Ga naar inhoud
GENEGEERD

Scheurbuik voorkomen in een SHFT


Tom

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 64
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Gast Heksenboot
@nanna: ? Zuurkool heb ik ook staan, zonder aardappelen, in glas.

 

Hahaha, leuke discussie met @nanna, Ray. :D

 

Misschien weet nanna nog niet, dat je spullen in Duitsland koopt. Daar heb je dus zowel aardappelen in pot, als zuurkool in pot, nanna.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha, leuke discussie met @nanna, Ray. :D

 

Misschien weet nanna nog niet, dat je spullen in Duitsland koopt. Daar heb je dus zowel aardappelen in pot, als zuurkool in pot, nanna.

 

 

Bedacht me later dat ik zoiets had gelezen @Heksenboot....was het dus even kwijt of te snel met reageren...:rolleyes:

Moet m'n terrein dus gaan verleggen qua boodschappen maar ja Duitsland....is niet echt om de hoek....maar wie weet......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Bedacht me later dat ik zoiets had gelezen @Heksenboot....was het dus even kwijt of te snel met reageren...:rolleyes:

Moet m'n terrein dus gaan verleggen qua boodschappen maar ja Duitsland....is niet echt om de hoek....maar wie weet......

@Raycoupe kent daar de weg. Ze hebben b.v. ook 5 liter-flessen water voor 1 euro, toch Ray?

Ik ga een keer mee met Ray (dat klinkt leuk als dagje uit van de Prepper Stichting: "Mee met Ray" ;)).

Welke buurt woon je nanna? We kunnen eventueel samen gaan, of wat voor je meenemen?

 

edit:

pm me maar even, want we dwalen van het topic af, ook al willen we voorkomen dat we scheurbuik krijgen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Heksenboot.... ik heb nieuws.....

 

Ging naar AH voor o.a. de tonijn....die was er alleen nog in olie en dat zie ik niet zitten.

Maar wat hadden ze daar....jawelllll...(roffel ;)).......zuurkool in pot! En ook nog andere dingen in pot die ik doorgaans bij de Deka of de Vomar niet zie. Kom niet zo vaak bij AH ivm parkeren...lastig dus.

 

Dus @Raycoupe je hoeft er niet voor naar Duitsland. Maar misschien is Duitsland dichterbij dan de AH voor jou....dat kan natuurlijk ook. Het zijn potten van Hak dus ergens waar ze ook dat merk verkopen staat het mss ook wel.

Voor dezelfde prijs kan je wel bij de Lidl of zo 4 pakken kopen.....maar dan heb je nog steeds geen zuurkool in pot...:D

 

En zo zijn we weer terug bij de scheurbuik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De belangrijkste bronnen van vitamine C zijn groente, fruit en aardappels.

 

 

Natuurlijke bronnen / % ADH (volwassen man en vrouw)

 

Spruitjes (gekookt, 200 gram) /377

Kiwi (1 stuk) / 113

Sinaasappel (1 stuk) / 109

Broccoli (gekookt, 200 gram) / 109

Aardappelen (gekookt, 50 gram) / 6

 

Vitamine C in voedsel is gevoelig voor hitte. Het gehalte vitamine C loopt terug als gevolg van (langdurig) koken en tijdens het bewaren bij een relatief hoge temperatuur. Na het openen van een fles of pak sap neemt het vitamine C-gehalte af. Voor zure sappen (zoals sinaasappelsap) blijft de teruggang beperkt tot ongeveer twee procent per dag. Door te schudden kan er ook meer vitamine C verloren gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@nanna: Gelukkig krijg je hier in NL ook steeds meer in pot, ipv blik.

'k Blijf echter wel in Duitsland shoppen, maar dat is naast het assortiment, uiteraard ook voor de prijs. 'k Vind een euro voor 650 gram uitgelekt al duur genoeg voor zoiets als zuurkool. :)

 

Ja....want zo'n pot kost hier 1.76........*kon ff spieken want had zomaar de bon bewaard*....:)

Maar wat is nu beter ...pot of blik? Blik natuurlijk ook niet goed v.w. bende in blik....voordeel schok bestendig....maar in glazen potten zal ook wel iets zitten om het lang goed te houden. Denk niet dat ze het wekken zoals onze oma's deden.....dus ook bende.

Ik weet het niet meer hoor:(......maar heb wel zuurkool in pot voor als de nood (scheurbuik) aan de man komt....en beter duur dan niet te koop.....

En anders begin ik 'n winkel....*zei zij terwijl zij naar haar voorraad keek*..:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@nanna: Potten worden wel "geweckt". Hoeft dus niets extra in te zitten om het goed te houden. Daarom gaan die deksel er altijd zo klote af. 't Is vacuum, net als een weckpot.

In de deksel zit nog wel datzelfde plastic als in blik, maar er zit dus een stuk minder bisphenol A in.

@Raycoupe

De zuurkool die ik nu heb gekocht zit in 'n zogenaamde (wat op de pot staat)1-2-3..... en open is de pot. Ga het nu niet proberen want ga nu echt niet meer koken. Je zal ervan horen.....:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...