Vasatus Geplaatst: 13 juni 2013 Delen Geplaatst: 13 juni 2013 Hallo Preppers! Ik ben een nieuwe prepper en werk nu rustig aan een degelijke EDC! De eerste stap richting een degelijke EDC is voor mij de tas. Ik ben, ondanks mijn niet toerijkende budget, geen budget prepper, als in de zin van dat ik wel kwaliteit koop en als ik daar dan wat extra voor betaal, so be it, ik spaar wel. Nu kwam ik laatst langs de Camelbak site en kwam zo, door mijn nieuwschierigheid, terecht op hun "Military/Tactical" afdeling waar ik hun tassen tegenkwam die soldaten uit het Amerikaanse leger gebruiken. Zo is mijn oog gevallen op de Camelbak Mil Tac H.A.W.G. Linkje Ik heb al enkele reviews op de tas gezien en ze zijn allemaal overwegend positief. Nu rest mij de vraag, wat vind preppers.nl van deze tas? Hebben jullie ervaring met Camelbak tassen en kunnen hier wat over zeggen? - Vasatus Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bener0 Geplaatst: 13 juni 2013 Delen Geplaatst: 13 juni 2013 Leuke tas voor in de auto of een BoB (Bug out bag) , EDC (every day carry) wil je dat echt elke dag op je rug dragen? Hier een knappe review Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vasatus Geplaatst: 13 juni 2013 Auteur Delen Geplaatst: 13 juni 2013 Het is slechts 23+3L. zo groot is dat niet hoor! EDIT: Bovendien leer je dan ook goed met je uitrusting omgaan en dergelijke, dus ja, elke dag op mijn rug! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bener0 Geplaatst: 13 juni 2013 Delen Geplaatst: 13 juni 2013 Het is een prima tas lijkt me, ik heb zojuist een review gezien op youtube en het bevalt mij wat ik zie. Voor EDC is het teveel voor mij en heb ik wat spul in mn jaszak en een goed gevulde BoB in mn auto. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 13 juni 2013 Delen Geplaatst: 13 juni 2013 Voor een EDC zou ik voor iets kleiner gaan . En voor een BOB voor iets groter . Mijn ongezouten mening . Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
appelflapje Geplaatst: 13 juni 2013 Delen Geplaatst: 13 juni 2013 Heey @Vasatus, Welkom op het forum trouwens! Ik denk dat het goed is eerst een lijst(je) te maken van alle spullen die je in je tas wil stoppen. En daarna daar een formaat bij te zoeken. Ik heb bijvoorbeeld 2x0.5l flesje 3x0.30l flesjes pillendoosje, ehbo doos, kleine mre ten grote van een grote hand, handschoenen, medicatie flesje 300ml, en een zakje nootjes bij mij. (en veel kleine troep zoals fire steel, extra lamp, batterijen) en ik heb niet genoeg aan 35 liter. EDC Videos op youtube kunnen je wellicht ook helpen? Ik heb zelf deze tas als edc in het zwart, als je onder de 6kg blijft zit deze tas heerlijk. Deze tas gebruik ik dan ook al een kleine 2 jaar. Dus wellicht daarom ook iets minder met meer gewichtt Groetjes, Appelflapje Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Greener Geplaatst: 13 juni 2013 Delen Geplaatst: 13 juni 2013 Een hoop geld. Overweeg de 5.11 rush 12 of de 5.11 rush 24 eens. Greener Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bugout Geplaatst: 15 juni 2013 Delen Geplaatst: 15 juni 2013 Heb zelf de Camelbak Talon. Inmiddels al weer ruim 4 jaar naar volle teveredenheid. Dankzij het ontwerp zit deze nooit vol. Dagelijks gebruik in wisselende omstandigheden, zes maanden de zandbak overleefd en geen stikseltje los. Weet niet of die nog in de handel is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vantazzy Geplaatst: 15 juni 2013 Delen Geplaatst: 15 juni 2013 LOL, zit je toch nog vrij goed met zo'n tas hoor! Alleen ik heb geen EDC, maar wel een BOB (want een EDC en een BOB meenemen is iets teveel van het goede) en de rugzak die ik gebruik is een laptoprugzak omdat die ook stevig in elkaar zit, goed genaaid omdat het een laptop moet vervoeren. Dus niets militair of zoiets dergelijks, daar heb ik het geld ook weer niet voor... Maar mooie tas hoor, ziet er professioneel uit! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.