Ga naar inhoud
GENEGEERD

[VIDEO] Vuur met een kleerhanger


DutchSurvival101

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Het is ook veel moeilijker als wat ze laten zien zeker als je het de eerste keer doet :rolleyes: Nu zie je overal filmpjes ed maar indertijd dat ik dat wilde proberen

zag je dat nog niet en was het zelf uit vogelen . En inderdaad hier zag je dus dat hij veel te vroeg dacht dat hij vuur had . Als je rook ziet moet je gewoon doorgaan

want je hebt de massa van de punk nodig om het vuur gaande te houden (er moet genoeg energie/warmte in de punk zitten )

dus gewoon doorgaan totdat je een hoopje hebt van plm 3 a4 cm diameter en hoog Zijn spindel is wat aan de dunne kant

en het plankje ook wat aan de dunne kant . Verfdfer maakt het groot verschil welk hout je gebruikt want als je bijvoorbeeld vettig hout als spindel pakt kun je draaien

tot je een ons weegt (zelfs wat zand er tussen werkt niet) ook moet alles liefst zo droog mogelijk zijn hetgeen inhoud dat als je zo vuur wilt maken je een

echte tondeldoos moet hebben /maken met vuurboord en spindel ( maar die tondeldoos geldt ook voor vuurmaken met een firepiston of flint & steel

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

@DutchSurvival101 nee je had te weinig punk , je moet er genoeg van hebben om die warmte /energie groot genoeg te maken zodat het blijft branden en brandstof heeft

ik zal eerlijk zijn :D de eerste keer dat ik het probeerde kreeg ik rook en ging het dus ook uit en wist niet waarom en omdat je er een lamme arm van krijgt

na verloop van tijd heb ik toen vals gespeeld en de boormachine gepakt en heb deze door laten draaien ook al had ik genoeg rook

toen kwam ik er dus achter wat het probleem was en eigenlijk best logisch gewoon domme natuurkunde toepassen en nadenken :o

zoals ik zei in mijn tijd was het zelf uit vogelen :(

Als extra punk brandstof) kun je verrot kurkdroog hout nemen (wit rot of bruinrot maakt niet uit ) dit brand niet maar gloeit net als de punk

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is ook veel moeilijker als wat ze laten zien zeker als je het de eerste keer doet :rolleyes: Nu zie je overal filmpjes ed maar indertijd dat ik dat wilde proberen

zag je dat nog niet en was het zelf uit vogelen . En inderdaad hier zag je dus dat hij veel te vroeg dacht dat hij vuur had . Als je rook ziet moet je gewoon doorgaan

want je hebt de massa van de punk nodig om het vuur gaande te houden (er moet genoeg energie/warmte in de punk zitten )

dus gewoon doorgaan totdat je een hoopje hebt van plm 3 a4 cm diameter en hoog Zijn spindel is wat aan de dunne kant

en het plankje ook wat aan de dunne kant . Verfdfer maakt het groot verschil welk hout je gebruikt want als je bijvoorbeeld vettig hout als spindel pakt kun je draaien

tot je een ons weegt (zelfs wat zand er tussen werkt niet) ook moet alles liefst zo droog mogelijk zijn hetgeen inhoud dat als je zo vuur wilt maken je een

echte tondeldoos moet hebben /maken met vuurboord en spindel ( maar die tondeldoos geldt ook voor vuurmaken met een firepiston of flint & steel

gr will

 

Ik wilde laten zien dat je van een simpele kleerhanger vuur kan maken. Daardoor is me spindel zeer dun. tevens is de spindel bewerkt hout (een soort lak achting iets)

ook het hout soort is niet erg goed voor het maken van vuur (voor het plankje = hoge ontbrandings- temp).. alles met elkaar opgeteld was ik blij dat het met 4x lukte.

 

Ik wil ook alles laten zien. vele video's zijn bewerkt en dan krijg je niet te zien hoe vaak het wel niet lukte.

 

en ja qua ervaring met kleerhangers moet ik zeggen dat ik een leek ben ;) .

 

maar super bedankt voor je inputt en info.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...