Ga naar inhoud
GENEGEERD

Geen BOV


Gast survivalman010

Aanbevolen berichten

Gast survivalman010
start anders een post hoe het kanaal oversteken ? wat is de beste manier? wat is de goeikoopste manier? wat zijn de gevaren? hoe te navigeren? ik ben zeker dat er andere zijn die je hierbij gaan kunnen helpen.

 

mvg MD

oke bedankt voor de tip

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Dat begrijp ik niet. Juist in de Randstad zal het een puinhoop worden, is de verwachting. Dan wil je dus weg en dan is een BOV - auto, fiets, bootje, wat dan ook - heel handig. Denk jij dat buiten de Randstad de wegen niet razendsnel verstopt raken? Misschien valt het de eerste kilometers buiten een dorp in oost-Groningen of de Achterhoek wel mee maar dat zal niet lang duren.

 

maar juist in de randstand oftewel een RatTrap is een bov niet erg handig omdat alles erg dicht op elkaar zit (een fiets miscchien) en er veel meer mensen op een kleiner stukje ruimte zitten maar bijv. in groningen en friesland is er in het algemeen meer ruimte PP en er zijn erg veel landweggetjes waar genoeg ruimte is voor een BOV zoals een auto met aanhanger en ook hier valt het iets minder op dan in de randstad.

 

mvg, Mp

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar juist in de randstand oftewel een RatTrap is een bov niet erg handig omdat alles erg dicht op elkaar zit (een fiets miscchien) en er veel meer mensen op een kleiner stukje ruimte zitten maar bijv. in groningen en friesland is er in het algemeen meer ruimte PP en er zijn erg veel landweggetjes waar genoeg ruimte is voor een BOV zoals een auto met aanhanger en ook hier valt het iets minder op dan in de randstad.

 

mvg, Mp

 

We zijn natuurlijk aan het speculeren want noch jij, noch ik weten wat er echt gaat gebeuren. Ik denk echter dat de snelwegen ook buiten de Randstad heel snel vol staan met auto's of geblokkeerd worden en dat laatste is helemaal niet zo moeilijk. Blokkeer met een paar vrachtwagens knooppunt Heerenveen of de rondweg van Groningen en de zaak zit vast. Landweggetjes? Die zijn nog makkelijker af te sluiten. Wie zit daar op jou te wachten? In stedelijke gebieden zal het overal snel vastlopen en dan maakt het niet uit of je vast staat in Winschoten of in Gouda.

Misschien duurt het buiten de Randstad iets langer, prima. Waar het om gaat is dat je de signalen herkent en vertrekt voor anderen in de gaten hebben dat het tijd is om weg te gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zijn natuurlijk aan het speculeren want noch jij, noch ik weten wat er echt gaat gebeuren. Ik denk echter dat de snelwegen ook buiten de Randstad heel snel vol staan met auto's of geblokkeerd worden en dat laatste is helemaal niet zo moeilijk. Blokkeer met een paar vrachtwagens knooppunt Heerenveen of de rondweg van Groningen en de zaak zit vast. Landweggetjes? Die zijn nog makkelijker af te sluiten. Wie zit daar op jou te wachten? In stedelijke gebieden zal het overal snel vastlopen en dan maakt het niet uit of je vast staat in Winschoten of in Gouda.

Misschien duurt het buiten de Randstad iets langer, prima. Waar het om gaat is dat je de signalen herkent en vertrekt voor anderen in de gaten hebben dat het tijd is om weg te gaan.

 

en daar zijn wij als preppers in het voordeel maar ik vraag mij eigenlijk af, wij gaan er van uit dat de snelwegen vol staan maar waarom eigenlijk? waar zullen de mensen heengaan zonder BOL? familie misschien maar ik ga er niet vanuit dat dat voor compleet volle snelwegen zal zorgen. jouw gedachtes hierover?

 

mvg, Mp

Link naar reactie
Delen op andere sites

en daar zijn wij als preppers in het voordeel maar ik vraag mij eigenlijk af, wij gaan er van uit dat de snelwegen vol staan maar waarom eigenlijk? waar zullen de mensen heengaan zonder BOL? familie misschien maar ik ga er niet vanuit dat dat voor compleet volle snelwegen zal zorgen. jouw gedachtes hierover?

 

mvg, Mp

 

Eerlijk gezegd vraag ik me dat ook wel eens af. Wat ik kan bedenken is dat mensen op de vlucht slaan voor iets specifieks: een overstroming, kernramp, invasie, dat soort dingen. Dat kan heel plotseling zijn en in blinde paniek. In die situatie kan ik me voorstellen dat er opstoppingen ontstaan op (snel-)wegen. Als de samenleving knarsend tot stilstand komt door iets als een economische implosie dan is het denk ik anders. De meeste mensen zullen blijven waar ze zijn, denk ik, want waarom zou je weg gaan en waarheen? Dat zou ik me ook afvragen. In mijn huis heb ik alles om me door die moeilijke tijd te helpen en weggaan, tja waarheen? Weggaan = vluchten en dat is voor mij de allerlaatste optie. Mijn huis is mijn BOL, als het daar niet lukt dan is het goed mis, dan is het tijd voor Shelter Camping. Geen idee of tegen die tijd de wegen nog of alweer begaanbaar zijn. Ook dat is koffiedik kijken en speculeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je al eens rondgekeken ? Het probleem van files lost zichzelf wel op. In Vlaanderen zie je op zaterdag en zondag nog nauwelijks auto's op secundaire wegen. Het aantal fietsers is fors toegenomen, de autoverkoop zakt in elkaar. Dat ligt aan de verhoogde wegenbelasting, de dure brandstoffen en steeds stijgende verzekeringen. Onze tweede auto gaat er volgende maand uit want die luxe wordt onbetaalbaar. We zijn tweeverdieners. Kan je nagaan. @Pathfinder

@myron prps

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ideale BOV is wat al die zigeuners doen in Frankrijk, Oost Europeanen in dikke verhoogde bus met dubbele cabine en een tandemasser Tabbert of zo.

Zo kun je 1500 kg zware spullen meenemen, 7 zitplaatsen en de caravan met veel ruimte en max 500 kg.

Fietsen en kano op de dakimperial, liefst achterwielaandrijving dus een MB of Iveco met turbo, 100 pk diesel is voldoende.

Dan kom je over 4250 kg met belading en dus volgens de wet BE maar een zeurpiet die daar naar kijkt denk ik.

 

Heb inmiddels vanaf volgende week een advies/verhuisbedrijfje, "Into The Wild", met Renault Master en Adria tandemasser voor het hoge Noorden maar als mensen kiezen voor het zuiden dan ben ik daar ook voor te vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...