Castaway Geplaatst: 8 januari 2013 Delen Geplaatst: 8 januari 2013 Ik ben naar aanleiding van een artikel wat ik ooit ergens gelezen heb alcohol brandertjes gaan maken van bier/limonade blikjes. De achterliggende gedachte bij dit artikel was dat je tijdens een wandeling de moeite neemt om blikjes die je langs de weg tegenkomt met je meeneemt. Na een nuttige wandeling kan je dan in zo'n drie kwartier je brandertje van blikjes maken. De brandertjes werken volgens hetzelfde principe als een gewone trangia spiritus brander en wegen maar een paar gram. Ik gebruik ipv spiritus bio ethanol wat nagenoeg reukloos is en fantastisch werkt. Op het internet zijn allerlei links te vinden om dit zelf te doen en met een mes,schaar en priem of boortje of punaise kom je een heel eind. In Amerika doen ze met dit soort zelfbouw brandertjes wedstrijden wie het snelst een bepaalde hoeveelheid (0.4 ltr) water kan koken. Misschien een aardig idee voor een toekomstig treffen? Foto's van mijn eigen branders krijg ik niet voor elkaar om bij te voegen maar mocht iemand interesse hebben kan ik ze altijd opsturen. Castaway Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 8 januari 2013 Delen Geplaatst: 8 januari 2013 Hoi Castaway, er zijn al topics over dit onderwerp. Zoek even met de zoekfunctie. In de opmerkwerkbalk rechts van de smileys, staat een knopje "insert Image". Dat moet wel lukken toch? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Castaway Geplaatst: 8 januari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 8 januari 2013 Ik ben naar aanleiding van een artikel wat ik ooit ergens gelezen heb alcohol brandertjes gaan maken van bier/limonade blikjes. De achterliggende gedachte bij dit artikel was dat je tijdens een wandeling de moeite neemt om blikjes die je langs de weg tegenkomt met je meeneemt. Na een nuttige wandeling kan je dan in zo'n drie kwartier je brandertje van blikjes maken. De brandertjes werken volgens hetzelfde principe als een gewone trangia spiritus brander en wegen maar een paar gram. Ik gebruik ipv spiritus bio ethanol wat nagenoeg reukloos is en fantastisch werkt. Op het internet zijn allerlei links te vinden om dit zelf te doen en met een mes,schaar en priem of boortje of punaise kom je een heel eind. In Amerika doen ze met dit soort zelfbouw brandertjes wedstrijden wie het snelst een bepaalde hoeveelheid (0.4 ltr) water kan koken. Misschien een aardig idee voor een toekomstig treffen? Foto's van mijn eigen branders krijg ik niet voor elkaar om bij te voegen maar mocht iemand interesse hebben kan ik ze altijd opsturen. Castaway Bedankt voor de tips..( dat zal je nog vaak moeten doen want ben niet superhandig met de pjoeter) de foto moest even verkleind worden om wat voor reden dan ook . groetjes Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wodan Geplaatst: 8 januari 2013 Delen Geplaatst: 8 januari 2013 @Castaway je kan hier http://postimage.org/ uploaden, laten resizen en je hebt direct de code om dat dan hier te posten voor iedere afbeelding. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jalemari Geplaatst: 8 januari 2013 Delen Geplaatst: 8 januari 2013 Ik ben wel geïnteresseerd in je foto's:) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Riesie Geplaatst: 8 januari 2013 Delen Geplaatst: 8 januari 2013 Gemaakt, en fun om te doen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 8 januari 2013 Delen Geplaatst: 8 januari 2013 Bedankt voor de tips..( dat zal je nog vaak moeten doen want ben niet superhandig met de pjoeter) de foto moest even verkleind worden om wat voor reden dan ook . groetjes Geen probleem, graag gedaan. Daarvoor zijn we hier met zn allen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Castaway Geplaatst: 9 januari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 9 januari 2013 Ik ben wel geïnteresseerd in je foto's:) hallo ik heb het onderwerp verplaatst naar een bestaande topic over alcohol branders en er een paar foto's bijgezet zodat je een idee van de afmetingen krijgt. groetjes Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Castaway Geplaatst: 9 januari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 9 januari 2013 Gemaakt, en fun om te doen. Ik blijf het geweldig vinden wat je met een zakmesje en wat geduld kan doen. is idd fun ! groetjes Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Castaway Geplaatst: 9 januari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 9 januari 2013 @Castaway je kan hier http://postimage.org/ uploaden, laten resizen en je hebt direct de code om dat dan hier te posten voor iedere afbeelding. Dank u voor de goede tip Wodan Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JEREMIAH90 Geplaatst: 27 januari 2013 Delen Geplaatst: 27 januari 2013 is er ook een mogelijkheid om een Hobo vuurstoof uit een blikje te hebben, want twijfel of het de hitte daarvan kan volhouden eigenlijk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gemini Geplaatst: 27 januari 2013 Delen Geplaatst: 27 januari 2013 Ben er groot fan van en had ook wat opgezocht ter voorbreiding. Moet nog gaan bouwen ,wel alvast wat spiritus gekocht,drank-blik aan het verzamelen.De blikjes exotische Foco Cononut juice van de toko zijn lekker stevig. Ook ben ik voedselblik aan het bewaren ( leeg ja ) om die als woodstove op convectie te maken. Check deze eens: http://www.youtube.com/user/tetkoba?feature=watch .Geweldig hoe Japanners alles weer perfectioneren! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
renone Geplaatst: 3 februari 2013 Delen Geplaatst: 3 februari 2013 fiber glass? is dit gewoon van dat gele glaswol isolatie materiaal? en hoe vaak kan je dit (her)gebruiken? Zag btw ook nog n leuke van een axe deo spuitbusje : Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast IsaBo Geplaatst: 3 februari 2013 Delen Geplaatst: 3 februari 2013 Vraag: Als de spiritus bijna op is maar het brand nog wel, kun je dat er wat bij gooien zonder eerst het vuur te doven en koud te laten worden? Dit schijnt namelijk niet te kunnen met brandgel dus ik vroeg het me af. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Castaway Geplaatst: 3 februari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 3 februari 2013 Vraag: Als de spiritus bijna op is maar het brand nog wel, kun je dat er wat bij gooien zonder eerst het vuur te doven en koud te laten worden? Dit schijnt namelijk niet te kunnen met brandgel dus ik vroeg het me af. Hoi IsaBo, Doe dat alstublieft nooit !! al teveel mensen hebben hier heel veel spijt van. Zelfs als je denkt dat je brander uit is voor de zekerheid nog afdekken met dekseltje of zoiets. Groetjes, 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast IsaBo Geplaatst: 3 februari 2013 Delen Geplaatst: 3 februari 2013 Hoi IsaBo, Doe dat alstublieft nooit !! al teveel mensen hebben hier heel veel spijt van. Zelfs als je denkt dat je brander uit is voor de zekerheid nog afdekken met dekseltje of zoiets. Groetjes, Dank je. Dus ook bij spiritus niet doen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Castaway Geplaatst: 3 februari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 3 februari 2013 fiber glass? is dit gewoon van dat gele glaswol isolatie materiaal? en hoe vaak kan je dit (her)gebruiken? Zag btw ook nog n leuke van een axe deo spuitbusje : Het fiberglass is iets anders van structuur dan het isolatie materiaal. Je kan het ook vinden in de brandertjes van een gourmet stel. Ik heb bij de lokale kringloopwinkel 5 van die branders gekocht voor 1 euro. mooie deo brander op die link btw groetjes Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.