ShadowSurvival Geplaatst: 17 juli 2013 Delen Geplaatst: 17 juli 2013 Hallo, Ik ben al een tijdje opzoek naar een soort van lijst van planten en dieren die je kan eten en welke voedingswaarden er dan inzitten. Ook kom ik er niet achter welke gewassen je kan verbouwen waarvan de zaden weer geplant kunnen worden zodat je van 1 plant kan eten en de zaden weer planten zodat je later weer kan eten. Ik dacht misschien hebben jullie hier meer kennis over dan dat ik heb. mvg B. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ronin Kogaratsu Geplaatst: 17 juli 2013 Delen Geplaatst: 17 juli 2013 Je bent vandaag exact 7 maanden lid van dit forum. Heb je in de tussen tijd niet meegelezen op het forum? Sommige leden bieden hele e books aan vol met eetbare planten enz enz Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MyronPrps Geplaatst: 17 juli 2013 Delen Geplaatst: 17 juli 2013 er is heel veel te vinden op dit forum:) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 17 juli 2013 Delen Geplaatst: 17 juli 2013 Hallo, Ik ben al een tijdje opzoek naar een soort van lijst van planten en dieren die je kan eten en welke voedingswaarden er dan inzitten. Ook kom ik er niet achter welke gewassen je kan verbouwen waarvan de zaden weer geplant kunnen worden zodat je van 1 plant kan eten en de zaden weer planten zodat je later weer kan eten. Ik dacht misschien hebben jullie hier meer kennis over dan dat ik heb. mvg B. Een beetje lezen op 't forum kan inderdaad geen kwaad, er staat al vreselijk veel over geschreven. Een kant en klare lijst met alles + voedingswaarden heb ik niet voor je, is ook wat lastig, zo kort door de bocht, er zijn drie jarige studies voor, dus eea valt niet simpel samen te vatten. Vraag 2, welke gewassen zijn zaadvast, dat is vrij simpel te beantwoorden. Niet zaadvaste gewassen worden aangeduid met F1 of F1 Hybride op de verpakking. Bij je lokale tuincentrum kun je vraag om 'Heirloom' of 'Zaadvaste' zaden, of je besteld ze via het internet, waarbij deze info ook wordt aangegeven. De prepshop bied alleen zaadvaste varianten. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Keyser Suze Geplaatst: 17 juli 2013 Delen Geplaatst: 17 juli 2013 Je kunt alles eten, je kunt alles planten. Van sommige dingen wordt je ziek, sommige dingen willen niet groeien. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ShadowSurvival Geplaatst: 17 juli 2013 Auteur Delen Geplaatst: 17 juli 2013 Een beetje lezen op 't forum kan inderdaad geen kwaad, er staat al vreselijk veel over geschreven. Een kant en klare lijst met alles + voedingswaarden heb ik niet voor je, is ook wat lastig, zo kort door de bocht, er zijn drie jarige studies voor, dus eea valt niet simpel samen te vatten. Vraag 2, welke gewassen zijn zaadvast, dat is vrij simpel te beantwoorden. Niet zaadvaste gewassen worden aangeduid met F1 of F1 Hybride op de verpakking. Bij je lokale tuincentrum kun je vraag om 'Heirloom' of 'Zaadvaste' zaden, of je besteld ze via het internet, waarbij deze info ook wordt aangegeven. De prepshop bied alleen zaadvaste varianten. Ok dank je voor je antwoorden nu kan ik efficiënt gaan zoeken:D gr Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
SHTF Geplaatst: 17 juli 2013 Delen Geplaatst: 17 juli 2013 ik heb wel eens gehoord van een writersblock.. misschien is het voor hier tijd voor een readerslock.. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 17 juli 2013 Delen Geplaatst: 17 juli 2013 Je kunt alles eten, je kunt alles planten. Van sommige dingen wordt je ziek, sommige dingen willen niet groeien. over paddestoelen zeggen ze altijd dit; je kunt ze allemaal eten, sommigen maar eenmalig Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.