Gast Geplaatst: 8 januari 2014 Delen Geplaatst: 8 januari 2014 Tja welk vervoermiddel?Dat is voor iedereen weer anders.Ik hou het op te voet. Ik heb deze Ut 2000 al eerder vermeld in een Topic.Je hebt ze in drie versies ? Een als Brancard,een tweede als Darby All Terrain All-purpose Cart-Sleds (ATACS), en een derde als Klein karretje(Benaming weet ik niet). Hiermee(met dit model) ben ik dus bezig.Maar natuurlijk met aanpassingen. Het eerste gedeelte ben ik mee klaar(De vorm).De wielen heb ik ook. Maar wel wielen die gemakkelijk te repareren zijn.De velgen zijn tweedelig. Des te kleiner en breeder de banden zijn des te moeilijker ze zijn af te nemen(wanneer lek) Nu 5 schroefjes los en de hele band ligt vrij!!! Op dit moment is het slechts een kaal frame , hekjes zijn afneembaar(bovenzijde en achterop) Ik heb een deel van de UT 2000 gesloopt.1 verstevigingsbuis heb gedemonteerd( er af geslepen) zodat ik plaats heb om, de 4 \buisjes te buigen in een mooie hoek.Aan elkaar lassen had ook gekunt,Maar nu kan ik deze twee delen ook los nemen.Dit omdat ik nu het snelkoppel system weer heb kunnen gebruiken. Met de bodemplaat(voor de wielen )ben ik nog mee bezig.Vast of demontabel) Hierover later meer. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lekker Geplaatst: 8 januari 2014 Delen Geplaatst: 8 januari 2014 Die banden die er op zaten lijken mij juist erg praktisch, breed genoeg om niet weg te zakken in zachte ondergrond. En last van lekke banden? Dat hoeft niet, banden allemaal vooraf hiermee inspuiten. http://slimerepair.com/fiets/slime-tube-sealant-lekpreventie-237ml.html Dit spuiten de mountainbikers hier allemaal in hun banden, de paden zijn bij ons bezaait met lange doornen (pika's) die alle banden lek prikken, behalve met die slime. Wij hadden het ook in de banden van de kinderwagen, werkte goed! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
CMFC1988 Geplaatst: 8 januari 2014 Delen Geplaatst: 8 januari 2014 Ooh dat is inderdaad ook handig karretje, ben benieuwd hoe dat nu zal lopen. Wel handig als je er inderdaad te voet door gaat, misschien maar even een ontwerp maken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 8 januari 2014 Delen Geplaatst: 8 januari 2014 Die banden die er op zaten lijken mij juist erg praktisch, breed genoeg om niet weg te zakken in zachte ondergrond. En last van lekke banden? Dat hoeft niet, banden allemaal vooraf hiermee inspuiten. http://slimerepair.com/fiets/slime-tube-sealant-lekpreventie-237ml.html Dit spuiten de mountainbikers hier allemaal in hun banden, de paden zijn bij ons bezaait met lange doornen (pika's) die alle banden lek prikken, behalve met die slime. Wij hadden het ook in de banden van de kinderwagen, werkte goed! Het is niet dat die wielen niet goed zijn natuurlijk wel!Ik heb ze niet en kan er niet aankomen!Defensie(Bundeswehr) spul! Mocht het te koop zijn dan betaal je extreme bedragen. Tweedehands is het er ook niet.Kruiwagenwielen lijken erop.Maar dat is helaas Rommel(De velgen). Die ik nu hen zijn bijna net zo groot en perfect gelagerd(Water en stofdicht). Dat spul heb ik ook aan zitten denken.Maar als je echt een scheur hebt dan heb je volgens mij een kliederboel ?? Ik bedoel dan zit alles onder de smurry. Een paar reserve binnenbandjes wegen niets.Heb trouwens 4 extra wielen gekocht. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wiskers Geplaatst: 8 januari 2014 Delen Geplaatst: 8 januari 2014 @Frans, zoals ik het op het plaatje zie zijn het kunststof wielen; dan zetten we daar toch gewoon voor een paar centen nieuwe gesloten stof en waterdichte lagertjes in? Maten zijn allemaal gestandaardiseerd en de uitvoering is in allerlei varianten, van dubbelzijdig gesloten, enkel gesloten en niet gesloten; met metalen afdichtingen, rubber enz enz... en dan nog wat kwaliteitsaspecten zoals draaggetal enzomeer... kortom kom maar op.. we regelen wel wat als het op aanpassen aankomt. (het ding lijkt een beetje op de kar van Overste Karremans Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 8 januari 2014 Delen Geplaatst: 8 januari 2014 @Frans, zoals ik het op het plaatje zie zijn het kunststof wielen; dan zetten we daar toch gewoon voor een paar centen nieuwe gesloten stof en waterdichte lagertjes in? Maten zijn allemaal gestandaardiseerd en de uitvoering is in allerlei varianten, van dubbelzijdig gesloten, enkel gesloten en niet gesloten; met metalen afdichtingen, rubber enz enz... en dan nog wat kwaliteitsaspecten zoals draaggetal enzomeer... kortom kom maar op.. we regelen wel wat als het op aanpassen aankomt. (het ding lijkt een beetje op de kar van Overste Karremans Ik denk dat we het even niet begrijpen. Foto met soldaat is van internet!Dit is trouwens maar 1 gedeelte,1 helft van de UT 2000 Een UT 2000 Brancard word geleverd zonder OPTIES!!!Opties zijn o.a wielen,handvaten,luchtkussens enz enz. Ik heb dus een UT 2000 gekocht en ben op internet gaan zoeken wat dat nou precies is(een UT 2000) Dan zie je dat daar waar die dingen verkocht worden ze ook Accessoires hebben(Extreem duur) Vanuit foto 1 ben ik aan het werk gegaan(dat met die wielen beviel mij wel). Ik vond het model wel wat beperkt in de mogelijkheden.En zodoende weer die aanpassing(Verlengde uitvoering gemaakt. Het model zoals afgebeeld met Dat model wielen(Incl as ???) daar kunnen wij niet aankomen. En dan moet je zelf iets gaan maken(afgeleid van wat je aan afbeeldingen tegenkomt(mogelijkheden). DIE wielen heb ik dus niet.Anders was het geen problem en had ik ze ook gebruikt.Lijken mij ook geen standard kruiwagenwielen die, er op de eerste foto onderzitten???? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tom Geplaatst: 8 januari 2014 Delen Geplaatst: 8 januari 2014 Is het niet handig om er ook een fietsaanhanger uitvoering van te maken? Er is al een soort trekhaak voor fietsen Ik heb zelf diverse steekwagens die ook achter een fiets kunnen en soortgelijke wielen hebben, maar denk niet met waterdichte lagers. Ben nog op zoek naar een lage transportfiets met mijn steekwagen-aanhanger. Ik zoek eigenlijk de vietkongbike met aanhanger mogelijkheid. VC BIKE 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kungfufox Geplaatst: 8 januari 2014 Delen Geplaatst: 8 januari 2014 Vind het een leuk ding en ziet er op zich erg praktisch uit. Ben wel nieuwsgierig naar enkele dingen(zonder het gelijk te hoeven googlen) @frans81 -Hoeveel weegt zo'n ding ongeveer zelf? - Wat is de maximale belasting van het karretje ongeveer? - Wat is het verschil in belasting wat je kan vervoeren met zo'n karretje? - Waarvoor gebruik je JIJ hem precies?: Ik kan inzien dat zoiets handig is als je niet in bezit bent van een auto bv en je wilt met een bepaalde hoeveelheid BOB/INCH of voorraad bij je BOL komen. Maar als je dit karretje bv gebruikt als BOL zelf in het bos dan heb je qua stealth bv al gelijk een dikke minpunt als je nagaat dat de sporen in een zachte ondergrond wel heel gemakkelijk te volgen zijn. Als tip zou ik willen meegeven om er een simpele constructie voor te bedenken zodat, ondanks dat je hem inricht en voor ogen hebt hem te voet te gebruiken, hem alsnog simpel achter een fiets kunt gebruiken. Hiermee kan je denk ik je gemiddelde snelheid al snel verdrievoudigen (5km/h -> 15km/h?). Kan handig zijn als je snel naar een locatie moet . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wiskers Geplaatst: 8 januari 2014 Delen Geplaatst: 8 januari 2014 En zulks dan? Uitgevoerd met schijfremmetje,, Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lekker Geplaatst: 8 januari 2014 Delen Geplaatst: 8 januari 2014 Het is niet dat die wielen niet goed zijn natuurlijk wel!Ik heb ze niet en kan er niet aankomen!Defensie(Bundeswehr) spul! Mocht het te koop zijn dan betaal je extreme bedragen. Tweedehands is het er ook niet.Kruiwagenwielen lijken erop.Maar dat is helaas Rommel(De velgen). Die ik nu hen zijn bijna net zo groot en perfect gelagerd(Water en stofdicht). Dat spul heb ik ook aan zitten denken.Maar als je echt een scheur hebt dan heb je volgens mij een kliederboel ?? Ik bedoel dan zit alles onder de smurry. Een paar reserve binnenbandjes wegen niets.Heb trouwens 4 extra wielen gekocht. Alsjeblieft, je wielen: http://www.protempo.eu/Catalog/Luchtbandwielen/Luchtbandwielen/Wielen+met+polyurethane+band+gemonteerd+op+kunststof+velg+met+naaf%C2%B7/wielen+met+polyurethane+band+gemonteerd+op+kunststof+velg+met+naaf/product.aspx Te verkrijgen bij je lokale technische groothandel. En die groene smurrie lekt er niet uit bij gewone gaatjes als doornen en kleine stukken glas. Heb je een scheur in je band? Tja, daar helpt niets tegen natuurlijk. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 8 januari 2014 Delen Geplaatst: 8 januari 2014 Alsjeblieft, je wielen: http://www.protempo.eu/Catalog/Luchtbandwielen/Luchtbandwielen/Wielen+met+polyurethane+band+gemonteerd+op+kunststof+velg+met+naaf%C2%B7/wielen+met+polyurethane+band+gemonteerd+op+kunststof+velg+met+naaf/product.aspx Te verkrijgen bij je lokale technische groothandel. Oke,ik snap het. Iets duidelijker dan maar, Het is niet zo moeilijk om aan wielen te komen,maar de uitvoering (Met as en snelkoppeling)zoals onder UT 2000 (foto met soldaat) daar kan ik niet aankomen. Als je nl 1 helft van de UT 2000 bekijkt ,,vooral die snelkoppeling. Linkerkant/rechterkant Met gebruik van deze snelkoppeling ! een paar wielen met as er aan hangen ??? Al vlug zie je dat je daar niet zo simpel een paar wielen aankunt hangen(Met as) Aan de uitvoering zoals op de foto zit waarschijnlijk de snelkoppeling of variant daarvan aan de as gekoppelt.Ik kan althans niet op die foto zien hoe de wielen er aan vast zitten. Die snelkoppelingen zijn ook maar rare dingen waar je niet zomaar een gat in kunt boren om een as door te steken. Wielen heb ik genoeg(belasbaar tot 275 Kgm) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 8 januari 2014 Delen Geplaatst: 8 januari 2014 Vind het een leuk ding en ziet er op zich erg praktisch uit. Ben wel nieuwsgierig naar enkele dingen(zonder het gelijk te hoeven googlen) @frans81 -Hoeveel weegt zo'n ding ongeveer zelf? - Wat is de maximale belasting van het karretje ongeveer? - Wat is het verschil in belasting wat je kan vervoeren met zo'n karretje? - Waarvoor gebruik je JIJ hem precies?: Ik kan inzien dat zoiets handig is als je niet in bezit bent van een auto bv en je wilt met een bepaalde hoeveelheid BOB/INCH of voorraad bij je BOL komen. Maar als je dit karretje bv gebruikt als BOL zelf in het bos dan heb je qua stealth bv al gelijk een dikke minpunt als je nagaat dat de sporen in een zachte ondergrond wel heel gemakkelijk te volgen zijn. Als tip zou ik willen meegeven om er een simpele constructie voor te bedenken zodat, ondanks dat je hem inricht en voor ogen hebt hem te voet te gebruiken, hem alsnog simpel achter een fiets kunt gebruiken. Hiermee kan je denk ik je gemiddelde snelheid al snel verdrievoudigen (5km/h -> 15km/h?). Kan handig zijn als je snel naar een locatie moet . http://www.rescuetools.eu/producten/brancards/ut-2000-rescue-complete-green Technische Daten: Art. Nr.: 42.000.002 Länge ohne aufsteckbarem Rohrbügel: 94 cm (gekoppelt 181 cm) Länge mit aufgestecktem Rohrbügel: 104 cm (gekoppelt 200 cm) Breite: 44 cm Höhe: 12 cm Gewicht einer Rückentrage: ca. 4,0 kg Gewicht von zwei gekoppelten Rückentragen, eine Rettungsliege: ca. 8,0 kg Höchstzulässige Zuladung als Rückentrage: max. 50 kg Höchstzulässige Zuladung als Liege: 160 kg Temperaturbeständigkeit von - 50°C bis +100°C Luftfahrtgenehmigung: Österreich: AUT-Austro Control, FS 3/88, Ausgabe 2 –Zl.6421-1/15-95 Deutschland: D-Luftfahrtverträglichkeitsprüfung Reg. 6545-2005-01 Versorgungsnummer Bundeswehr: 8465-12-336-5991 Hierboven de originele gegevens!! Gezien de aanpassing zal het karretje zonder wielen pl/min 6 Kgm wegen.Dit omdat de meeste riemen en schoudergordels eraf zijn. Met wielen en as word het ongeveer 10 Kgm(PL/MIN) De maximale belasting minimaal 150 Kgm(Ligt aan plaatsing wielen). Het verschil ??? Gezien de verlenging heel wat ,het gaat vanuit een hoek naar horizontaal. De gewichts verdeling is veel beter . Ik ga er vanuit dat je toch het meeste te voet gaat doen.Het kan in de auto(Is te demonteren)Hou je twee platte frame's over) Als je met je auto niet meer verder kunt ???wat dan,dan moet je alles gaan sjouwen.Karretjes hebben altijd nut,met en zonder auto. En over stealth praten heft geen zin ???Je laat altijd sporen achter?Rugzak pl/min 30 Kgm,je Eigen gewicht 88 Kgm (Excl kleding en andere spullen) Dan zit je al op minimaal 113 Kgm.Geloof me maar ook dat laat sporen achter.En een fiets met dat karretje ook enz enz Ik ben geen Zware crimineel die op de vlucht is.Tja dan is het het beste dat je geen sporen achterlaat(in wat voor vorm dan ook) Ieder heeft zo zijn Eigen manier van iets verzinnen .En iets verbeteren kan altijd.Ieder bekijkt het ook vanuit zijn (Eigen) beleving en perspectief. Toen ik die UT 2000 zag ben ik gaan kijken naar de mogelijkheden van zo'n ding.En uiteindelijk kwam ik bij dit ontwerp. En ook dit is waarschijnlijk nog niet het laatste wat ik er aan verander.Ik wil het voor zoveel mogelijk dingen kunnen gebruiken in verschillende situaties. Het is ook een beetje Hobby. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 8 januari 2014 Delen Geplaatst: 8 januari 2014 En zulks dan? Uitgevoerd met schijfremmetje,, Dat zijn hele leuke dingen!!! Maar de prijs val je van om??Ik wel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wiskers Geplaatst: 9 januari 2014 Delen Geplaatst: 9 januari 2014 als je deze basis neemt, uitvoert met een kinderfietswiel van de gemeentewerf, schijfremmetje erop sleutelt zijn de kosten niet zo hoog denk ik.... desnoods maak je gebruik van een velgremmetje - die gemakkelijk te verkrijgen zijn voor weinig... grts Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 9 januari 2014 Delen Geplaatst: 9 januari 2014 als je deze basis neemt, uitvoert met een kinderfietswiel van de gemeentewerf, schijfremmetje erop sleutelt zijn de kosten niet zo hoog denk ik.... desnoods maak je gebruik van een velgremmetje - die gemakkelijk te verkrijgen zijn voor weinig... grts Ik zat er eerst wel aan te denken om dit soort basis te gebruiken.Maar door dat Googlen kom je ook andere dingen tegen.Die UT 2000 dus. Als je veel gewicht op dat model met die handvaten hebt ,dan heb je als nadeel(vooral door dat ene wiel) het kiept om.Daarom dus die handvaten, Nu heb ik twee armen vrij.En een rem ??? hiervan snap ik de functie niet echt,oke berg af anders haalt ie je in of duwt in je rug!! Ik verzin wel iets op dit eventuele probleem. En ik denk niet dat iemand het ideale vervoermiddel voor onder alle omstandigheden kan benaderen. Je weet namelijk ook nooit in wat voor een noodsituatie je terecht komt. Ik keur dat model met die handvaten beslist niet af.In de Bergen en dan met rem!! ideaal. Voor die UT 2000 hebben ze ook optionele handvaten(zodat ie je niet inhaald bergaf ) Met een optioneel geremd wiel. Het Leger en rReddingsdiensten denken aan alles Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
rescue Geplaatst: 9 januari 2014 Delen Geplaatst: 9 januari 2014 http://www.rescuetools.eu/producten/brancards/ut-2000-rescue-complete-green Technische Daten: Art. Nr.: 42.000.002 Länge ohne aufsteckbarem Rohrbügel: 94 cm (gekoppelt 181 cm) Länge mit aufgestecktem Rohrbügel: 104 cm (gekoppelt 200 cm) Breite: 44 cm Höhe: 12 cm Gewicht einer Rückentrage: ca. 4,0 kg Gewicht von zwei gekoppelten Rückentragen, eine Rettungsliege: ca. 8,0 kg Höchstzulässige Zuladung als Rückentrage: max. 50 kg Höchstzulässige Zuladung als Liege: 160 kg Temperaturbeständigkeit von - 50°C bis +100°C Luftfahrtgenehmigung: Österreich: AUT-Austro Control, FS 3/88, Ausgabe 2 –Zl.6421-1/15-95 Deutschland: D-Luftfahrtverträglichkeitsprüfung Reg. 6545-2005-01 Versorgungsnummer Bundeswehr: 8465-12-336-5991 Hierboven de originele gegevens!! Gezien de aanpassing zal het karretje zonder wielen pl/min 6 Kgm wegen.Dit omdat de meeste riemen en schoudergordels eraf zijn. Met wielen en as word het ongeveer 10 Kgm(PL/MIN) De maximale belasting minimaal 150 Kgm(Ligt aan plaatsing wielen). Het verschil ??? Gezien de verlenging heel wat ,het gaat vanuit een hoek naar horizontaal. De gewichts verdeling is veel beter . Ik ga er vanuit dat je toch het meeste te voet gaat doen.Het kan in de auto(Is te demonteren)Hou je twee platte frame's over) Als je met je auto niet meer verder kunt ???wat dan,dan moet je alles gaan sjouwen.Karretjes hebben altijd nut,met en zonder auto. En over stealth praten heft geen zin ???Je laat altijd sporen achter?Rugzak pl/min 30 Kgm,je Eigen gewicht 88 Kgm (Excl kleding en andere spullen) Dan zit je al op minimaal 113 Kgm.Geloof me maar ook dat laat sporen achter.En een fiets met dat karretje ook enz enz Ik ben geen Zware crimineel die op de vlucht is.Tja dan is het het beste dat je geen sporen achterlaat(in wat voor vorm dan ook) Ieder heeft zo zijn Eigen manier van iets verzinnen .En iets verbeteren kan altijd.Ieder bekijkt het ook vanuit zijn (Eigen) beleving en perspectief. Toen ik die UT 2000 zag ben ik gaan kijken naar de mogelijkheden van zo'n ding.En uiteindelijk kwam ik bij dit ontwerp. En ook dit is waarschijnlijk nog niet het laatste wat ik er aan verander.Ik wil het voor zoveel mogelijk dingen kunnen gebruiken in verschillende situaties. Het is ook een beetje Hobby. De UT2000 is prima tool. Jammer dat je hem verbogen hebt.. maar goed. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 9 januari 2014 Delen Geplaatst: 9 januari 2014 De UT2000 is prima tool. Jammer dat je hem verbogen hebt.. maar goed. Hoezo jammer dat ik hem vebogen heb?? Ik heb drie van die dingen en er zat een minder goede bij! met die minder goede ben ik gaan experimenteren. Vorig jaar was een kennis van mij naar Giney(militariabeurs) vanwaar hij mij belde of ik nog twee van die dingen wou. Na prijs afspraak heeft ie ze voor mij gekocht en meegenomen. Ze zijn niet nieuw,maar in een veeeel betere staat dan die ik het eerst gekocht heb. Om dan met die kapotte te gaan experimenteren lijkt mij geen slecht idee. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
rescue Geplaatst: 9 januari 2014 Delen Geplaatst: 9 januari 2014 Hoezo jammer dat ik hem vebogen heb?? Ik heb drie van die dingen en er zat een minder goede bij! met die minder goede ben ik gaan experimenteren. Vorig jaar was een kennis van mij naar Giney(militariabeurs) vanwaar hij mij belde of ik nog twee van die dingen wou. Na prijs afspraak heeft ie ze voor mij gekocht en meegenomen. Ze zijn niet nieuw,maar in een veeeel betere staat dan die ik het eerst gekocht heb. Om dan met die kapotte te gaan experimenteren lijkt mij geen slecht idee. Oow, je hebt er nog twee. dan heb je twee prima tools.. , als je ze kwijt moet, weet ik wel een adresje. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 9 januari 2014 Delen Geplaatst: 9 januari 2014 Oow, je hebt er nog twee. dan heb je twee prima tools.. , als je ze kwijt moet, weet ik wel een adresje. Er zijn inmiddels al te veel gegadigden:( Het is een tamelijk zeldzaam item op de tweedehands markt. Die UT 2000 Litters hou ik derhalve liever voor mijzelf en de Kinders. Weinig mensen zien er het nut van in,ik zie genoeg mogelijkheden(daar zijn ze ook voor gemaakt. Helaas zijn de optionele accessoires te duur en worden doorgebruikt op een volgende UT2000(Wanneer de vorige kapot. Daarom kom je deze items al helemaal niet tegen.Gebruikte wel te verstaan. Google en je ziet wat er allemaal voor extra's zijn voor deze Litters(Stretchers) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 11 januari 2014 Delen Geplaatst: 11 januari 2014 Update Van het verzinsel De wielen zijn nu eventueel te verplaatsen naar achteren ,daar waar de uitsparingen zitten aan de onderkant!In principe kan ik de wielen nu op 5 plaatsen op dit karretje monteren en dit door slechts 2 schroeven een de bovenkant te verwijderen! De bepakking(Lowe Saracen arwy,1x M90 slaapzak en tweemaal Puptent) Kwa gewicht ;Rugzak 31.75 Kgm,4,5 Kgm M90 en 2x 8 Kgm Tentjes.Ongeveer 52 Kgm dus. Dit is natuurlijk maar een voorbeeld Niet echt zinnig maar toch,het zijn kwa gewicht zware spullen. Die je liever niet draagt. Al deze Items zijn namelijk wel bekend en ook hun afmetingen en gewicht. Uiteindelijk als alles GOED bepakt is moet er ook nog een waterdichtehoes overheen. Ook de Tenten en slaapzakken moeten apart nog in een waterdichtehoes. Ik kan je inmiddels wel vertellen dat het met dit gewicht nog te doen is!! Maar veel meer is geen pretje.Misschien met een Harnas en dan ergens in de midden daarvan de bevestiging Dit voor de gewichts verdeling.Dan wordt het verdeeld over je hele rug. Het trekt anders veel te hard op je heupen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
rescue Geplaatst: 11 januari 2014 Delen Geplaatst: 11 januari 2014 Creabea. leuk experiment, en levert denk ik bruikbare oplossingen op. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wiskers Geplaatst: 11 januari 2014 Delen Geplaatst: 11 januari 2014 Leuk geworden. Knap stuk werk complimenten. . Is misschien iets voor xinix als alternatief voor zijn kar? Sent from my GT-I9300 using Tapatalk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 11 januari 2014 Delen Geplaatst: 11 januari 2014 mooi gedaan, zijn het scootmobiel wieltjes of zie ik het verkeerd? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 11 januari 2014 Delen Geplaatst: 11 januari 2014 mooi gedaan, zijn het scootmobiel wieltjes of zie ik het verkeerd? Goed gezien !!!De wielen zijn wel aan de wat zware kant!! Waarschijnlijk maak ik nog zo'n zelfde as constructie(Heb ik nog liggen)Maar dan met Grotere wielen.Gewoon proberen. De as dikte van de grote wielen is ook 12 mm. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 28 februari 2014 Delen Geplaatst: 28 februari 2014 HELAAS BLEEK NA EEN TEST RITJE OM 21.30 UUR DAT HET HELE GEVAL MET EEN GEWICHT VAN 30kGM(LOWE SARACEN MET INHOUD) EROP BEGON TE SLINGEREN MET EEN SLECHTS MATIGE SNELHEID!IK KON HET OOK NIET TEGENHOUDEN.WAT ALS RESULTAAT HAD ,DAT DE KAR KANTELDE! HAD HET OOK WEL KUNNEN VOORZIEN MET HET TYPE VEER DAT IK GEBRUIKT HEB.WAS DUS VEEL TE ZWAK.OOK HEB IK HET KANTELMECHANISME VASTGEZET! EN DRAAIEN KAN HET OOK NIET MEER.DIT LAAT IK OOK ZO. IK GA GEWOON EXPERIMENTEREN MET VERSCHILLENDE TYPE VEREN EN LENGTES. HELAAS PINDAKAAS VOOR WAT BETREFT HET EERSTE VERSINSEL:( Hierbij even een Update voor wat betreft deze UT 2000 aanpassing achter de fiets Ik heb hetzelfde massiefe aluminium gebruikt voor de (Verhoogde ) as.Waarom verhoogd,dit voor meer bodemspeling. Ook nu kan ik die asconstructie op verschillende plaatsen monteren.Ook nu is deze dus verplaatst ! Voor de bevestiging aan de fiets heb ik gewoon geimproviseerd met de dingen die ik had liggen.Ook de 35 jaar oude natte electrodes heb ik moeten gebruiken:( Dit was O.A autokrik,Kern Precisie Prisma voor Industriemeting met Houder,losse stalen veren ,22 mm verwarmingsbuis ,4x m18 bouten en 2 x poortscharnieren. Van de krik heb ik het draaibare geklonken gedeelte(INMIDDELS VERWIJDERD) op de bovenkant er vanaf geslepen hier bovenop heb ik de houder van het preciesieprisma geschroeft. Deze houder is voorzien van een kantelbaar gedeelte(iNMIDDELS VASTGEZET) .Aan de zadelzijde heb ik een veer(iNMIDDELS VERWIJDERD) naar de fiets gemonteerd.deze veer zorgt ervoor dat wanneer ik rem ,de kar niet tegen de fiets knalt.En dat het geheel een beetje op spanning staat. Via de onderzijde van dit kantelbare gedeelte heb ik de buis met veer(VEEL TE ZWAKKE VEER GEBRUIKT) naar de UT 2000 kar gemaakt.Die M18 bouten heb ik gebruikt om de veer aan de 22 mm verwarminsbuis te kunnen lassen.In een veer kun je namelijk niet boren!!!! Bij het fietsen in bossen en ander oneffen terrein komt er veel spanning op de bevestigingsarm te staan.Zeker met gewicht op de kar. Daarom wou ik het zo beweeglijk mogelijk houden.Die korte veertussen de bevestigingsarm vangt nog het meeste op.En zo komt er ook met het fietsen door kuilen en oneffen wegdek geen spanning op de Arm. Waardoor de kans op breuk en scheuren van het materiaal nihil is.Dit alles is nog in de probeer en het koperen T Knelstuk voor de buis moet ik nog vervangen,voor wat anders.Wel weer voor een knelkoppeling. Dit omdat bij een eventuele reparatie ik alleen maar een gedeelte hoef te vervangen. Het is trouwens ook perfect lopen met UT 2000 kar achter je via aangepaste heupgordel (Hier heb ik namelijk het schouderriem gedeelte van een UT 2000 aangenaaid). Aan de 2 ringen op de rugzijde van het harnas kan ik het karretje eventueel ook nog bevestigen.Deze heb ik dus als tweede optie gemonteerd! Als ik spullen in de winkel gehaald had dan zou ik andere spullen gebruikt hebben.Maar in een noodsituatie kun je ook bijna nergens aankomen.En moet je het met de aanwezige spullen zien te doen. Dat heb ik nu dus gedaan!!!! Wil wel even vermelden dat ik het zo gemaakt heb dat het nauwelijks kapot kan gaan,daarom alles zo zwaar uit gevoerd. Portemonnee gesloten Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.