Ga naar inhoud
GENEGEERD

Gasmasker en filter


Iamlordx

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

@Iamlordx Het is wat @12gauge zegt het gaat om je veiligheid en zeker met giftige gassen moet je oppassen , daarbij komt welke gassen wil je stoppen

er zijn combinatie filters en ook filters voor specifieke gassen .wat rookgassen betreft , daarin zit ook vaak CO , dit is behoorlijk giftig en gaat dwars door een gasfilter

heen (het enigste wat daar voor werkt is perslucht , zover als mij bekend) . Ook moet je weten dat je hele huid ademt en dat je dus een gasdicht pak zult moeten hebben

Indien je stelt alles is beter als niks dan zeg ik ja ,maar als je echt op zoiets voorbereid wilt zijn dan zul je wat meer uit de kast moeten halen (oa geld)

er zijn ook speciale gasdichte'' tenten '' maar daar weet ik niet zoveel van .Ik dacht dat er hier op het forum een topic over was . Een gasmasker testen

lijkt me zinloos want ik denk niet dat het slim zou zijn om je neus met gasmasker boven een fles met blauwzuur te houden , tegen de tijd dat je de amandel geur ruikt

weet je dat je filter niet werkte :D dus maar niet doen :)

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Iamlordx stof is weer een heel ander hoofdstuk dan gas , er zijn zonder meer goede stoffilter , ook met stoffliter in bus vorm ,de betere hebben een koolpatroon erin zitten ,

en die schroefdraad daarvan is zover als ik weet hetzelfde als van gasmaskers maar ook daar voor geldt als je uit gaat van veel stof

dat je je huid beschermd en ga jij uit van radioactief stof of gewoon stof wat moet ik me daar bij voorstellen ??

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Iamlordx ik zou me eerst even heel erg verdiepen in de wet, je mag in NL namelijk zelf geen luchtgeweren maken (tenzij je een licentie hebt uiteraard) ;)

 

@lamlordx dat klopt , zelfs voor een spudgun kun je zo duizend euro boete krijgen als je voor de lol een sinaasappel wegschiet :( maar of een waterraket verboden is weet ik niet of een luchtpompje maken :Dgr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Wafels Een radioactieve stof is heel moeilijk te stoppen. Ik bedoel het stof wat je hebt als er een gebouw instort. Ook sommige chemicaliën die veel voorkomen. Ik heb daar al filters voor.

@12gauge al gedaan, mijn vader is agent. Ik maak ze test ze en haal ze daarna weer uit elkaar om een andere manier te proberen. Ik heb het over de skill, niet over aan de muur hangen :p

 

Het klopt dat het niet mag. Ik heb ook strenge afspraken gemaakt met mn vader. Hij wil zijn baan uiteraard niet kwijt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Wafels Een radioactieve stof is heel moeilijk te stoppen. Ik bedoel het stof wat je hebt als er een gebouw instort. Ook sommige chemicaliën die veel voorkomen. Ik heb daar al filters voor.

@12gauge al gedaan, mijn vader is agent. Ik maak ze test ze en haal ze daarna weer uit elkaar om een andere manier te proberen. Ik heb het over de skill, niet over aan de muur hangen :p

 

Het klopt dat het niet mag. Ik heb ook strenge afspraken gemaakt met mn vader. Hij wil zijn baan uiteraard niet kwijt.

 

kijk en dat soort agenten moet op ons brave burgers passen fucking fantastisch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij snapt dat 12gauge...of de jongeling dat ook snapt/wil snappen, weet ik niet.

 

ik ben benieuwd in welk korps dit gebeurd

stond vandaag nog een leuke artikeltje over corrupte ambtenaren in NL zou ongeveer de helft zijn (als ik me niet vergis)

als iemand het van RTL7 teletekst kan halen graag

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Wafels daar geef ik je volledig gelijk in. Maar met 50 euro per maand kan ik dat niet betalen. Ook de rest van de prep spullen moeten worden gekocht. Ik probeer ook zoveel mogelijk DIY toe te passen, bijvoorbeeld lucht geweren maken van 16 bar.

 

Ik ben ook nog maar net begonnen, maar ik zal de tips van iedereen en vooral @12gauge meenemen naar de toekomst.

 

 

even quoten als "toekomstige referentie"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kom op mensen,

 

Nu niet TS behandelen alsof hij een voordracht op de universiteit wil houden en info zoekt.

 

Ik neem even voor het gemak aan dat hij geen 200 a 300 euro kan neerleggen voor een goed masker.

Als de vader van topicstarter agent is en ook nog eens mobiele eenheids dienstjes doet kan je beter daar je info halen dan hier.

De ME heeft nl bijna alle lijnen van Dräger versleten vandaar.

 

@lamlordx, ik zou geen gifwolk inlopen met je nieuwe masker.

Maar een veld vol spuitende traangasbussen zou ik aandurven mits er een passend filter op zit.

 

Greener

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

pas lek test all gedaan? . masker op je hoofd zetten bandjes aantrekken .(niet te strak anders heb je en rode kring in je gezicht , en hoofd pijn).en dan met je hand de opening afsluiten waar je je filter indraait , dan inademen ,trekt het masker naar je gezicht toe dan sluit die volledig af .aangebroken p3 filters weg pleuren , ook staat er op de p3 filter (verpaking) een houdbaarheids datum.

 

p3 filters zijn trouwens for stof( asbest , nuclear fallout ect) voor gas heb je een combi filter nodig

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...