Ga naar inhoud
GENEGEERD

Eerste stappen in het preppen


kroes

Aanbevolen berichten

Kijk naar je normale situatie wat je daar gebruikt.

Om dan langszaam aan uit te breiden door in de supermarkt 1 of 2 blikken extra mee te nemen.

 

Bekijk wat de risico's kunnen zijn. Kook je op elekra of gas hoe ga ik dit oplossen als dit er niet is.

Hoe zit het met water?

 

Schrijf dingen op die je te binnen schieten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Sorry hoor. Maar heb @kroes al eens gedacht wat hij gaat doen als zijn huis in de fik staat? Doe niet zo recalcitrant en stel een BOB samen.

 

Hey,

Nadat ik het woord recalci.... even heb opgezocht denk ik dat het woord BOB voor mij slaat op Bug Out Box. Ik ben van plan alles te bewaren in 2 boxen van 60 liter. Deze zijn makkelijk te laden in mijn voertuig en indien geen voertuig snel (deels) over te laden in zakken.

 

Ik heb hier al een schat van informatie opgedaan die ik zeker verder zal gebruiken om voor mij de optimale voorbereidingen te treffen.

 

Waarvoor dank en laat alle info nog maar komen en zal de andere post volgen.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nu een maand aan het preppen gegaan en neem straks nog een hoop spullen voor mijn BOB en BIL mee terug uit mijn BOL. Ik denk eraan om mijn zibro karmin petroleumkachel mee te nemen (de brandstof laat ik daar en ik koop hier wel nieuwe), neem kookspullen en camping-gear mee hier naar toe, ik heb 4 dikke wollen dekens aangeschaft, en heb een voorraad diesel en water staan (diesel om in geval van nood mijn BOL te bereiken, water om hier een aantal weken mee vooruit te kunnen). Verder genoeg voer om het minstens 1 maand uit te houden, maar dat wil ik zeker gaan verruimen.

 

Ik ben nu aan het kijken naar een goed petroleumstel met reserve-lonten en brandstof, een hand-koffiemolen en een pot en filter. Als ik weer terug ben van mijn BOL ga ik ook een waterfilter kopen. Ben ook ruimte aan het creeëren om nog een extra rek neer te zetten voor 'prepspul'. Ik let er echt op wat 'men' hier heeft staan zodat ik steeds mijn voorraad aan kan vullen met noodzakelijke en handige zaken. Ik hoop aan de andere kant wel dat de ADPU-status nog even uitblijft want ik hoop binnen 3 jaar voorgoed naar mijn BOL te gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...