Lekker Geplaatst: 22 december 2013 Delen Geplaatst: 22 december 2013 Zie titel en linkje voor plaatjes. Interessant basis materiaal voor een mes! (voor de messen Fetisjisten) http://englishrussia.com/2013/12/11/unique-uzbek-knives/#more-135130 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 24 december 2013 Delen Geplaatst: 24 december 2013 die werkplaats *kwijlt* Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ronin Kogaratsu Geplaatst: 24 december 2013 Delen Geplaatst: 24 december 2013 cool! ik zag laatst de making of http://www.youtube.com/watch?v=nXbLyVpWsVM de Ulfberht Het Viking zwaard, op de manier dat ze dat in die tijd vermoedelijk deden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 24 december 2013 Delen Geplaatst: 24 december 2013 cool! ik zag laatst de making of http://www.youtube.com/watch?v=nXbLyVpWsVM de Ulfberht Het Viking zwaard, op de manier dat ze dat in die tijd vermoedelijk deden. Dat zal @Bijenman ook leuk vinden (had je al gezien natuurlijk.. ) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bijenman Geplaatst: 24 december 2013 Delen Geplaatst: 24 december 2013 Dat zal Bijenman ook leuk vinden (had je al gezien natuurlijk.. ) Een aantal hier op het forum weten wel dat ik het niet zo heb op discussies van wel mes nu het beste is, maar dit zijn toch wel dingen waarvoor ik warm loop. Dit komt ook omdat ik erg geïnteresseerd ben hoe de Vikingen leefden en ook een aantal jaren aan Viking re-anactment gedaan heb. Waaronder ook het meedoen van Viking veldslagen met uiteenlopende wapens(zwaard, bijl, scramasax, dane-ax, speer). Ik kende deze docu nog niet, maar heb net even een klein stukje gekeken. Het lijkt me erg interessant en wat in ieder geval correct is, is dat de Viking zwaarden niet vlijm scherp waren destijds. Thnx for sharing @Ronin Kogaratsu Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Angel-Lion Geplaatst: 24 december 2013 Delen Geplaatst: 24 december 2013 zo ben ik zelf al een tijdje op zoek naar een vuurslag scandinavische stijl , en een nieuwe vuursteen woon in zuid limburg maar heb er nog geen een gevonden ...... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 24 december 2013 Delen Geplaatst: 24 december 2013 Een aantal hier op het forum weten wel dat ik het niet zo heb op discussies van wel mes nu het beste is, maar dit zijn toch wel dingen waarvoor ik warm loop. Dit komt ook omdat ik erg geïnteresseerd ben hoe de Vikingen leefden en ook een aantal jaren aan Viking re-anactment gedaan heb. Waaronder ook het meedoen van Viking veldslagen met uiteenlopende wapens(zwaard, bijl, scramasax, dane-ax, speer). Ik kende deze docu nog niet, maar heb net even een klein stukje gekeken. Het lijkt me erg interessant en wat in ieder geval correct is, is dat de Viking zwaarden niet vlijm scherp waren destijds. Thnx for sharing @Ronin Kogaratsu Net gekeken. Erg interessant. Veel geleerd weer. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 24 december 2013 Delen Geplaatst: 24 december 2013 zo ben ik zelf al een tijdje op zoek naar een vuurslag scandinavische stijl , en een nieuwe vuursteen woon in zuid limburg maar heb er nog geen een gevonden ...... Probeer een tuincentrum, bij de sierstenen. Het zit meestal tussen het grove grind. Voor het staal kan je een oude vijl nemen of een mes met carbon steel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bijenman Geplaatst: 24 december 2013 Delen Geplaatst: 24 december 2013 ff off toppic.... zo ben ik zelf al een tijdje op zoek naar een vuurslag scandinavische stijl , en een nieuwe vuursteen woon in zuid limburg maar heb er nog geen een gevonden ...... Deze gebruikte ik altijd tijdens het Viking re-anacten. Deze kun je op diverse middeleeuwse markten vinden of middeleeuwse/fantasy winkels krijgen. Voor de wijsneuzen onder ons...niet de blauwe, maar de zwarte. (de blauwe erbij gelegd zodat je de grote ervan kunt inschatten) --> Back to toppic Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wafels Geplaatst: 25 december 2013 Delen Geplaatst: 25 december 2013 @Angel-Lion vuursteen heb ik hier , dat haal ik van strand , als je wat wilt hebben wil ik wel wat flints slaan en ze je opsturen @Bijenman als je interesse hebt in Viking spul als het goed is heb ik nog een pdf over een vikingen zwaard (historisch) als je daar interesse in hebt zeg het maar dan zoek ik het voor je op gr will 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JohnVonSchutz Geplaatst: 25 december 2013 Delen Geplaatst: 25 december 2013 Ahhhh, eindelijk een bestemming gevonden voor kromme kleppen. Thx Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Angel-Lion Geplaatst: 29 december 2013 Delen Geplaatst: 29 december 2013 @Wafels, Dat zou super zijn Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wafels Geplaatst: 29 december 2013 Delen Geplaatst: 29 december 2013 @Angel-Lion check pm gr will Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.