driehart Geplaatst: 11 februari 2013 Delen Geplaatst: 11 februari 2013 Hieronder een link naar een kaart waarop je kan zien wat er gebeurt als het zeewater stijgt. Per meter. met de muis de kaart verschuiven tot NL zichtbaar wordt. Inzoomen en bekijken wat er gebeurt als je de verschillende waarden aanpast. Je schrikt al bij +1 meter! http://geology.com/sea-level-rise/ Ik zit nog steeds droog bij +20 meter volgens de kaart. Dat dan wel Driehart Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
appelflapje Geplaatst: 11 februari 2013 Delen Geplaatst: 11 februari 2013 Hoi Driehart, Wat ik mij altijd afvraag bij deze kaarten is of er rekening word gehouden met dijken en bijvoorbeeld de water weringen. We kunnen vaststellen dat we in ieder geval niet op de beste plek ter wereld zitten als het waterpeil stijgt... Bedankt voor de link Groetjes, Appelflapje Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Yoyo Geplaatst: 11 februari 2013 Delen Geplaatst: 11 februari 2013 @Mod Deze link staat ook al in een ander draadje Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 11 februari 2013 Delen Geplaatst: 11 februari 2013 Volgens de kaart krijg ik al natte voeten met +2 meter . Mijn BOB is nog veilig met +60 meter . Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Riesie Geplaatst: 11 februari 2013 Delen Geplaatst: 11 februari 2013 Met +7 nog steeds droog, en de BOL liggen beiden bij +13 droog. Kom ik goed weg zo te zien. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
driehart Geplaatst: 11 februari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 11 februari 2013 Er is zeker geen rekening gehouden met dijken. Als het water eenmaal doorgang vindt en zeespiegel blijft vervolgens verhoogd dan kan dit het resultaat zijn. Ik had niet gezien dat deze link al bekend was. Driehart Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast IsaBo Geplaatst: 11 februari 2013 Delen Geplaatst: 11 februari 2013 Met +9 is mijn huis en dat van enkele buren een eilandje geworden. Eén straat verderop staat met +7 onder water. Is er ook een kaart waarop je kunt zien wat er gebeurt als de dijken doorbreken? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Johnny BravoNL Geplaatst: 11 februari 2013 Delen Geplaatst: 11 februari 2013 Met +9 is mijn huis en dat van enkele buren een eilandje geworden. Eén straat verderop staat met +7 onder water. Is er ook een kaart waarop je kunt zien wat er gebeurt als de dijken doorbreken? Even je postcode invullen: http://risicokaart.nl/informatie_over_risicos/overstroming/ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Riesie Geplaatst: 11 februari 2013 Delen Geplaatst: 11 februari 2013 Even je postcode invullen: http://risicokaart.nl/informatie_over_risicos/overstroming/ Vind dit stukje wel mooi op die site. Na een overstroming. U krijgt bericht als uw woongebied weer veilig is. Ga niet zelf op onderzoek uit. Yep, ze sturen vast een mailtje, of een rubberboot met omroeper..... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast IsaBo Geplaatst: 11 februari 2013 Delen Geplaatst: 11 februari 2013 Even je postcode invullen: http://risicokaart.nl/informatie_over_risicos/overstroming/ Dank, bij een dijkdoorbraak staat mijn huis dus toch onder water. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Enki Geplaatst: 11 februari 2013 Delen Geplaatst: 11 februari 2013 Zelfs bij +60 zit ik hier nog droog Maar ja, stiekem wist ik dat natuurlijk allang, heb deze regio niet voor niets uitgezocht! Geen aardbevingen, geen overstromingsgevaar, geen vulcanen; alleen maar koude winters, en daar kan je je redelijk op voorbereiden! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Oom Joop Geplaatst: 11 februari 2013 Delen Geplaatst: 11 februari 2013 Bij +4 meter krijg ik hier toch last van natte voetjes Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JEREMIAH90 Geplaatst: 11 februari 2013 Delen Geplaatst: 11 februari 2013 ik bij + 4 meter al :s Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lion Geplaatst: 11 februari 2013 Delen Geplaatst: 11 februari 2013 Hieronder een link naar een kaart waarop je kan zien wat er gebeurt als het zeewater stijgt. Per meter. met de muis de kaart verschuiven tot NL zichtbaar wordt. Inzoomen en bekijken wat er gebeurt als je de verschillende waarden aanpast. Je schrikt al bij +1 meter! http://geology.com/sea-level-rise/ Ik zit nog steeds droog bij +20 meter volgens de kaart. Dat dan wel Driehart leuke kaart, maar niet heus. Ik hoop dat dit zo snel niet gebeurd. Ik zag net dat ik +20 net niet haal, maar bij +13 zit ik nog droog. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Davena Geplaatst: 11 februari 2013 Delen Geplaatst: 11 februari 2013 @Mod Deze link staat ook al in een ander draadje @mod werkt (nog) niet, @leidseprepper of @Vlinder of @Kungfufox wel.... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.