JJ&A Geplaatst: 21 augustus 2024 Geplaatst: 21 augustus 2024 (aangepast) Ja en daar gaat het om beste @Roel Mooi dat je er weer bent, dank je wel. We gaan zeker de binnen kort kopen het is een waardevol product. 21 augustus 2024 aangepast door JJ&A Quote
JJ&A Geplaatst: 15 uren geleden Geplaatst: 15 uren geleden (aangepast) Op 21-8-2024 om 14:06, Roel zei: Tja, boel mitsen en maren, maar.... je hebt dan wél vuur.... 🤣 Onze "arts @Keyser Suze" heeft het ons al een keer verteld, maar waar het staat is even opzoeken. Als ik het goed heb moet je het mengen met glucose (suiker), maar het moet wel met beleid gedaan worden, maar dat is jou wel toe vertrouwd. 2 uren geleden aangepast door JJ&A Quote
bellows06 Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden JJ&A said: Onze @Panoramix , heeft het ons al een keer verteld, maar waar het staat is even opzoeken. Als ik het goed heb moet je het mengen met glucose (suiker), maar het moet wel met beleid gedaan worden, maar dat is jou wel toe vertrouwd. 12 uren geleden aangepast door JJ&A Klopt, maar wel even scherp houden: “suiker” en glucose worden vaak door elkaar geroepen, terwijl je voor dit soort proefjes liever precies weet wat je gebruikt. Kaliumpermanganaat is een stevige oxidator, dus niet op gevoel een schepje erbij gooien en hopen dat Panoramix uit de ketel springt. Kleine hoeveelheden, goed oplossen, rustig mengen en vooral buiten drinkwater eerst testen lijkt me verstandig. En als het doel echt waterzuivering is: zie dit eerder als noodmethode met kennis van zaken, niet als vervanger voor filteren, koken of een bewezen desinfectiemiddel. Beter saai veilig dan spectaculair paars. 1 Quote
JJ&A Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden (aangepast) Op 11-3-2013 om 13:30, Keyser Suze zei: In mijn BOB's standaard kaliumpermanganaat in een blikje zitten. Suiker bij de kalium p ganaat en een vlammetje geeft flink fik. Zoals reeds gemeld, glycol heb ik ook niet op de plank. Even weer off topic, ter verduidelijking, O @Roel het was onze "arts @Keyser Suze" die de tip gaf over de flinke fik. Dat is ook de reden waarom in denk het aan te schaffen, altijd handig met regenachtig weer dat alles nat is. 2 uren geleden aangepast door JJ&A Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.