Ga naar inhoud
GENEGEERD

Homestead in canada


Gast ghostwhiper

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Schapen houd je in een potstal. Daar strooi je steeds stro, zaagsel of heideplaggen bij. De strooisellaag word steeds dikker. In het najaar maakje de stwl leeg en verspreid het over je land. Dan kan de NPK in de winter inspoelen. De cellulose strooisel spit je daarna na beneden voor een goede grond structuur. Zo krijg je de beste C/N gehalte.

 

Als je in het voorjaar de stal leeghaalt en de mest op een ril legt composteert de mest. Je moet de ril wel een paar keer omgooien om zuurstof toe te voegen om het composteerproces aan de gang te houden. Het mooist is als een compostril of hoop onder een afdak ligt.

 

Wat betreft de keuze koe geit hier mijn mening.

Koe: een koe geeft dagelijks 15-40 liter melk. Dit is afhankelijk van het ras, leeftijd, lactatie en voer. Als je alleen bent is dit veel melk. Je kunt kaas gaan maken. 10 liter melk geeft een kg kaas. Een koe eet dagelijks zo'n 70 kg voer. En drinkt afhankelijk van de productie en de buitentemperatuur 100 liter water.

Geit: een geit geeft dagelijks 2-3 liter melk. De factoren die dit beïnvloeden zijn hetzelfde als bij koeien. Een geit kan een keer per dag gemolken worden. De melk opbrengst is dan 15% lager. Een geit eet ongeveer drie kilo voer per dag. Dagelijks is er zo'n vijf liter water nodig. Geitenmelk is licht verteerbaar. Mensen die allergisch zijn voor koemelk kunnen soms wel geitenmelk drinken.

 

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groet,

Tanfana

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ghostwhiper

Wat betreft een shtf en schapen weg Door moslims lijkt me in the middle of nowhere in canada vrij klein.

Ben sowieso heel makkelijk er komen sowieso rondom mijn lap grond een aantal bordjes met de tekst: tresspassers Will be shot.

Een van de dingen waar de grond ook aan moet voldoen is aan het einde van een doodlopende weg wat betreft ligging.

Dan is het namelijk makkelijk om er een hek neer te zetten waar je Door moet wil je het terrein op kunnen.

Nee er komt niet om het hele terrein een hek maar alleen het erf zodat ik niet constant over mn schouder hoef te kijken vanwege beren bobcats wolven etc

 

Als ik koeien ga houden zou het niet vanwege melkproductie maar vanwege vlees zijn.

Misschien dat ik op Den duur wel voor melk koeien zou kiezen maar het is en blijft arbeidsintensief.

Deze komen in de winter inderdaad in een potstal te staan.

Zo heeft een oom van mij zijn vlees koeien ook staan in de winter.

 

Ganzen lijkt me op zich ook wel een goed idee daar ga ik eens verder informatie over zoeken.

 

Geiten in de vries kou lijkt me niet zo geschikt dan zitten schapen beter in hun wol :p

 

 

Ben al aardig geholpen op gebied van dieren en landbouw en ga eens wat meer info vergaren. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ghostwhiper

Ligt aan de provincie.

Het is echt niet veilig om zonder vuurwapen te gaan wandelen in de bossen laat staan vissen op zalm in berengebied.

Ook in canada is en prima wapen wet alleen is deze niet echt duidelijk op gebied van immigranten Hoe dat precies zit ben ik nog aan het uitzoeken.

Er hangt Veel vanaf want naast Pepperspray wil ik sowieso een revolver dragen als 2 de verdediging tegen beren en een a 2 messen als 3de verdediging tijdens de opbouw Tot er een hek om het erf staat om ze buiten te houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ghostwhiper

Nadeel is dat de grond daar zo duur is en je daar toch met bepaalde belasting blijft zitten

Ik houdt zelf ook nog een oogje naar Montana want dat is op zich ook een mooie staat alleen is emigratie in mijn geval moeilijker.

Vriendelijk wild in de rockys Google eens op Mountain lions ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ghostwhiper

Maine ligt me te dicht bij New York.

Wanneer shtf in New York gebeurt heb je nogal wat mensen die zich gaan verspreiden en de afstand naar maine red je zonder te tanken als je auto zuinig is en daar heb ik geen zin in.

Ook de regels en wetten in maine zijn strenger en niet alles is zo maar mogelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ghostwhiper

Zo eerste stap is gezet :)

Ik ga in september een maandje die kant op voor vakantie maar vooral om vast een pickup met eventueel een afzetbare camper opbouw te kopen.

Plan is om een beetje rond te trekken en alvast wat grond te gaan bekijken zodat ik een idee krijg Hoe veel ik voor mn geld krijg.

Mocht ik echt verliefd worden op een lap grond en ik kan het me veroorloven kijk dan niet gek als ik alvast wat koop :cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ancestral-viking

mooi verhaal ga je in de gaten houden :)

revolver?

ik ben zelf helemaal 1911 freak 45 ACP een kennis op de vereniging heeft een commander versie :p

 

log cabin wauw !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Gast ghostwhiper

1911 in 45 acp is wel leuk maar dan liever een glock 19 in 10mm auto of een 17C in 10mm auto

Ik heb een beetje problemen met de mag release van de 1911 want daar is mn duim re kort voor haha

Voor open carry zal het wel een revolver in .44 magnum worden omdat dat altijd werkt en je geen stovepipe etc hebt.

 

 

Heb trouwens afgelopen week een brief gehad van de Canadese visum afdeling en ik moet een afspraak maken bij de ambassade en het papier werk ingevuld meenemen.

Vraag me af of dat positief of negatief is

 

 

Edit: vergat deze link nog te plaatsen.

Is een Amerikaans forum over homesteading waar ik veel info en inspiratie vandaan haal http://www.homesteadingtoday.com

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Gast ghostwhiper

September ga ik op vakantie en ga ik sowieso een container kopen en ombouwen tot tijdelijk onderkomen een pickup kopen.

Ik blijf er dan nog niet definitief of ik moet een baan met goed salaris aangeboden krijgen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...