Ćevapči Geplaatst: 28 februari 2015 Delen Geplaatst: 28 februari 2015 Als m'n huidige dagelijks vervoer auto 100% na smaak is gemaakt... Druk hier zo'n ,-16000 in en je hebt een 6x6 400pk 600nm torque off road animal. Afhankelijk wat je aan pantser, vrachtruim en extra zitplaatsen tuned. zo'n 6a 7 ton.. Komt in de buurt van een BTR60 Met uiteraard een veel betere gewicht/PK ratio. Wel heb je helaas een as minder. High en low gear versnellingsbak. Zelfs portaal assen en switchable sperdifferentieelen. De motor in kwestie is een Volvo B30. Dus makkelijk duurzaam op te bouwen voor dit kaliber performance. De platform gadgets zijn natuurlijk allemaal van Volvo zelf. File op de weg? Als ik m'n gang kan gaan met die wagen cruise je rustig over de file heen! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 1 maart 2015 Delen Geplaatst: 1 maart 2015 Of een rus nemen: (ok, dat klinkt wat vreemd;-) of deze: Daar waar de volvo LEEG vast zit komen deze er met wat boomstammen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ćevapči Geplaatst: 1 maart 2015 Delen Geplaatst: 1 maart 2015 @-geanonimiseerd- Ok beetje een facepalm momentje hier... Iedereen weet dat een onbeladen wagen minder tractie op de grond zet dan een beladen wagen. De wagen in het filmpje is, yes je raad het al onbeladen, aka zo'n 2500 kilo tops. Jij laat een Ural 4320 zien van 16000 kilo, en dat is nog zonder de lading van makkelijk 6000 kilo boomstammen. Het lijkt bijna alsof je hier appels met meloenen aan het vergelijken bent. Nog maar te zwijgen over de inferieure Russische V8 diesel die maar 240 pk tovert. Weinig performance voor iets wat dik 20 ton weegt. Een gebrek aan portaal assen en kampt ook nog eens met middeleeuwse vering. En waar je de Volvo op auto kenteken kan krijgen, weet ik zeker dat je dit met de ruim 2 meter langere Ural op je buikje kan schrijven. Niet lullig bedoelt -geanonimiseerd- maar volgens mij weet je niet waar je over praat. De enige overeenkomst hier is dat ze beiden 6x6 zijn. Verder is het een dusdanig andere machine dat ik op m'n beurt ook wel de MAZ 16x16 kan noemen. Of wat dan ook van Tatra in 8x8 Ćevapči 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 1 maart 2015 Delen Geplaatst: 1 maart 2015 Niet lullig bedoelt -geanonimiseerd- maar volgens mij weet je niet waar je over praat. Ćevapči Meer dan waar jij over praat. Want voor dat jij al je pansterdelen gemonteerd hebt en over files heen gaat rijden zijn we veel te veel afgedreven. Jij laat een filmpje zien van jouw favoriete voertuig. Dat vast komt te zitten dat danw eer wel. En ik laat iets anders zien. En dan ga jij mij betichten dat ik niet weet waar ik over praat. Maar ik ga er hier niet discuseren. Daar is deze post nl. niet voor. Geniet maar van je volvo, 4x4, 6x6 3x12 maakt mij niet uit.. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
g.eding Geplaatst: 3 maart 2015 Delen Geplaatst: 3 maart 2015 Zucht... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maritimesurvival Geplaatst: 3 maart 2015 Delen Geplaatst: 3 maart 2015 Of misschien zitten er in dit filmpje een aantal leuke tips:p Het is gewoon een geniaal filmpje ook al is het niet relevant Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dreutel Geplaatst: 7 oktober 2015 Delen Geplaatst: 7 oktober 2015 Dit lijkt me wel een gaaf karretje, al weet ik niet of hij ook door de modder heen komt. [video=youtube;ZJKDY4tc3-s] :-) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.