Nikki Geplaatst: 6 augustus 2014 Delen Geplaatst: 6 augustus 2014 In 1 pan koken of dingen bereiden. Bij de volgende keer gaan de bacterien van de vorige keer toch kapot. Verder als je gaat eten. Eet van een goed dik katoenen lap op een plank. Katoen is goed wasbaar gewoon even in kokend water. Drogen in de zon (vuil verbleekt in de zon) Klaar. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lewieke Geplaatst: 6 augustus 2014 Delen Geplaatst: 6 augustus 2014 Toen ik vandaag weer naar de verzamelcontainer voor plastic afval liep (eerste keer in 2mnd) vroeg ik me af: kun je nog iets met dat plastic restafval? Papier, blik, metaal, glas, gft, kleding etc kun je prima scheiden of zelf hergebruiken. Maar kun je nog wat anders doen met plastic restafval? Ik probeer zo min mogelijk plastic te kopen of te voorkomen dat ik het krijg (nee-nee sticker bespaart in plastic verpakte folders, neem zelf een tas mee naar de supermarkt etc), maar je wordt er praktisch mee doodgegooid.... Iemand ideeën of tips? Opnieuw omzetten in brandstof. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
konijn Geplaatst: 6 augustus 2014 Delen Geplaatst: 6 augustus 2014 Toen ik vandaag weer naar de verzamelcontainer voor plastic afval liep (eerste keer in 2mnd) vroeg ik me af: kun je nog iets met dat plastic restafval? Papier, blik, metaal, glas, gft, kleding etc kun je prima scheiden of zelf hergebruiken. Maar kun je nog wat anders doen met plastic restafval? Ik probeer zo min mogelijk plastic te kopen of te voorkomen dat ik het krijg (nee-nee sticker bespaart in plastic verpakte folders, neem zelf een tas mee naar de supermarkt etc), maar je wordt er praktisch mee doodgegooid.... Iemand ideeën of tips? je kan bijvoorbeeld van plastic tasjes en zakken draad maken, @Stuudje liet me daar ooit eens een filmpje van zien http://weethetsnel.nl/instructie/814-Hoe-kun-je-plastic-garen-maken-van-plastic-tassen-Dubbele-plastic-draad volgens mij is dit de link, ik hoop dat ie het doet, en dat je er wat aan hebt ( ook wel handig ). Maar dit is één ding, er zijn nog zat dingen maar daar kan ik even zo snel niet op komen. Probeer dingen uit zou ik zeggen. je kan ook een wespenval maken van een PET-fles, of plantenbakjes van halve flessen, of kweekbakjes van schaaltjes enzo. Be creative Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stuudje Geplaatst: 6 augustus 2014 Delen Geplaatst: 6 augustus 2014 Dat zet weinig zoden aan de dijk die plastic tasjes maken... Van plastic afval weer olie maken is ook mogelijk. http://voordewereldvanmorgen.nl/Nieuws/olie-maken-uit-plastic-afval-het-kan-nederland [video=youtube;R-Lg_kvLaAM] Ik zocht eigenlijk Belgisch filmpje maar die kon ik nu niet vinden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.