Tank532 Geplaatst: 19 augustus 2014 Delen Geplaatst: 19 augustus 2014 Ik ben al een tijdje naar gasmaskers aan het kijken maar wil er wel 1 die ook werkt uiteraard. Nu vind ik op internet hele dure systemen of hele goedkope bij de dumps. Die bij de dumps (vaak van oostblok of scandinavische makelij) zijn vaak nog "nieuw" of ten minste met een originele filter in een afgesloten blik. Er staat achter al;tijd bij dat deze alleen voor decoratieve doel gebruikt kunnen worden? Is dat zo en zo ja waar ligt dat eigenlijk aan? Zijn er mensen hier die meer weten over maskers? Wat zijn goede, betaalbare maskers en waar moet je op letten? Alvast bedankt! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Peerke Geplaatst: 19 augustus 2014 Delen Geplaatst: 19 augustus 2014 @Tank532 Wil je echt voor safe gaan dan laat je die dump-zooi liggen en koop je een fatsoenlijk masker met filters bij de prepshop of een safety-shop (zoals BNT) in jouw buurt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dirty Dragons Geplaatst: 19 augustus 2014 Delen Geplaatst: 19 augustus 2014 Ik zou het met dat Dump spul ook niet wagen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Peerke Geplaatst: 19 augustus 2014 Delen Geplaatst: 19 augustus 2014 @Tank532 Voor mijn ex-werkgever heb ik vaak genoeg maskers met filters en maskers met perslucht gedragen. Ik heb er bij destijds RISC trainingen in gehad. Deze dienen ieder jaar gecontroleerd te worden (Draeger/ Unisafe) Dus iets wat al jaaaren in de dump ligt, is sowieso niet te vertrouwen. Weet je uberhaupt hoe je een masker moet opzetten en testen of deze goed is opgezet ? Laat je daarom voorlichten bij een safety-shop ! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast ghostwhiper Geplaatst: 19 augustus 2014 Delen Geplaatst: 19 augustus 2014 Bijna altijd droogt het rubber uit van de maskers waardoor je geen goede afdichting meer kan garanderen. Ik geloof dat je die dingen maximaal 2 jaar op de plank mag hebben liggen en daarna sowieso moet vervangen. Hierbij geldt wel beter iets dan niets maar met dit soort dingen ga ik voor safe Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tank532 Geplaatst: 19 augustus 2014 Auteur Delen Geplaatst: 19 augustus 2014 Ok, duidelijk! Thanx! Maar voor een goed masker begint het dan rond de € 170,- als ik naar de Prepshop kijk? En hoe zit dat met die filters, moet je die vaak vervangen en zijn de aansluitingen dan redelijk universeel? Of is het per merk/type weer anders? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wesp Geplaatst: 19 augustus 2014 Delen Geplaatst: 19 augustus 2014 Ook ik heb deze trainingen gehad. @Peerke heeft gelijk. Het opzetten luistert zeer nauw. Daarbij leer je ook hoe te drinken bij langdurig gebruik.Daarbij is de filter van levensbelang. Vaak zijn ze te oud of gewoon leeg. Denk goed na en investeer niet in iets waar je niet van op aan kan. Succes Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
phaelin Geplaatst: 19 augustus 2014 Delen Geplaatst: 19 augustus 2014 Je kunt een hoop handig spul vinden bij de dump. Maar als je leven ervan af hangt zou ik toch gaan voor iets nieuws en beproefds. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Peerke Geplaatst: 19 augustus 2014 Delen Geplaatst: 19 augustus 2014 Een filter is bedoeld voor eenmalig gebruik. LET OP: met een masker met filter mag je NOOIT een besloten ruimte (kelder, silo, gierput) betreden !!! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
quiqsilver Geplaatst: 19 augustus 2014 Delen Geplaatst: 19 augustus 2014 dump maskers zijn leuk voor een verzameling maar absoluut ongeschikt voor het "echte" werk. Nooit je leven riskeren met materiaal waar je niet van weet hoe goed het nog is of hoe het werkt. QuiQsilver Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tank532 Geplaatst: 19 augustus 2014 Auteur Delen Geplaatst: 19 augustus 2014 Thanx mensen! Geen dump masker dus.... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Peerke Geplaatst: 19 augustus 2014 Delen Geplaatst: 19 augustus 2014 Thanx mensen! Geen dump masker dus.... http://www.btn.nl Misschien zit er een vestiging in je buurt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wafels Geplaatst: 19 augustus 2014 Delen Geplaatst: 19 augustus 2014 @Peerke dat geldt ook bij ruimtes waar CO (zoals bij een brand kan voorkomen ) in de lucht zit dan zul je perslucht moeten gebruiken @Tank532 , tevens is de vraag waar je het gasmasker voor wilt gebruiken ??? een strijdgas is iets anders als een chemisch gebeuren en zelfs bij chemische gassen zul je heel goed moeten weten om wat het gaat want niet alle filters werken voor hetzelfde ook al zijn er combinatie filters maar volgens mij was er al een draadje over gasmasker filters ed gr will Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Peerke Geplaatst: 19 augustus 2014 Delen Geplaatst: 19 augustus 2014 @Wafels Klopt wat je zegt. Een ABEK-filter is alleen geschikt voor organische dampen, zure gassen, ammoniak en zwaveldioxide. Absoluut niet geschikt voor een brand. Dan heb je inderdaad (onafhankelijke) ademlucht nodig. Daar heb je echt een training voor nodig, naast dat het conditioneel zwaar is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Changing the mindset Geplaatst: 19 augustus 2014 Delen Geplaatst: 19 augustus 2014 Ergens kan ik me herinneren dat dit onderwerp al aan de orde is geweest. Could be wrong. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dirty Dragons Geplaatst: 19 augustus 2014 Delen Geplaatst: 19 augustus 2014 Ergens kan ik me herinneren dat dit onderwerp al aan de orde is geweest. Could be wrong. Zie dit dan als een opfris cursus. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.