Ga naar inhoud
GENEGEERD

Outdoor broeken: zijn die wel echt stevig?


Tjekker

Aanbevolen berichten

Kweetet @Greener.

 

Ik had die dag even niks anders aan...

 

Overigens bevalt de Hydratic van Fjallraven me beter dan de G1000, maar op een gegeven moment neemt de buitenstof van hydratic vocht op waardoor ze zwaar van het vocht aanvoelen. Is mijn ervaring.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Allemaal goed en wel Greener, maar man, kosten die dingen een hoop! Zet ik 40 af tegen 140 tot 200€, voor een broek, dan weet ik het wel.

 

Allemaal goed en wel Wodan maar als ik 5x langer met een Fjallraven doe zou ik toch gek zijn om voor die prijs budgetbroeken te halen die bij mij binnen enkele weken uit elkaar vallen? Dan weet ik het wel.

 

Greener

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vele jaren ervaring met dit soort broeken, voordeel is dat ze licht, stevig, beschermend, water afstotend en heel belangrijk vind ik zelf zeer snel drogend mocht je echt goed nat geworden zijn.

na 2 jaar wekelijks dragen in het terrein, dus hiken, schuren, schaven, door struiken,bos, natte en droge omstandigheden is ook zo'n broek volledig afgeschreven.

voor werkzaamheden zoals jij beschrijft kan je beter een werkbroek/overal aanschaffen, zeer sterk, maar minder geschikt om lang comfortabel afstanden in te moeten lopen.

deze broeken zijn in vergelijking met bijv. De Fjallraven een heel stuk goedkoper, dus mij advies koop beide en gebruik ze waar ze voor gemaakt zijn.

 

Thx. Goed advies en info.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allemaal goed en wel Wodan maar als ik 5x langer met een Fjallraven doe zou ik toch gek zijn om voor die prijs budgetbroeken te halen die bij mij binnen enkele weken uit elkaar vallen? Dan weet ik het wel.

 

Greener

Haha, natuurlijk! :D Alleen denk ik, ik zeg wel, DENK ik dat die niet 5x langer meegaan... Ooit zullen we het weten, zijn we beiden waarschijnlijk echt oud geworden :)
  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Cratex werkbroeken.

Kosten bij http://www.vancranenbroek.nl/ geen drol.

 

Absoluut voor die prijs is de kwaliteit echt prima, ik heb er bodywarmer van, meerdere gevoerde houthakkers vesten en gewone nette spijkers broeken, allemaal zo rond de 15/17,50 p.st.

dus als je er toch eens bent, koop van elk gelijk een paar kan je er jaren mee vooruit.

 

Tip: kijk wel alle naden , ritsen, knopen etc ff goed na in de winkel, er kan wel eens wat mis mee zijn ( ervaring met een broek), 1 gepast zat goed, zag er goed uit dus maar gelijk 2 mee, thuis bleek de andere gaatje te hebben in de knieholte, inmiddels volledig doorgescheurd, nouja korte spijkerbroek voor in de zomer is ook goed:cool:.

die andere spijkerbroek is overigens nog perfect, zelfs niet merkbaar gekrompen ( half jaartje oud, elke week wassen)

 

Houthakkersvesten zitten echt lekker, goed warm, met en zonder kraag en/of cappuchon, weekend gebruik, dan tot 2 jaar ongeveer goed, dan komen er echt gaten in bij de uiteinde van de mouwen en aan de onderkant voorkant, voor dat geld ga ik er niet aan repareren, koop voordien al een nieuwe.

 

die bodywarmer is van waterafstotend materiaal met waar mogelijk afsluitbare zakken erop en in, warm en zeer sterk, donkergroen van kleur, top ding, zag ze echter de laatste keer niet meer hangen dus weet niet of ze nog in het assortiment zitten.

 

naast kleding vele interessante spullen voor aangenamere prijzen dan in de andere bouwmarkten, tuincentra achtige bedrijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De G-1000 kwaliteit van Fjallraven is zonder meer goed. Ik zou gaan voor model Barents. Die is op de kont en knieën versterkt. Een Fjallraven jack afrekenen op zijn rits is niet reël. Bijna alle fabrikanten van buitensportjacks gebruiken dezelfde ritsen.

Als je een sterke broek wilt voor weinig geld moet je eens uitkijken naar BDU broeken. Zelf heb ik, ondanks de prijs, liever een G-1000 omdat die veel sneller droogt. Een essentiele eigenschap wanneer je in het veld nat bent geworden.

Tussen de BDU en de Fjallraven in zit qua prijs de 5.11 broek, maar je moet wel van de wijde pasvorm om het bovenbeen houden.

Wanneer je een tactische broek wilt waarmee je er niet gelijk uitziet als Rambo (play the grey man!) is de Urban Trouser van Helikon heel goed. Ook met een Fjallraven zie je er uit als een sportieve vent en niet als een survivalist.

Zoek een winkel die alle drie verkoopt zodat je kunt passen en kiezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...