Ga naar inhoud
GENEGEERD

Kinder survival kleding, spullen en materialen


Cyberbeer

Aanbevolen berichten

Het is heel lastig om de BOB's en kleding up to date te houden. Ik heb drie jongvolwassen kids en drie pubers; de enige manier om je spullen bij te houden is door ze te gebruiken. Ca. 2-4 keer per jaar gaan we erop uit met alleen rugzakken en zijn dan tussen de 2 en 5 dagen volledig op onszelf aangewezen. Geen inkopen, geen hotel, geen auto/fiets maar met tent, matjes, slaapzakken, regenkleding, eten/camelbags/filters op pad.

 

Elke keer blijkt weer dat er (berg)schoenen te krap worden, thermo ondergoed te klein, gas cartrigdes bijna leeg, rugzakken te nauw. Maar je weet wat je mist of beter kan als ze op stap gaat. Toen ze jonger waren gaf ik ze altijd een beloning als er weer een nacht op eenzame hoogte of donker bos hadden doorgebracht, gewoon goedkope medailles of kleine multitools uit china. Maar voor de kinderen hebben ze een enorme waarde vanwege de waardering voor hun prestatie.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Bedankt voor de post @jan001 @CrossbowClan en @f150, ja bij de kinderen moet je inderdaad alles up to date houden. Daarnaast heb ik het probleem dat ze de kleding en schoenen vaak helemaal niet leuk(mooi) vindt vanwege de kleuren(zwart, bruin, groen). Ondanks haar leeftijd(6) begrijpt ze wel de reden achter deze keuze(niet opvallen). Beetje bij beetje leg ik haar alles uit over preppen en wat te doen bij een SHTF.

 

@f150, wat een goed idee van je om de kinderen met iets te belonen, zoals voorwerpen die een aanvulling zijn voor de BOB's (kleine multitools). Het idee van de medailles vind ik ook geweldig (motivatie, waardering voor hun prestatie). Misschien een idee voor de preppers op preppers.nl, het organiseren van een soort avondvierdaagse of stedentocht met de BOB's, waabij je een preppers medaille(beker of prijs) kunt winnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@f150, wat een goed idee van je om de kinderen met iets te belonen, zoals voorwerpen die een aanvulling zijn voor de BOB's (kleine multitools). Het idee van de medailles vind ik ook geweldig (motivatie, waardering voor hun prestatie). Misschien een idee voor de preppers op preppers.nl, het organiseren van een soort avondvierdaagse of stedentocht met de BOB's, waabij je een preppers medaille(beker of prijs) kunt winnen.

 

Voor een habbekrats koop je leuke op naam gestelde medailles bij http://sportprijzenshop.nl/contents/nl/d10_Medaille.html

Maar ook met firesteels en kleine multitools maak je ze blij. Van de laatste arctische trip hebben ze allemaal een fotoboek met een mooi voorwoord. Gaat een leven mee, letterlijk en figuurlijk.

Belonen is echt nodig, want het is soms ook afzien, zeker als de elementen tegenwerken.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad @f150 belonen zorgt er mede voor dat ze het leuk blijven vinden.

Ik heb mijn kids na hun 1e wandeltocht (ong. 16-17 km.) een multitool van de Kijkshop gegeven. Kost slechts 10 euro, maar ze zijn er maar wat blij mee.

 

Het is heel belangrijk dat ze geen hekel krijgen aan survival/preppen en alles wat daarbij komt kijken, want anders ben je ze kwijt voordat ze 16 zijn.

Ik ben nogal streng en moet me dus regelmatig zeer inhouden want anders ben ik bang dat ze er al snel geen zin meer in hebben. Verplichten is geen optie.

Daarom probeer ik het zoveel mogelijk te brengen als een spel/avontuur... met een (kleine) beloning voor behaalde doelen.

Het cadeautje dat ze krijgen is wel altijd een aanvulling op hun uitrusting, want ze mogen ook wel weten dat we die uitstapjes niet zomaar voor de lol doen.

 

Sommigen kiezen ervoor hun kinderen niet mee te laten doen/denken omdat ze ze niet bang willen maken. Ze preppen zonder dat hun kinderen daar weet van hebben.

Ik kies daar bewust niet voor, omdat ik denk dat kinderen veel meer aankunnen dan wij denken. Het ligt er natuurlijk wel aan hoe je e.e.a. brengt en hoe oud ze zijn.

Vandaag heb ik mijn kids geleerd hoe iemand te verplaatsen met de Rautek-greep en ze laten oefenen iemand met een armwond te verbinden. Dat hadden ze al eens gedaan met een snelverband, maar dit keer hebben ze geoefend met een gaasje en hydrofiel windsel. Ze moeten nog flink oefenen voordat het naar behoren is, maar het begin is er.

 

Gr. en ik hoop enkelen van jullie te zien op SC Flevo in juli. Wij zijn er 20 en 21 juli van de partij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...