Ga naar inhoud
GENEGEERD

Waarom


Gast survivalman010

Aanbevolen berichten

Sommige dingen kun je thuis doen...zoals aan je conditie werken...zoals hardlopen of fietsen.

Andere dingen kun je vinden op bijvoorbeeld internet...youtube heeft meestal wel een filmpje.

Bijvoorbeeld hoe je vuur maakt of hoe je een mes scherp slijpt.

 

Grt easy

 

YouTube.... Goud, hè?

Vroeger moest ik eerst een kwartier naar de bibliotheek fietsen om informatie te vinden over dit soort dingen.

Daar hadden ze dan 'boeken'.

Dat zijn geprinte pdf's met een harde buitenkant.

 

Wel jammer dat de meeste filmpjes toch Amerikaans zijn.

Hoop niet van toepassing op Nederlandse situatie.

 

Terug naar topic: waarom communicatie?

Mijn vrouw wordt helemaal gek zonder informatie als er iets mis is. (Merkte ik zeker bij de laatste stroomstoring)

Info is echt belangrijk. (Kennis is macht, info is een voorsprong)

 

Ik ben nog op zoek naar een passende communicatiemiddel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
maar wat is het nut ervan ik zou zelf veel meer bezig zijn met hout hakken en overleven dan te vragen aan anderen wat zij aan het doen zijn.

en ik heb nog geen groep mensen maar ik zou er wel bij een willen

 

Attentie attentie,.............Ik heb hier nog een paar goudstaven te ruil voor meel, brood en kippen, Heeft iemand interesse? over

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cq kanaal vier !

 

Ik zit in de omgeving eindhoven en zoek een dokter.

Mijn dochter heeft al dagen hoge koorts en ik vermoed dat de ontstoken wond op haar been de oorzaak is en ze een infectie heeft.

Ik kan met zilveren munten betalen.

Zoek dus een dokter die nog breedband antibiotica heeft..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beter nog, ik ruil je staven en munten wel voor waardeloos briefjesgeld. Nu alleen nog de koers bepalen. @Kans @Wonderland Begin eerst maar met een indicatie van de hoeveelheid en de aard van je PM te geven.

 

 

Geloof dat je het niet snapt :confused:

 

@Wonderland vraagt om eten

Ik vraag om antibiotica en medische kennis

 

Zinnige zaken in ruil voor PM.

 

Fiat geld heeft dan totaal geen fuctie meer, je kunt er je kont niet mee afvegen, als je erop gaat stoken blijf je sjouwen, het je enorm veel troep uit je schoorsteen enz.

 

Sorrie je fiat briefjes mag je houden....

 

:cool:

K a n s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geloof dat je het niet snapt :confused:

 

@Wonderland vraagt om eten

Ik vraag om antibiotica en medische kennis

 

Zinnige zaken in ruil voor PM.

 

Fiat geld heeft dan totaal geen fuctie meer, je kunt er je kont niet mee afvegen, als je erop gaat stoken blijf je sjouwen, het je enorm veel troep uit je schoorsteen enz.

 

Sorrie je fiat briefjes mag je houden....

 

:cool:

K a n s

@Kans @lewieke

Inderdaad de communicatie is niet om te weten wat iemand aan het doen is. Maar om te weten of iemand jou wat kan bieden voor het geen wat je nodig hebt ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen probleem een vrachtwagen meel dan maar ? Waar mag ik 'm storten ? Op de oprit ? Schep je 't meel zelf in zakjes of breng ik die ook mee ? Benieuwd hoe lang je plezier beleeft aan je meel. Ik stuur ook nog n vrachtwagen slachtkippen. Of wil je ze liever geslacht ? Zorg je voor genoeg mensen om de pootjes van de kippen vast te houden zodat ze niet weglopen want de vrachtwagen neem ik natuurlijk weer mee. Wie snapt het nu minst ?

 

Die medische kennis moeten we nog even kopen maar die antibiotica kan ik je alvast leveren. Zijn 12 tabletten van 1000mg genoeg ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kip ruilen voor zilver

zilver ruilen voor gans.

 

Veel eenvoudiger. Het scheelt in het aantal transacties en het is in het geval van bederfbare waren die je op een later ogenblik nodig hebt ook handiger.

 

Ik heb ook nog een ton of 5 steenkool in zakjes van 25kg liggen als je liever energie hebt, 10kwh/kg steenkool. En aangezien steenkool al miljoenen jaren oud is, bewaart het nog wel even. Langer dan hout in elk geval. Met 800 kg houden we ons hele huis een volledige winter warm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...