Gast tom666 Geplaatst: 5 augustus 2014 Delen Geplaatst: 5 augustus 2014 Mijn vorige Firesteel was gebroken ...nu heb ik een goeie gekocht van Bear Grillis. Ik wou al een tijd een machette...deze gekocht van Herbertz Een handige zaag voor kleinere takken ed.. En natuurlijk een goede kleine Fiskars... Een nieuwe rol tape die ik steeds in de wagen heb..enz... nu zoek ik nog een oude zandsteen die in water draait...heb er een in de buurt gezien en ga morgen vragen of die wordt verkocht... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MyronPrps Geplaatst: 5 augustus 2014 Delen Geplaatst: 5 augustus 2014 zit er zelf aan te denken om die kleine bijl te kopen van fiskars (nja de kleinste haha) lijkt me erg handig voor aan je riem bijv. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Loreen Geplaatst: 5 augustus 2014 Delen Geplaatst: 5 augustus 2014 Ziet er chic uit @tom666 ! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MyronPrps Geplaatst: 5 augustus 2014 Delen Geplaatst: 5 augustus 2014 @tom666 waar ga je deze bijl voor gebruiken? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast tom666 Geplaatst: 6 augustus 2014 Delen Geplaatst: 6 augustus 2014 Ik heb heel veel hout...ik stook ook in de winter met hout en draai zelden mijn centrale verwarming open . Ik maak ook veel aanmaakhout dus dit bijltje is daar uitermate geschikt voor. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
popeye Geplaatst: 6 augustus 2014 Delen Geplaatst: 6 augustus 2014 Hallo @tom666, Het hieronder staande begrijp ik niet. Wat is zandsteen die in water draait.? nu zoek ik nog een oude zandsteen die in water draait...heb er een in de buurt gezien en ga morgen vragen of die wordt verkocht... Met vriendelijke groet, Popeye. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 6 augustus 2014 Delen Geplaatst: 6 augustus 2014 @tom666: He grappig, zo'n Herbertz machete heb ik ook. 'k Vind hem alleen wel erg zwaar om mee te werken. Ook is hij ooit gebroken bij het hakken en weliswaar nu goed gelast (door iemand die weet wat hij doet), maar vertrouwen doe ik het ding niet echt meer. Door zijn massa wel een uitstekende zombie killer! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Survival Mode Geplaatst: 6 augustus 2014 Delen Geplaatst: 6 augustus 2014 Diezelfde zaag heb ik een jaar of drie geleden gekocht bij de Aldi voor een paar centen. Zag hem trouwens vandaag terug liggen in de aanbieding. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast tom666 Geplaatst: 6 augustus 2014 Delen Geplaatst: 6 augustus 2014 @popeye Een oude zandsteen is een ronde zandsteen die op een as draait. Het wordt aangedreven met een hendel met de hand of met een metalen voetpedaal zoals bij oude naaimachines. De steen loopt in een bak water . Dit zijn extreem goede messen slijpers maar ook goed voor bijlen enz... Je kan ze makkelijk terug recht zetten met een hardere steensoort.. Zijn 2de hands te vinden rond de 50 euro...niemand wil dat nog...wat weten zij ervan he... Als een mes niet meer snijdt tegenwoordig gooit men het weg... Ik weet er een in de buurt staan...kga luisteren of die verkoopt..scheelt weer brandstof ook Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast jan . u Geplaatst: 9 augustus 2014 Delen Geplaatst: 9 augustus 2014 Tom ga een buschcraft weekeind cursus doen, leer je batonnen met een goed mes geen beer de show man spul en neem een klapzaag, slijpen doet iedere messen liefhebber op en watersteen die in je jaszak past daar krijg je alles vlijm scherp mee. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Jim90 Geplaatst: 9 augustus 2014 Delen Geplaatst: 9 augustus 2014 Hey, die bijl heb ik van de week ook gekocht. Bij de boerenbond hadden ze fiskars zagen, messen en bijlen in verschillende maten liggen. Ik heb geen bomen in de tuin, maar het is voor op zolder, mochten we een 'alternatieve uitgang' nodig hebben naar het dak. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.