Gerbenvink Geplaatst: 4 augustus 2013 Delen Geplaatst: 4 augustus 2013 Hallo Ik ben 14 jaar en ik wil heel graag starten met surviavalen en een beetje preppen. Maar hoekman ik het best beginen? En welke materialen zou ik moeten aanschaffen ? Heb bv al een tent,bijl,magnesium staafje,mes,en grote rugzak van 45liter. Wat heb ik nog meer nodig en wat is makelijkst om te starten. Hoe leer ik dingen bv want de basis kan ik allemaal al wel. Mvg gerben Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Amber Geplaatst: 4 augustus 2013 Delen Geplaatst: 4 augustus 2013 Hai gerben, Â wc papier ! Â Zou je een spellingscontrole aan kunnen zetten ? Je maakt een stel onnodige schrijffoutjes. Â Het ligt er heel erg aan waar je voor prept, wil je thuis een voorraad beginnen, of wil je je tas(sen) uitbreiden ? Wat is je beeld/idee.plan ? Â Veel mensen stellen zich voor in het voorsteltopic en je kan veel info vinden op deze site, ook de wiki helpt je daarbij. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gerbenvink Geplaatst: 4 augustus 2013 Auteur Delen Geplaatst: 4 augustus 2013 Oke sorry voor die spel fouten ik heb namelijk dyslexie. Maar ik doe me best Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Amber Geplaatst: 4 augustus 2013 Delen Geplaatst: 4 augustus 2013 np. Spellingscontrole is een perfect middel daarvoor. Blijf vragen stellen ! Â Waar wil je voor gaan preppen ? En als je dan om je heen kijkt wat denk je dan wat je nog mist ? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bram12 Geplaatst: 4 augustus 2013 Delen Geplaatst: 4 augustus 2013 misschien een bug out bag  k ben ook net begonnen en ben 15 en heb ook dyslexie Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gerbenvink Geplaatst: 4 augustus 2013 Auteur Delen Geplaatst: 4 augustus 2013 Nouw het is niet zo dat ik echt wil preppen. Maar meer survivalen en dus buschcraft dacht ik dat het heette. Zoiets wil ik doen. Maar wat heb jij allemaal gekocht toen je begon Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bram12 Geplaatst: 4 augustus 2013 Delen Geplaatst: 4 augustus 2013 ik ben bezig een bug out bag compleet te krijgen (kan ik ook voor de lol 3 dagen het bos in gaan) en das dan gelijk een oefening  en als je meer wil leren over survival kan je dit boek misschien kopen dat ik laatst gekocht heb  http://www.bol.com/nl/p/het-sas-survival-handboek/1001004006526728/ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Amber Geplaatst: 4 augustus 2013 Delen Geplaatst: 4 augustus 2013 http://preppers.nl/forum/threads/190-Wat-zit-er-in-jouw-EDC/page18 Lang niet alles gekocht hoor, veel had ik al. Â Maar inmiddels is het in mijn EDC: Â -Vuilniszakken -lgw poncho -zakdoekjes -kaarten -notitieblokje -pen -zaklamp -pleistertape -0,5 ltr drinken -0.5 ltr water -dekzeil -klamboe -jas -hoofdklamboe -handschoenen -handdoek -LifeStraw -ontbijtkoek -2 stiften -nootjes -reep chocola -mess tin -wc papier -soepzakjes -waterdichte verpakkingen -2 aanstekers -zwitsers zakmes -vuurstick -3 waxinelichten -SAS pocket guide -survival blikje -ehbo kit Omdat ik veel wandel heb ik veel onnodige dingen er weer uitgemikt. Â Mijn BOB inhoud moet ik weer eens opschrijven, die is ook veranderd. Ik hanteer een systeem van meerdere tassen en bakken. Voedsel en watervoorraden, de edc en de bob tas. Kledingtas. Autotassen en bakken met zwaarder kookgerei, grotere tent etc. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Amber Geplaatst: 4 augustus 2013 Delen Geplaatst: 4 augustus 2013 Hier de oude inhoud van de BOB: http://preppers.nl/forum/threads/6289-Wat-zit-er-in-jouw-BOB Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 4 augustus 2013 Delen Geplaatst: 4 augustus 2013 @bram12 @Gerbenvink het SAS boekje is een mooie aanvulling op survival kennis . Maar het meeste leer je nog aan doende . Door jullie jonge leeftijd is het wat moeilijk dure spullen te kopen . Denk goed na als je wat koopt en zoek eens rond op het forum hier is al zoveel gezegd over dit soort dingen . Veel succes . Â Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
carismo Geplaatst: 4 augustus 2013 Delen Geplaatst: 4 augustus 2013 Echt survivalen is praktisch nooit aan de orde want dan heb je niet alle spulletjes voor handen en is het voldoende om het lang genoeg te trekken om 'gered' te kunnen worden, in een shtf-situatie lift dat iets anders. Â Skills trainen is belangrijk om je plan te trekken. Een goede manier om dat te trainen is kijken hoe je minimalistisch kan gaan kamperen. Eventueel met droppingsopdrachten. Â Een rugzakje met de hoognodige spulletjes waarbij het belangrijkste regel moet gehanteerd worden: Je lichaam op temperatuur houden en het beschermen tegen invloeden van buitenaf. dmv beschutting/shelter/kledij, water/voeding, vuur, ... Â De spulletjes die je hebt zijn al een goede basis zorg voor een deftig vast mes waar je makkelijk mee kan batonnen (een rug van minimum 4mm dikte), een een deftige multitool, bij die magnesiumstick een beetje huisgemaakt aanmaak materiaal op basis van watten en kaarsenwax/vaseline, een waterfles (bij voorkeur nalgene of RVS) en een beker of potje om water in te koken, een deftige vouwzaag, 1 of bij voorkeur 2 poncho's, touw( vliegertouw/ bankline / metserstouw/ paracord / sjortouw). en wat reservekledij zijn in principe genoeg. Â Wil je echt nog minder gaan,voer '10 Survival items' of ' 5 Survival items' in op de YouTube-zoekbalk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gerbenvink Geplaatst: 4 augustus 2013 Auteur Delen Geplaatst: 4 augustus 2013 @ Bram12 waar ga jij der dan een paar dagen op uit want dat lijkt me ook heel leuk? Maar doe je dat aleen of gaat er iemand mee? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gerbenvink Geplaatst: 4 augustus 2013 Auteur Delen Geplaatst: 4 augustus 2013 Is klim touw ook goed want ik heb 12 meter klim touw omdat ik ook aan alpinisme doe Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bram12 Geplaatst: 4 augustus 2013 Delen Geplaatst: 4 augustus 2013 dat alpinisme lijkt me echt vet!!!  paracord is echt heel handig  Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gerbenvink Geplaatst: 4 augustus 2013 Auteur Delen Geplaatst: 4 augustus 2013 Bram waar ga jij dan heen als je drie dagen er op uitgaat want dat lijkt mij ook erg gaaf ik woon namelijk ook in gelderland Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bram12 Geplaatst: 4 augustus 2013 Delen Geplaatst: 4 augustus 2013 op sommige plekken in het bos mag je vrij kamperen ( k weet er 1 maar er zijn er vast wel meer) (hoop k) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gerbenvink Geplaatst: 4 augustus 2013 Auteur Delen Geplaatst: 4 augustus 2013 En welk bos ga je? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bram12 Geplaatst: 4 augustus 2013 Delen Geplaatst: 4 augustus 2013 geen idee hoe het heet dicht bij apeldoorn Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gerbenvink Geplaatst: 4 augustus 2013 Auteur Delen Geplaatst: 4 augustus 2013 Oke jammer dat s niet erg dicht bij mij in de beurt ik woon namelijk net onder tiel aan de andere kant van de Waal. Anders konden we mischien samen onze skils testen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Benedictus Geplaatst: 4 augustus 2013 Delen Geplaatst: 4 augustus 2013 Kijk ook eens hier:  http://forum.bushcraftnederland.nl/ http://www.hiking-site.nl/index.php  En de plaatselijke scouts natuurlijk.  Vrgr. Benedictus Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gerbenvink Geplaatst: 4 augustus 2013 Auteur Delen Geplaatst: 4 augustus 2013 Bedankt voor de links Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bram12 Geplaatst: 4 augustus 2013 Delen Geplaatst: 4 augustus 2013 je dat zou handig zijn dan hoeven we het niet alleen te doen jammer Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gerbenvink Geplaatst: 5 augustus 2013 Auteur Delen Geplaatst: 5 augustus 2013 En hoe kan K het best oefenen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Benedictus Geplaatst: 5 augustus 2013 Delen Geplaatst: 5 augustus 2013 Doe het niet alleen. Ga bij de scouts of met de mensen van het bushcraft forum. Succes! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gerbenvink Geplaatst: 5 augustus 2013 Auteur Delen Geplaatst: 5 augustus 2013 Oke ik zal er na kijken! Ik ga zo meteen ook al naar de uiterwaarden en kijken of daar wat te leren valt over planten en technieke Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.