Ga naar inhoud
GENEGEERD

Moeten we blij zijn met minder mensen als SHTF?


Sneard

Aanbevolen berichten

De reden dat ik sputter over één merk, is dat nou juist creatief denken zo belangrijk is voor de mens. Het is nou juist het enige, wat ons onderscheidt van dieren; muziek, schilderijen, kleding, auto's, al dat soort uitingen. Huizen hetzelfde....of zou je liever zien dat iedereen hetzelfde huis heeft?

 

Alsof elk merk 1 type product maakt, zie bijvoorbeeld auto's. De meeste mensen boeit de merknaam niet, maar hoe de auto eruit ziet/rijd/recensies/prijs/brandstofverbruik etc.

 

Maar qua kosten wordt het niet goedkoper als er maar één leverancier is voor kleding.

 

Waarom niet? Ga je er vanuit dat deze ene leverancier misbruik maakt van zijn positie? Of zou de prijs omlaag kunnen door de schaalvergroting?

 

En stel je voor, één whisky soort, één soort sigaren....afschuwelijk!

 

1 merk is prima, 1 smaak echter..................... :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Alsof elk merk 1 type product maakt, zie bijvoorbeeld auto's. De meeste mensen boeit de merknaam niet, maar hoe de auto eruit ziet/rijd/recensies/prijs/brandstofverbruik etc.

Toch rij ik liever in een Koenigsegg of een Ferrari dan in model 36X van fabrikant Broem waar iedereen zijn auto's koopt (tegenwoordig Toyota en GM)

Waarom niet? Ga je er vanuit dat deze ene leverancier misbruik maakt van zijn positie? Of zou de prijs omlaag kunnen door de schaalvergroting?

Tuurlijk maakt die ene producent misbruik, dat weet je nu al. En aangezien ze zich niet meer hoeven te profileren als merk, zal de R&D afdeling ook slecht zijn.

1 merk is prima, 1 smaak echter..................

To illustrate my point.....

 

Zullen we weer on-topic gaan? We begonnen met minder mensen en we hebben het nu over minder merken/producenten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De reden dat ik sputter over één merk, is dat nou juist creatief denken zo belangrijk is voor de mens. Het is nou juist het enige, wat ons onderscheidt van dieren; muziek, schilderijen, kleding, auto's, al dat soort uitingen. Huizen hetzelfde....of zou je liever zien dat iedereen hetzelfde huis heeft?

 

Dat er behoefte is aan één standaard telefoon oplader, dat elk apparaat een usb aansluiting heeft, dat je iPhone gewoon met je Android kan communiceren, etc. Dat je niet twee weken moet wachten op een speciaal onderdeel voor je niet zo speciale auto. Meer eenheid in industriële voorzieningen, ja, dat werkt kosten besparend.

 

Een voordeel van allemaal hetzelfde zou wel bij het leger nuttig zijn; als de tegenstanders dezelfde uniformen hebben, wordt oorlogje spelen wel ingewikkeld....mooi, zijn we daar misschien van af.

 

Maar qua kosten wordt het niet goedkoper als er maar één leverancier is voor kleding. En stel je voor, één whisky soort, één soort sigaren....afschuwelijk!

 

Mischien ben ik te onduidelijk geweest met het schrijven van mijn ideetje... Ja dat moet het zijn, want jij bent veel slimmer dan ik. Mijn excuses daarvoor, zal het proberen het nog iets beter op te schrijven oke?

 

Ofnee, ik zal mijn stukkie nog es nalezen... momentje... Oke, gelezen en nu jouw reactie weer... Oke, begrepen. Ik denk dat mijn visie inderdaad te eentonig is. Creativiteit van de mens doet dit alles de das om. Tenminste, in combinatie in de wereld zoals we nu in leven. Iphones en dergelijke zullen waarschijnelijk niet meer worden gemaakt na SHTF, de wederopbouw. Mischien veel later pas weer, waarschijnelijk een plaatje dat direct oplaadbaar is via de zon waardoor opladers niet meer nodig zijn. Voorheen deden we het nog met batterijen.

 

Mischien niet in alles hetzelfde dan, maar voor de industrie wellicht wel? Kies ik nog de gulden middenweg, want toch op de één of andere manier vind ik mijn idee best wel een effectief idee.

 

Maar mischien is het dan beter dat de wederopbouw gelijk doorgaat met zonneënergie, windenergie en waterenergie, ipv terug te keren naar de vervuilende industrie. Dan is dat groot stukje tekst van mij gelijk te verloederen en alles in één zin als oplossing te noemen. Want in amerika heb je bijvoorbeeld de 1 dollar store en dat is ook een goeie zaak voor mensen met weinig geld, ook diverse merken door elkaar. Zo kunnen mensen die een droom hebben een eigen enterprise te willen beginnen ook nog steeds mogelijk.

 

Yep je hebt me overtuigd uiteindelijk. Dank je wel. Ben ook maar een mens en soms heb je iemand nodig die je op de feiten weet te leggen om het mischien anders in te zien en dat zie ik nu. Mijn impressie die ik van je had is zeer terecht!

 

Groetjes,

Vantazzy

 

En on-topic, met minder mensen toch nog corruptie of niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch rij ik liever in een Koenigsegg of een Ferrari dan in model 36X van fabrikant Broem waar iedereen zijn auto's koopt (tegenwoordig Toyota en GM)

 

Waarom eigenlijk? Als de designers voor dezelfde fabrikant zouden werken, en deze fabrikant verschillende modellen uitbrengt, zie ik niet waarom je perse voor Ferrari wil gaan. Verschillende merken is ook een marketing strategie, een illusie van keuze vrijheid.

 

Tuurlijk maakt die ene producent misbruik, dat weet je nu al. En aangezien ze zich niet meer hoeven te profileren als merk, zal de R&D afdeling ook slecht zijn.

 

Allemaal aannames, en ook al hoef je niet te profileren als merk: kosten aspect is er wel degelijk nog dus die R&D afdeling hoeft zich niet te vervelen.

 

To illustrate my point.....

 

Zullen we weer on-topic gaan? We begonnen met minder mensen en we hebben het nu over minder merken/producenten.

 

Ow ging het daarover? Nou..... on topic dan: ik vind het prima als er minder overblijven na SHTF.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...