Ga naar inhoud
GENEGEERD

En de kinderen dan..?


CrossbowClan

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Je begint als moeder met je opvoedtaken als je kind nog klein is. Ook bereid je ze voor, op het leven, op de maatschappij...maar het gaat niet in één keer goed. Het is soms wel lastig je enthousiaste kind te leren niets van vreemden dingen aan te pakken of met hen mee te gaan.

 

Een Koreaanse moeder die haar dochtertje een belangrijke levensles probeert mee te geven is uitgegroeid tot internethit. Als de moeder vraagt 'wat antwoord je als een vreemde vraagt om koekjes met hem te eten?' 'Ja, lekker!', luidt steevast de reactie van de kleine spruit.

Op de video zien we hoe een moeder haar peuter probeert bij te brengen dat ze niet met vreemden moet meegaan. Haar opvoedpoging blijkt tevergeefs. Het lukt de moeder niet om het meisje een aanbod van een onbekende af te laten slaan. Zeker niet als het gaat om samen koekjes eten, want daar is ze dol op.

https://www.youtube.com/watch?v=xS0XiOLW_Qk

De onschuld druipt er vanaf en dat maakt het tafereel des te schattiger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

....

 

Ik roep wel vaker dat kunnen knopen een life-skill is... ;)

 

Jep, goed kunnen knopen is een kunst. Mijn vader heeft gevaren en kan knopen. Ik ben geen Houdini met knopen, maar begin me wat te verdiepen.

 

Zojuist kwam ik net wat tegen over knopen:

 

http://www.partnersinclimb.be/Howto/howtoknopen.htm

 

Altijd leuk om onder de favorieten te voegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Ik heb zelf geen kleine kinderen meer, maar toen ze klein waren leerde ik hen wel wat te doen bij brand (inclusief de jaarlijkse oefening) en hoe ze 112 moesten bellen. De jaarlijkse brandoefening deden we meestal in dezelfde week als de school, en omdat school ook een echte oefening hield, was het heel gewoon om met kinderen zulke best spannende zaken te bespreken.

In mijn huis is een keer brand geweest en ontdekt door mijn oudste, en dankzij haar aangeleerde actie (ga naar buiten, roep zo hard als je kan continu brand) was er zo snel hulp dat het beperkt bleef tot kleine brand. Dat haalde de krant natuurlijk niet maar ik was apetrots op haar.

 

Regelmatig staan er in de krant berichten over kinderen die jong geleerd hebben 112/911 te bellen.

Zoals deze:

 

Megan Stratton is amper vier en al een heuse heldin. Ze kreeg zelfs een ereteken van de politie van Suffolk voor haar moedige telefoontje aan de hulpdiensten nadat haar mama Charlotte een toeval had gekregen. "Uitzonderlijk", zei de politie over Megans gesprek. Het meisje bleef ijzig kalm, wat zeldzaam is voor die leeftijd. De straffe opname werd op YouTube gezet.

 

http://www.hln.be/hln/nl/17541/Het-leukste-van-het-web/article/detail/2267521/2015/03/27/Schattige-heldin-4-krijgt-ereteken-voor-ijzig-kalme-noodoproep-die-mama-redde.dhtml

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...