Rammel Geplaatst: 5 februari 2014 Delen Geplaatst: 5 februari 2014 Een tijdje terug heb ik het nekmes Gnome van Böker gekocht. Hier zit zo'n lelijke (wel functionele) kydex schede bij. Door een vriend heb ik een leren schede laten maken met aan de achterkant een lus. Nu kan ik het zo over mijn riem schuiven en relatief onopvallend dragen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
GuywithAplan Geplaatst: 5 februari 2014 Delen Geplaatst: 5 februari 2014 Erg mooie schede zo te zien is je vriend al even bezig met leerbewerking. Is een leuke hobby Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rammel Geplaatst: 5 februari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 5 februari 2014 Erg mooie schede zo te zien is je vriend al even bezig met leerbewerking. Is een leuke hobby Thx! Hij doet het nog niet zo heel lang, heeft zeker talent!? ;-) Hij maakt ook zelf messen, ook prachtig om te zien met de mooiste heften. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wiskers Geplaatst: 5 februari 2014 Delen Geplaatst: 5 februari 2014 @Rammel ik kijk naar een mooi mesje en idem schede maarre waarom heet het een nekmes en waar gebruik je het voor? (kijkt nu met een glazige niet begrijpende blik.. ) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rammel Geplaatst: 5 februari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 5 februari 2014 @Rammel ik kijk naar een mooi mesje en idem schede maarre waarom heet het een nekmes en waar gebruik je het voor? (kijkt nu met een glazige niet begrijpende blik.. ) Het heet zo omdat het (volgens Böker) bedoeld is om aan een ketting om je nek te hangen. Er zat bij het mes ook een ketting, zo'n bolletjesketting die ook voor dog-tags gebruikt wordt. Maar zoals al duidelijk is vind ik zo'n uitvoering niet erg passend. Net zoals een pen of bril hangend aan een koordje om je nek haha. De term slaat dus niet op het gebruik van het mes ;-) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wiskers Geplaatst: 5 februari 2014 Delen Geplaatst: 5 februari 2014 @Rammel aha, dankje! ik had al bloederige visioenen... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 5 februari 2014 Delen Geplaatst: 5 februari 2014 Mooi mes en gave schede @Rammel. Ik ken hem wel van @easy. Ligt verrassend lekker in de hand. Persoonlijk vind ik een korte lanyard, b.v. een cobra weave wel fijn, om de grip te verbeteren. Dat heb jij toch ook, @easy? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
easy Geplaatst: 5 februari 2014 Delen Geplaatst: 5 februari 2014 @Heksenboot..A: ik heb nog geen paracord... B: ik weet niet hoe je t knopen moet.... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Harmen Stap Geplaatst: 5 februari 2014 Delen Geplaatst: 5 februari 2014 @Heksenboot..A: ik heb nog geen paracord... B: ik weet niet hoe je t knopen moet.... Paracord is overal te halen en kost geen drol. Op internet staan vast genoeg video's over knopen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 5 februari 2014 Delen Geplaatst: 5 februari 2014 Paracord is overal te halen en kost geen drol. Op internet staan vast genoeg video's over knopen Dat touw van de Action is geen paracord. Goed paracord kost toch minimaal 50 cent per meter. Bv. http://prepshop.nl/mil-c-5040h-type-iii-paracord-zwart Even mee bestellen met iets, vanwege de verzendkosten. 'k Heb inmiddels het verschil wel gemerkt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
easy Geplaatst: 5 februari 2014 Delen Geplaatst: 5 februari 2014 @Harmen Stap en @Raycoupe...ja, wil sowieso nog mn CS Tanto bewerken...dus zal toch moeten leren te knopen.... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 5 februari 2014 Delen Geplaatst: 5 februari 2014 @Harmen Stap en @Raycoupe...ja, wil sowieso nog mn CS Tanto bewerken...dus zal toch moeten leren te knopen.... Hup aan de youtube. Zo moeilijk is het nou ook weer niet. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
easy Geplaatst: 5 februari 2014 Delen Geplaatst: 5 februari 2014 @Heksenboot...nou nog tijd zien te vinden... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 5 februari 2014 Delen Geplaatst: 5 februari 2014 @Heksenboot...nou nog tijd zien te vinden... Kom kom. Geen smoesjes. 5 minuten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hamster Geplaatst: 6 februari 2014 Delen Geplaatst: 6 februari 2014 ga naar de action koop dat goedkope rode en witte zooi zoals @Raycoupe al zei en begin met oefenen (beter oefenen met goedkoop dan duur paracord ) knopen met duidelijke uitleg vind je hier fusionknots @Harmen Stap en @Raycoupe...ja, wil sowieso nog mn CS Tanto bewerken...dus zal toch moeten leren te knopen.... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.