Ga naar inhoud
GENEGEERD

Nordisk Alfheim 12.6 als BOL


Dauntless

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Owww. @Dauntless, daar heb ik geen rekening mee gehouden. Ik denk rond de €2000,-

Wij kampeerden altijd in deze temt (ouder model). Was gemakkelijk op e zetten, heeft alleen een miljoen haringen om vast te zetten.

Maar deze dingen staan als een huis. We hebben diverse keren noodweer gehad op campings, noodweer waarbij camperdaken sneuvelden (hagel ed.).

Ook de tent zat dan onder de butsen. De dag daarna was ie echter weer strak. Vandaar dat ik deze noem, maar het is een andere prijsklasse.

Die tweepersoons heb ik van een kennis gekregen dus zou niet weten wat dat gekost heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er een kachel pijp doorvoer in gemaakt . Maar nog nooit een kachel in doen branden al heb ik er wel een . Als je er een kachel in doet branden zou ik toch een onbrandbaar kleed onder de kachel leggen . Ik heb de 500 . 5m breed die in de link is een 400 . 4m breed . De mijne is 3m hoog . Er is of was nog iemand naast Shadow op het forum die er een heeft en hij heeft zelfs een binnentent er voor .

Ga eens kijke op 2dehand.be bij kampeer spullen en dan bij overige tenten . Na een paar bladzijden vind je de leverancier terug met al de soorten .

Een link plaatsen dat kan ik niet .

en @Peerke ik zet mijn tent alleen op in 6min.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf een Tentipi Zirkon 7. Licht genoeg om in je rugzak mee te nemen, zeker als je de spullen opdeelt. Een vuurtje in een dergelijke tent is heel goed te doen als je het maar klein houdt. Ik heb zo'n Ikea RVS kitchen utensils ding die ik aan de stok van de tipi kan hangen. Hierin kan je eenvoudig een klein vuurtje maken die de tent in no time warm stookt. Het voordeel van de Tipi vorm is dat je de meeste ruimte hebt waar je het nodig hebt en dat is beneden. Je kunt er comfortabel in leven en in het midden goed staan om je aan te kleden of even uit te rekken.

 

Een andere optie zou een Bell tent kunnen zijn. Die van Obelink past ruim in jullie budget en je kan er mooi een kacheltje in kwijt. Als je hem toch niet hoeft te dragen en het gewicht is geen probleem........ Een Bell tent en een Wildo kacheltje. Ben je voor 375 wel klaar en heb je een hele goede uitvalsbasis. Voordeel van de kachel is dat je hem 's nachts beter door kunt laten branden zonder toezicht.

 

In Mongolië hebben ze daar overigens een mooi systeem voor. 's Nachts sluipt iemand de gers binnen om weer wat hout op de kachel te gooien. Zo hoeft er maar een iemand even wakker te worden en een rondje te maken langs een aantal tenten en iedereen heeft het lekker warm :-D

@FKAGB bedankt voor de tip, wat voor kachel hebben jullie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.asadventure.com/benl/nordisk-tent-alfheim-12-6-1141c30006?id_colour=3778

Met een yurt in het achterhoofd dacht ik als semi-BOL samen met @Nykiyi een Nordiska Alheim 12.6 aan te schaffen:

412.jpg.1d7b891cc1aa6ef2079e238233fba095.jpg

7601_0_Nordisk_Alfheim_196_Basic.jpg.ef97bea4e7b1b00f4fbeac53a31a9e53.jpg

Nordisk-alfheim-1.jpg.0edf1869accd6d3003ba75edd9bab2bc.jpg

 

Voordelen:

-Kostprijs

-Meerdere mensen kunnen er in slapen

-Door verwijderbaar dakje mogelijkheid een kachel of vuurtje in vuurschaal

 

Nadelen:

-Relatief klein

 

Heeft er iemand tips, ervaringen, of wijze raad voor mij?

mvg,

Dauntless

 

volgens mij had @Shadow zoiets tijdens SC veluwezoom misschien kan je het aan hem vragen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...