een wasdroger is iets anders dan een droogkast... of heb ik het fout? Ik gok haast dat dit per regio verschilt Want voor mij is ook een wasdroger gewoon een droger, en een droogkast een kast om voedsel ed te drogen. Maar als ik dan google op droogkast komen er wel allemaal afbeeldingen van drogers te staan =/ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 2 februari 2015 Delen Geplaatst: 2 februari 2015 Ik gok haast dat dit per regio verschilt Want voor mij is ook een wasdroger gewoon een droger, en een droogkast een kast om voedsel ed te drogen. Maar als ik dan google op droogkast komen er wel allemaal afbeeldingen van drogers te staan =/ hihi, klopt, ik moest ook even schakelen maar eendroogkast om dingen te drogen produceert geen water als afvalproduct. In ieder geval niet die ik ken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast tom666 Geplaatst: 2 februari 2015 Delen Geplaatst: 2 februari 2015 Er zijn tal van andere zaken waar je dit water voor kan gebruiken...drinken is het allerlaatste wat je zou moeten doen...er heeft wasmiddel ingezeten enz enz... Hou het in een emmer en was de autoruit of fiets mee maar drink het niet..Geen goed idee Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Basement Steve Geplaatst: 2 februari 2015 Auteur Delen Geplaatst: 2 februari 2015 ok, heb begrepen dat het op geen enkele manier veilig is... maar mits hier continue over waterzuivering word gesproken en filters dacht ik dat dit een mogelijke optie was tnx voor de feedback Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast ghostwhiper Geplaatst: 2 februari 2015 Delen Geplaatst: 2 februari 2015 Er zijn tal van betere alternatieven om aan drinkwater te komen. Filters filteren niet altijd chemicaliën etc er uit. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bornready71 Geplaatst: 3 februari 2015 Delen Geplaatst: 3 februari 2015 Heb een kuubs vat aangeschaft met zo'n metalen rek eromheen en 3 grote blauwe vaten, regenwater van het dak loopt via filtratie door naar vat..ideaal voor mn moestuin..de meeste buitenlui hier (woon vrijaf) hebben een bron geslagen, dit water kun je laten testen, waarschijnlijk bij de meesten gewoon direkt drinkbaar..ideaal! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 3 februari 2015 Delen Geplaatst: 3 februari 2015 Bij een shtf wil jij je wasdroger aanzetten? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jobs Geplaatst: 3 februari 2015 Delen Geplaatst: 3 februari 2015 Heb een kuubs vat aangeschaft met zo'n metalen rek eromheen IBC. Schoon van binnen? Donker en vorstvrij te stallen? en 3 grote blauwe vaten 200L vermoed ik? Ook hier: pas op voor vorst. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast ghostwhiper Geplaatst: 3 februari 2015 Delen Geplaatst: 3 februari 2015 Een aanvulling @jobs. Geen chemicaliën in gezeten? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bornready71 Geplaatst: 3 februari 2015 Delen Geplaatst: 3 februari 2015 Ik heb geen droger, ben ouderwets, energie slurpers..snap wel dat ze voor veel mensen belangrijk zijn maar voor mij niet, hang het buiten op of nu in de winter over de kachel goed voor de rv in huis Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bornready71 Geplaatst: 3 februari 2015 Delen Geplaatst: 3 februari 2015 Nee zijn al gereinigd voor aanschaf, bubbeltjes folie, vijverfolie en houten bekisting werken goed, staat tevens vd grond af dus tot nu toe geen last van vorst Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bornready71 Geplaatst: 3 februari 2015 Delen Geplaatst: 3 februari 2015 Bij extreme koude en weinig neerslag en stroom voorhanden een bruisbal tbv vijver erin, heb nog zo'n draad tbv plant/reptiel verwarming liggen of als echt koud wordt elektrische deken met strobalen? Hihi nee dan zet ik t vat of iig een vat binnen, gat door de muur en "klaar is Klara"..wel ff filteren en koke he.. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Icewind Geplaatst: 4 februari 2015 Delen Geplaatst: 4 februari 2015 Een wasdroger is iets anders dan een droogkast... of heb ik het fout? Yep, dat heb je fout Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.