w1987 Geplaatst: 1 juni 2013 Delen Geplaatst: 1 juni 2013 De bov onder de bov`s? (alle eer behouden aan de maker van de foto natuurlijk) als je hem zelf maakt met de meest gebruikte componenten, en de meest zuinige motor. you get the point! zit er al maanden aan te denken, maar het budget wilt maar niet meedenken. Licht, snel, veelzijdig inzetbaar op de meeste terreinen, droog(ligt aan jezelf) en last but not least makkelijk te onderhouden. als shtf, wil ik er zo eentje tot mijn beschikking en ik klaag niet meer. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
appelflapje Geplaatst: 1 juni 2013 Delen Geplaatst: 1 juni 2013 Haai @w1987, Mooie truggies! Ik denk dat het eerste waarover je na moet denken is in wat voor gebied jij leeft. Zit je midden in het bos of in gebied waar je de weg makkelijk kunt mijden, dan is dit wellicht een goede optie. Moet je echter gebruik maken van de (snel)wegen sta je, denk ik, zo vast. Dan is iets als een motor, scooter of fiets denk ik meer geschikt. Een groot pluspunt is dat het een goed ram proof frame is. Die karretjes moeten tenslotte wat kunnen hebben. Wellicht is het wel een goed plan gaas platen om de auto heen te zetten, zodra je er eentje gaat maken , aangezien het de auto helemaal open is. Als je door een groep mensen heen moet als er nood aan de man is, word alles waarschijnlijk gejat. En daarbij wil je niet per ongeluk die opspringende steen tegen je bakkes krijgen! Er zijn vele andere leden met veel meer kennis op dit gebied. Een heel tof idee, dat zeker! Groetjes, Appelflapje Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Greener Geplaatst: 1 juni 2013 Delen Geplaatst: 1 juni 2013 Zijn deze dingen op basis van een kever gefabriceerd of denk ik verkeerd? Greener Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 1 juni 2013 Delen Geplaatst: 1 juni 2013 Nou, @appelflapje, daar krijg je ook allemaal last van, als je op een gewoon brommertje of brommerbakfiets zit. Ik vind zo'n ding veelzijdiger. Kijk naar die gele: kort, laag, superstevig. Echt wat voor jou. Mooie plaatjes en inspiratie, @w1987. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
appelflapje Geplaatst: 1 juni 2013 Delen Geplaatst: 1 juni 2013 @Heksenboot Ja...dat is zeker waar Het auto stuur blijft echt een probleem. De vorige keer dat ik even zat te racen met zo'n stuurtje deed ik dat 5 minuten. Kon 4 uur m'n armen niet bewegen. Wellicht is het in een echte auto is makkelijker. Maar ik vind het risico te groot op die manier. Maar, het zijn wel hélé tofe auto's/buddy/truggy. Dan zou ik eventueel het stuur nog kunnen veranderen naar een motor "style" stuur. Het blijft heel lastig, ben er zelf ook nog niet uit wat ik nou wil en wat nou het beste is... Komt vanzelf goed Groetjes, Appelflapje Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 1 juni 2013 Delen Geplaatst: 1 juni 2013 Komt vanzelf goed..... als je blijft zoeken/proberen/nadenken.... @appelflapje. http://www.huureenquad.nl/pages/prijzen.php Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
w1987 Geplaatst: 1 juni 2013 Auteur Delen Geplaatst: 1 juni 2013 @Greener Yup de meeste uit Europa wel, maar Amerikaanse zijn uit een basis ontwerp van een rock crawler. over het algemeen DIY`s dus. @Heksenboot: dank je @appelflapje: het stuur is aan te passen op de wens lijkt me, zijn over het algemeen zijn het zelfbouw voertuigen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 1 juni 2013 Delen Geplaatst: 1 juni 2013 Waar zit de kofferbak? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
appelflapje Geplaatst: 1 juni 2013 Delen Geplaatst: 1 juni 2013 @Raycoupe op het dak? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 1 juni 2013 Delen Geplaatst: 1 juni 2013 @appelflapje: Tja, doe je eerst zoveel moeite om een laag zwaartepunt te bereiken en dan 100kg op het dak vastsjorren? Op asfalt werkt dat wel, maar in 't terrein lijkt me dat uitermate onverstandig. 'k Vind het meer sport en spel auto's. 't Is natuurlijk wel mogelijk een model te bouwen waarbij rekening wordt gehouden met bagage. Dit is in Nederland nagenoeg onmogelijk gezien de wet, maar het kan wel via de Engeland route. (Hier iets bouwen, in Engeland laten keuren en terug invoeren) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 1 juni 2013 Delen Geplaatst: 1 juni 2013 @appelflapje: Tja, doe je eerst zoveel moeite om een laag zwaartepunt te bereiken en dan 100kg op het dak vastsjorren? Op asfalt werkt dat wel, maar in 't terrein lijkt me dat uitermate onverstandig. 'k Vind het meer sport en spel auto's. 't Is natuurlijk wel mogelijk een model te bouwen waarbij rekening wordt gehouden met bagage. Dit is in Nederland nagenoeg onmogelijk gezien de wet, maar het kan wel via de Engeland route. (Hier iets bouwen, in Engeland laten keuren en terug invoeren) zo moeilijk is het niet, er rijden zat van die dingen in nederland rond veel van die gevallen zijn op basis van een ombouwkit gemaakt waarbij je de typegoedkeuring van de donor auto gebruikt zo word het met veel zelfbouw trike's ook gedaan je moet alleen de goede kit weten te vinden das alles en over uitvoeren, laten keuren en weer invoeren kan je beter via duitsland doen, is makkelijker met vervoer en een TUV/DEKRA keuring MOET de RDW overnemen met engeland ligt dat net iets anders Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 1 juni 2013 Delen Geplaatst: 1 juni 2013 @12gauge: In de tijd dat ik mijn kitcar bouwde was nederlandse keuring alleen mogelijk via type goedkeuring van de donor. Voor geheel zelf gebouwde auto's was goedkeuring toen niet mogelijk in Duitsland (alleen weer op basis van donor) en was alleen de Engeland route beschikbaar. Kan ik tegenwoordig wel een volledig zelfgebouwde auto (zowel chassis als carrosserie, geen donor!) in Duitsland laten goedkeuren en terug invoeren? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 1 juni 2013 Delen Geplaatst: 1 juni 2013 @12gauge: In de tijd dat ik mijn kitcar bouwde was nederlandse keuring alleen mogelijk via type goedkeuring van de donor. Voor geheel zelf gebouwde auto's was goedkeuring toen niet mogelijk in Duitsland (alleen weer op basis van donor) en was alleen de Engeland route beschikbaar. Kan ik tegenwoordig wel een volledig zelfgebouwde auto (zowel chassis als carrosserie, geen donor!) in Duitsland laten goedkeuren en terug invoeren? even bij het RDW (RijksDienst Wegverkeer) gespiekt http://www.rdw.nl/sites/igk je kan tegenwoordig ook een individuele goedkeuring krijgen het is tegenwoordig dus helemaal "makkelijk" geworden moet ik bekennen dat wist ik ook nog niet haha Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 1 juni 2013 Delen Geplaatst: 1 juni 2013 even bij het RDW (RijksDienst Wegverkeer) gespiekt http://www.rdw.nl/sites/igk je kan tegenwoordig ook een individuele goedkeuring krijgen het is tegenwoordig dus helemaal "makkelijk" geworden moet ik bekennen dat wist ik ook nog niet haha RDW en makkelijk!? Eisen verschillen nog per vestiging ook. In Lelystad vonden ze een Brookland aeroscreen (half rond ruitje ipv voorruit) een gewone voorruit, zouden dus wissers en verwarming+aanjager op moeten. Gelukkig vonden ze dat in Arnhem geen probleem. Daar is de mijne dan ook gekeurd. Ben wel nieuwsgierig in hoeverre zelfbouw nu mogelijk is in NL, als ik de tekst lees, weet ik niet of zo'n IGZ daar voor bedoeld is. Gelukkig heb ik geen plannen/centen om het nog een keer over te doen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
w1987 Geplaatst: 4 juni 2013 Auteur Delen Geplaatst: 4 juni 2013 Ik zie dat ik iets gestart heb... Goed om te horen dat de rdw "makkelijker" is geworden, brengt mij weer een stapje dichter bij. Ik ben nu samen met een oud collega bezig met het design van een frame. Gaat iets worden als een combinatie twee frames, deze: en Deze: Het idee is om het frame zo licht maar sterk mogelijk te maken, en ook nog budget dus een flinke klus. Ik wil er namelijk een zuinige maar alles verbrandende motor in hebben en 2 tanks voor benzine, naast de reserve die er al in zit(jerrycan). Genoeg te doen dus! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.