Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wondbehandeling: Dakin's oplossing


Aanbevolen berichten

Alternatieve kwaliteitstest op dunne bleek

 

In de posting hierboven vindt u een kwaliteitstest voor dunne bleek met behulp van urine.

 

Je kunt echter met lakmoes-papier ook de kwaliteit testen van dunne bleek. Lakmoespapier heb ik gemaakt uit de schillen van blauwe druiven, maar je kunt het ook maken van rode koolsap, rode wijn, blauwe bessen, etc. @Wafels heeft ook dergelijke papieren gemaakt van, naar ik mij herinner, van bramen en vlierbessen. De bereidingen heb ik al eerder gepost.

In genoemde posting was het de bedoeling vooral het hypochloriet aan te tonen bij hoge verdunningen, terwijl in deze post de nadruk ligt op het testen van onverdunde dunne bleek, dus bij hoge concentraties. Aanstippen van blauwe lakmoes-papier met een klein druppeltje dunne bleek geeft een witte vlek. Als deze witte vlek onmiddelijk, d.w.z. binnen 1 seconde wordt gevormd, dan is dat een aanwijzing dat de dunne bleek van goede kwaliteit is. Als dat bleken langer duurt is de dunne bleek niet meer goed.

 

Lakmoes.jpg

 

Droge lakmoespapieren zijn in het donker zeer lang houdbaar. De meesten onder ons kennen lakmoespapier voor het grofweg meten van de pH van oplossingen. In basische oplossingen (soda, natronloog, borax, etc) is het papiertje blauw en met zuren (azijnzuur, citroenzuur, zoutzuur, ed.) is het papiertje roze-rood.

 

en wat voor reactie geeft het op universeel indicatorpapier? of rodekool sap?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 jaren later...
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • 3 weken later...
Op 13-12-2013 om 03:37, vheeswijk zei:

@Keyser Suze : In de medische praktijk heb ik voor de ontsmetting 1 belangrijk ding vergeten: De deurknoppen !!!!

En hoe moeten de artsen en verpleegkundigen hun vies besmette telefoontjes schoon maken/ontsmetten.

Waar ze ook zijn en wat voor omstandigheden ze beantwoorden altijd de oproepen, en de toestellen worden een opslag van veel besmetters.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 17-2-2020 om 11:57, JJ&A zei:

En hoe moeten de artsen en verpleegkundigen hun vies besmette telefoontjes schoon maken/ontsmetten.

Waar ze ook zijn en wat voor omstandigheden ze beantwoorden altijd de oproepen, en de toestellen worden een opslag van veel besmetters.

 Een waterdichte telefoon nemen of in een waterdicht hoesje stoppen en wassen. 

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later...
Op 10-8-2014 om 00:58, Davena zei:

 

Denk je ook aan je toetsenbord?

Off topic, dus niet verder op reageren.

Die zou ik dan ondersteboven schoonmaken, en niet al te vochtig en met een niet pluizend of dradend doekje.

En vooral eerst met beleid stofzuigen.

En voorkom zoveel mogelijk dat het toetsenbord vies word, eerst handen wassen niet eten en drinken bij het toetsenbord.

Off topic, dus niet verder op reageren.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11-8-2014 om 16:08, houthe zei:

 

hier heb ik een paar maanden geleden ook een doos van 10 stuks besteld, snel geleverd en goedkoper dan in de meeste winkels.

 

WEL heb ik onlangs bij ons in de Jumbo gezien dat deze doosjes backing soda (van Arm en Hammer) in het assortiment zitten. Nou kan het zijn dat jouw Jumbo dit niet heeft want het assortiment verschilt nog wel eens, maar je mag bij de Jumbo altijd (aan de manager) vragen om producten die ze niet hebben, ze gaan er dan proberen aan te komen en indien dit lukt komt het dus in de winkel. De prijs lag tussen 1,50 en 2,00 euro dus duur is het niet (bij online bestellen zit je wel weer met verzendkosten oa.)

Wij kopen een pond voor €1,00 bij de warm bakker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...