Ga naar inhoud
GENEGEERD

Kleine vouwzaag en bijl, middelgrote vouwzaag of grote takkenzaag


Gast

Aanbevolen berichten

Ik begrijp niet waarom de er zoveel gaan voor alleen een vouwzaagje ?Een bijltje (Voor het kappen van bomen)?

Als ik kijk naar de energie die je erin moet steken om met een bijltje een boom te kappen PFFFFFF.

Grote bomen blijven buiten beschouwing,dat spreekt voor zich.Daar heb je oprolbare trekzagen voor .

 

Heb juist daarom jaren geleden besloten er een Grote(36 Cm lange) takkenzaag bij te kopen.wolf-garten-re-pm-zm-02-takkenzaag-profi-steel.jpg.8db7f3e00d0ecc179a3fa2365c26dfe0.jpg

http://www.bol.com/nl/p/wolf-garten-takkenschaar/9200000010829792/

 

Het kost mij nu weinig moeite om zelfs een wat stevig boompje om te zagen.Het is gewoon een opluchting met zo'n ding.

Met zo'n klapzaagje heb je er zo genoeg van!Die zijn alleen handig voor het echte kleine spul.

 

Deze takkenzaag kun je over een veel breder gebied gebruiken.Daar komt nog bij ik heb hem nog nooit heb hoeven te laten slijpen(Zetten).

En er zijn ook heel wat boomwortels(In het zand ) mee doorgezaagt!!En nog scherp genoeg.

Opbergen is geen probleem.Bij mijn rugzak Steek ik hem achter de Daypack door naar onderen .Gewoon langs de tentstokken.

 

Tja dit is gewoon een keuze die ik gemaakt heb,liever deze Wolf Garten erbij dan een iets groter klapzaagje erbij kopen voor het grovere werk.

Wat moet je met tig klapzaagjes als je hier alles(Bijna) mee kunt ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Mag hopen dat je er iets van een hoes voor hebt Want het mooie aan een klapzaag is het klapt in het vernielt niet de inhoud en zoniet ja BOB zelf

 

Er zit standaart een beschermkap over de hele lengte van de zaag.

Zou inderdaad niet wenselijk zijn als dat niet zo was.

Met deze zaag richt je veel schade aan.Zelfs ideaal voor eventuele zelfverdediging

Als der nood aan de man is natuurlijk en je niet anders kunt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OKe dat is mooi en wat is het gewicht ongeveer? zal niet veel meer zijn dan een vouw zaag

 

De zaag heeft een totale lengte van 61 Cm(Met handvat),zonder handvat 53 Cm.Het totaal gewicht is 419 Gram.Matriaal dikte is 1,5 mm staal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@frans81 oke dat is zeker niet slecht Ja heb je hem speciaal voor mij op de weegschaal gelegd:o

 

Dat geloof je natuurlijk weer niet dat ik dat gedaan heb :o

We hebben een brievenweegschaal tot 1 Kgm en ja die heb ik even uit de kast gehaald en de zaag even achter de Daypack uitgehaald.

Zo gepiept en weer een vraag beantwoord!Tot volle tevredenheid HOOP IK>:cool:

 

:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo'n ding is idd wel de moeite als je er de ruimte voor hebt. Een vouwzaag is voor mij wel handig omdat deze in mijn zijzak van m'n werkbroek past en vaak gebruik bij het voorbereiden van kleine takken met een 2-4 cm diameter is het amper een paar seconden werk. (bv hout voor vuur en bij maken van ringankers bij shelter bouwen)

 

Voor dikkere takken en dunne bomen is jouw zaag wel ideaal. Zelfs met de telescopische stok erbij kan je vlot takken van een hogere hoogte bekomen zonder daarvoor heel de boom te vernielen of erin te moeten klimmen. Het overwegen waard om zo'n ding aan te kopen als er nog eens een korting bij gamma is ofzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mij dan toch deze maar. Weegt niets, erg makkelijk op te bergen en zaagt zonder problemen door 20cm eiken stammetjes.

 

Deze zagen zijn helaas vlug bod(mijn ervaring).Helaas voor wat betreft gewicht ook zwaarder dan ik nu heb.Maaaaaaar als je niet te voet hoef(Met rugzak en karretje),dus met een auto,vrachtauto,boot enz enz.

En je dus geen keuzes hoeft te maken tussen diverse Items en hun gewicht?Ja dan zou ik liever meerdere zagen meesjouwen.De huidige staalsoorten en slijptechnieken hebben een grootvoordeel ten opzichte van de vroegere zaagbladen.

En Deze Takkenzaag gaat ook met weinig lichaamlijke inspanning door 20 Cm eiken,beuken enz stammetjes.Het is gewoon een kwestie van uitproberen welke zagen of andere gereedschappen je het beste mee kunt nemen.Kwaliteit staat helaas bovenaan.Wat heb ik eraan om iets mee te nemen wat vlug bod is of kwa constructie gevoelig op breken en of scheuren.Kost alleen weer energie en tijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Juist voor in de BOB, je kan hem binnen 2min uit elkaar halen en opbergen in de twee handvaten, wordt dan een handzame buis.

Bijkomend voordeel is dat het ding maar 265 gram weegt dus erg veel zaag voor het gewicht.

 

Oke ,deze is dan toch minder zwaar dan ik dacht!Maar dan de vraag;Gaat dit niet ten koste van de Kwaliteit ;?In het leger hebben we ze ook wel eens moeten gebruiken,En dan stond je geregeld met zo'n bod ding in het veld.

Zelfs als er een nieuwe bij was en deze was gebruikt door meerdere personen dan was het ding na de middag bod of scheef of gescheurd!En dan waren er echt niet veel boompjes,takken mee gezaagt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@frans81 : Enig idee hoe zwaar die handzaag uit de OP is? Even op BOL.com gekeken maar staat er niet bij.

 

De reden dat ik nu deze zaag heb is met name het gewicht tov de lengte van het zaagblad en dat hij door het concept makkelijk te vervoeren is, daarnaast spreekt de optie om er een ijzerzaagblad in te doen mij ook wel aan.

 

Ik zal hem de komende maanden eens flink gaan misbruiken maar vooralsnog lijkt hij net zo stevig als mijn ouderwetse houten spanzagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@frans81 : Enig idee hoe zwaar die handzaag uit de OP is? Even op BOL.com gekeken maar staat er niet bij.

 

De reden dat ik nu deze zaag heb is met name het gewicht tov de lengte van het zaagblad en dat hij door het concept makkelijk te vervoeren is, daarnaast spreekt de optie om er een ijzerzaagblad in te doen mij ook wel aan.

 

Ik zal hem de komende maanden eens flink gaan misbruiken maar vooralsnog lijkt hij net zo stevig als mijn ouderwetse houten spanzagen.

 

Zie reactie 6 (Pag 1) 419 Gram totaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...