Alpacaatje Geplaatst: 11 november 2014 Delen Geplaatst: 11 november 2014 hahaha lollig,wij hebben vorige week zuurkool gegeten (vacuum verpakte) van anderhalf jaar oud ;-) Rook prima en meteen even geproefd , smaak was helemaal goed, dus in de pan en stampot van gemaakt. Ook niets aan overgehouden Bij alles wat ik open maak ruik ik eerst en als het goed ruikt proef ik het even. Vooralsnog nergens ziek van geworden ;-) 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Poekie Geplaatst: 10 januari 2020 Delen Geplaatst: 10 januari 2020 ik had biologische zuurkool in de ijskast. Nu ik na een ruime maand weer thuis ben heb ik van de zuurkool een stamppot gemaakt. Ik proefde een lichte nare bijsmaak. Wellicht was de temperatuur van de ijskast te hoog. Ik heb na het eten ervan geen misselijkheid gehad en ook geen diarree. Wat zou de oorzaak geweest kunnen zijn van die bijsmaak? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Greener Geplaatst: 10 januari 2020 Delen Geplaatst: 10 januari 2020 4 uur geleden, Poekie zei: ik had biologische zuurkool in de ijskast. Nu ik na een ruime maand weer thuis ben heb ik van de zuurkool een stamppot gemaakt. Ik proefde een lichte nare bijsmaak. Wellicht was de temperatuur van de ijskast te hoog. Ik heb na het eten ervan geen misselijkheid gehad en ook geen diarree. Wat zou de oorzaak geweest kunnen zijn van die bijsmaak? Dat is niet zo heel moeilijk, je hebt de afvalproducten van de bacteriën en schimmels geproefd ? Dat hoeft helemaal niet ernstig te zijn en is soms zelfs wenselijk. (Goede rum voegt men “dunder” aan toe, rottende meuk die Esthers produceren en dat zorgt weer voor de apartere smaakjes) Zolang je er niet ziek van werd is er niets aan de hand. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Simurgh Geplaatst: 11 januari 2020 Delen Geplaatst: 11 januari 2020 We eten giga veel rottende dingen. Met liefde en lekker ;biertje? Ik heb een boek van meneer wateetons, over rot, mega leuk (vind ik dan) heel praktisch en een aanvulling voor je prepper bieb! 4 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Janny Geplaatst: 4 november 2020 Delen Geplaatst: 4 november 2020 (aangepast) Nav bovenstaande berichten.... Ik heb zuurkool van over de 2 jaar oud, ik stelde het steeds uit om te maken. Verpakking staat niet bol, nog precies zoals ik t pakje kocht. Ik ga t dus proberen 🤔😏 4 november 2020 aangepast door Janny 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Janny Geplaatst: 5 november 2020 Delen Geplaatst: 5 november 2020 De zuurkool van over de 2 jaar oud, rook niet meer lekker zuur en was donkerder van kleur, ik heb m niet gebruikt. Wel een nieuwe geopend, deze rook heerlijk naar zuurkool. Conclusie 2 jaar over datum is dus echt te oud. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Roel22 Geplaatst: 1 december 2023 Delen Geplaatst: 1 december 2023 @Advivo Aan zuurkool wordt niets toegevoegd, de zuurte wordt veroorzaakt door de fermentatie die plaats vindt onder de zuurstofarme omstandigheden die in het vat heersen. Na het zouten is het minimaal drie weken wachten en je hebt zuurkool. Langer wachten en je hebt lekkerder zuurkool. Nog langer wachten en.... Hoe lang tot het niet meer lekker is weet ik niet, we hebben dan al weer nieuwe. 😋 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.