Ga naar inhoud

Richard434

Lid niveau 2
  • Items

    179
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    1

Richard434 won de laatste dag op 20 november 2015

Richard434 had de meest gelikete inhoud!

Persoonlijke Informatie

  • Locatie
    Midden Nederland
  • Beroep
    groothandel in bouwmaterialen
  • Nieuwsbrief
    Ja

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

Richard434's prestaties

Survivor

Survivor (4/11)

297

Reputatie

  1. Het feit dat de oude slang aan de SO 3821 en de nieuwe aan de ISO 3821 voldoen, betekent dat de slang aan de eisen voor "Lassen en verwante processen" voldoet. Dus geschikt is voor allerlei gassen (waaronder propaan) is. Zoals eerder vermeldt, een beetje afwasmiddel om de tule's zorgt dat de slang er makkelijker op gaat.
  2. Waar ik heen zou gaan hangt totaal van de situatie af, Ik woon zelf in het midden van het land, maar heb meerdere locatie's waar wij (zowel mijn gezin, als een aantal anderen die binnen mijn prepgroep vallen) waar we terecht kunnen. Van Limburg, tot Groningen, en indien nodig zelfs Italië en Roemenië. Echter, waar ik naar toe uit zal wijken, als ik al uit zal wijken, is enorm afhankelijk van de situatie. Bij overstromingen (ten gevolgen van EMP) zou ik waarschijnlijk richting het zuiden gaan, maar dat is ook afhankelijk van welke informatie ik verder heb. Ik heb die kar destijds zelf gebouwd, en de basis was een slee. Dus dat is kwestie van de wielen eraf halen. (en paar kleine andere aanpassingen, wat bouten en moeren loshalen) Ik heb hem zo ontworpen dat de staanders van de wielen "op hun kop" gemonteerd kunnen worden zodat de slee ook onderweg weer tot kar te bouwen is. hierdoor kan hij zelfs (met lichte bepakking) en 4 lege 10L jerrycans drijvend gemaakt worden, waarbij het platform boven water blijft (blij kleine golfslag). Multifunctionaliteit stond bij mijn ontwerp voorop. Ik zal er binnenkort eens een topic over maken!
  3. Dat hangt van veel meer factoren af dan alleen het weer. Ook van naar welke BOL ik moet gaan (Lees familie halverwege, of aan de andere kant van het land, of naar het buitenland, of zelfs Europa uit. Maar wat het weer betreft zit mijn grootste probleem in het warm houden van mijn zoontje, aangezien ik (en tegen die tijd hopelijk mijn vriendin ook weer) dan zal lopen en het dus zelf warmer hou. Maar mijn zoontje zal het grootste deel in de kar (of bij erg veel sneeuw omgebouwd tot slee) zitten. Dus het is heel erg afhankelijk hoe lang en ver ik van huis moet. Sneeuwschoenen heb ik niet, wel van die anti-glij dingen voor onder je gewone schoenen. en ik kan (ervaring) ze indien echt nodig maken. Verwarming tijdens de overnachtingen via houtkacheltje, maar tijdens transport is dat lastig.
  4. Ik reageerde met de Google zoekfunctie simpelweg op jouw vraag "wat kost dat dan?" Nu zal ik daar wat dieper op ingaan: Internet via de schotel kost (Volgens http://www.arobantennebouw.nl/internet-via-de-satelliet-in-nederland-en-europa/) € 29,- per maand. Hierbij heb je (theoretische) een downsnelheid 22 Mbit/s en mag je 5 GB verbruiken. Internet via 4G in Spanje (Via de spaanse Vodafone, in verband met eventuele extra kosten voor een buitenlandse aansluiting ( https://www.vodafone.es/tienda/particulares/es/catalogo/ficha/particular/movil/tarjeta/sim_contrato/?subtipoContrato=1&idPrecio=1027674 ) Kom je op € 35,- per maand. Hierbij heb je een downloadsnelheid van 225 Mbit/s en kan je tot 6 GB verbruiken. Zelfs de gemiddelde snelheid van 4G ligt boven de theoretische snelheid van de satelliet/schotel verbinding. Daar komt de eerder genoemde vertraging op het satellietverbinding bij. Dus ja, in mijn ogen is een satelliet verbinding erg duur voor de snelheid die je ervoor krijgt. Maar dat is mijn Mening, uiteraard hoef je daar niks mee te doen.
  5. http://lmgtfy.com/?q=prijzen+internet+schotel
  6. Dat klopte zeer zeker voor de aanleg destijds, echter is dat voor de huidige nieuwbouw geen reden meer. Ook indien je een pand zou willen slopen, en er een nieuwe woning neer wilt zetten, (waarbij de infrastructuur van de rest van de wijk/dorp in tact blijft, (en inmiddels al is betaald) dien je alsnog de aansluitingen te laten maken. Dus tegenwoordig, waarbij het off-grid en dus uiteindelijk energie neutraal bouwen gepromoot zou moeten worden, vind ik het "vreemd" dat er een verplichting blijft voor het aansluiten. De enige reden waarom de overheid dit zou willen is het geld dat het oplevert. Dat je "verplicht" bent om je pand op de riolering aan te sluiten, vind ik wel terecht, in verband met hygiëne. Echter is er qua verwarming en stroomvoorziening, vooral bij grotere percelen zo veel mogelijk dat het mijn inziens juist gepromoot moet worden om woningen energie neutraal te maken.
  7. Hoe het zit bij wan-betaling? Ik heb werkelijk geen idee. De reden dat de overheid de Nuts-voorzieningen verplicht, is omdat er een belasting op geheven wordt. Dus ik ga er vanuit dat de vaste kosten, (vastrecht) door blijft oplopen, totdat de deurwaarder beslag op je salaris/uitkering/spullen/woning komt leggen.
  8. Sterker nog, ook bij nieuwbouw ben je Wettelijk verplicht om de aansluitingen op de NUTS voorzieningen aan te leggen. En dus de bijbehorende belastingen te betalen.
  9. Na er even ingedoken te zijn, In de basis ziet het er zeer goed ontworpen uit. Het belangrijkste is de software die het smart-charging moet verzorgen. Het mooiste zou zijn om de PV panelen deels te kunnen koppelen aan de laadunit, zodat je normaal gesproken via de PV panelen laad. Nu is daarvoor uiteraard wel van belang dat je de Zoë's overdag aan het laden zou kunnen hebben. Eventueel met de eerder genoemde omkeerschakelaar, of een losse schakelaar zou je het op die manier kunnen maken Het voordeel van alleen via de PV panelen laden hoef ik niet uit te leggen neem ik aan.
  10. Ziet er netjes uit! En degelijk! Ik deel de zorgen met betrekking tot de wind totaal niet. Het zwakste punt zal de bevestiging op van de panelen op de hekken zijn. maar door de constructie heeft de wind hier ook de kleinste hefboom op. zolang er geen hele extreme buien zullen komen denk ik dat de verankering meer dan genoeg is.
  11. Draka heeft met de kabelcalculator zeker een mooie tool gemaakt, Zelf zou ik in dit geval ook voor de 16mm2 gaan. Verder verwacht ik dat de NEN geen uitzondering zal maken voor een hogere beveiliging. Aangezien de diameters van de draden achter de zekering hierop gebaseerd zijn, zou je hierdoor dus onveilige situatie's in de hand kunnen werken. Technisch is het absoluut mogelijk om de installatie zo te maken dat je vooral op PV laad. Heb je wel eens gemeten hoeveel opbrengst je uiteindelijk daadwerkelijk hebt op je PV installatie? Wat je namelijk zou kunnen doen is de PV-panelen via een omkeerschakelaar* op je lader kunnen aansluiten, zodat je handmatig kunt kiezen tussen volledig PV en via het net. *(Bijvoorbeeld: (dit is de 20A versie, je hebt ze ook groter, uiteraard) http://datasheet.moeller.net/datasheet.php?model=207132&locale=nl ) Maar zoals ik gister al zei, ik zal er van het weekend even rustig in duiken.
  12. Erg Interessant draadje dit! Ik zal ergens van het weekend in alle rust je plan doornemen en kijken of je geen denkfouten maakt. Vooral het stuk in combinatie met de PV panelen moet ik even rustig bekijken Wel zet ik vast een link neer zodat je kan kijken naar de benodigde kabeldiameters. http://www.draka.nl/Kabulator-nl Zelf zou ik wel vast rekening houden bij de kabeldiameters, met de koppeling aan de PV-panelen. Ook zou ik een extra beveiliging en (hoofd)schakelaar voor de laadunit plaatsen. Verdere details kom ik van de week op terug!
  13. Goed, VW, dus geen goed voorbeeld: Maar hoeveel Golf 4 diesels rijden er rond? http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volkswagen/m971704687-volkswagen-golf-1-9-tdi-trendline-5-deurs-bj-1999.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr Bovenstaande is een Golf TDI uit 1999 en mag dus in ieder geval Utrecht niet in. Terwijl ik ze nog vrij veel zie rijden. Dus hoezo schande als je nog in een soortgelijke auto rijdt?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...