Ga naar inhoud
GENEGEERD

Zijn de gasmaskers uit de dump nog bruikbaar?


Tank532

Aanbevolen berichten

Ik ben al een tijdje naar gasmaskers aan het kijken maar wil er wel 1 die ook werkt uiteraard.

Nu vind ik op internet hele dure systemen of hele goedkope bij de dumps.

 

Die bij de dumps (vaak van oostblok of scandinavische makelij) zijn vaak nog "nieuw" of ten minste met een originele filter in een afgesloten blik. Er staat achter al;tijd bij dat deze alleen voor decoratieve doel gebruikt kunnen worden?

Is dat zo en zo ja waar ligt dat eigenlijk aan?

 

Zijn er mensen hier die meer weten over maskers?

Wat zijn goede, betaalbare maskers en waar moet je op letten?

 

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@Tank532

 

Voor mijn ex-werkgever heb ik vaak genoeg maskers met filters en maskers met perslucht gedragen. Ik heb er bij destijds RISC trainingen in gehad.

Deze dienen ieder jaar gecontroleerd te worden (Draeger/ Unisafe)

 

Dus iets wat al jaaaren in de dump ligt, is sowieso niet te vertrouwen.

 

Weet je uberhaupt hoe je een masker moet opzetten en testen of deze goed is opgezet ?

 

Laat je daarom voorlichten bij een safety-shop !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ghostwhiper

Bijna altijd droogt het rubber uit van de maskers waardoor je geen goede afdichting meer kan garanderen.

Ik geloof dat je die dingen maximaal 2 jaar op de plank mag hebben liggen en daarna sowieso moet vervangen.

Hierbij geldt wel beter iets dan niets maar met dit soort dingen ga ik voor safe ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Peerke dat geldt ook bij ruimtes waar CO (zoals bij een brand kan voorkomen ) in de lucht zit dan zul je perslucht moeten gebruiken :rolleyes:

@Tank532 , tevens is de vraag waar je het gasmasker voor wilt gebruiken ??? een strijdgas is iets anders als een chemisch gebeuren en zelfs bij chemische gassen

zul je heel goed moeten weten om wat het gaat want niet alle filters werken voor hetzelfde ook al zijn er combinatie filters

maar volgens mij was er al een draadje over gasmasker filters ed

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Wafels

 

Klopt wat je zegt. Een ABEK-filter is alleen geschikt voor organische dampen, zure gassen, ammoniak en zwaveldioxide. Absoluut niet geschikt voor een brand.

Dan heb je inderdaad (onafhankelijke) ademlucht nodig. Daar heb je echt een training voor nodig, naast dat het conditioneel zwaar is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...