Ga naar inhoud
GENEGEERD

Spiritus


eva1986

Aanbevolen berichten

@Raycoupe ik heb ook geen auto meer , maar wel een benzine brandertje en ben daar toch zuinig op omdat benzine nagenoeg overal te krijgen is .

Wellicht bij een shtf minder makkelijk , maar beter dan gaspatronen of gasflessen .of je moet beschikken over een methaangas vergisting systeem :rolleyes:

ik weet niet of je die bio diesel waar je het over had in zo'n brander kunt doen ??? zou wel handig zijn :cool:

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
@Raycoupe ik heb ook geen auto meer , maar wel een benzine brandertje en ben daar toch zuinig op omdat benzine nagenoeg overal te krijgen is .

Wellicht bij een shtf minder makkelijk , maar beter dan gaspatronen of gasflessen .of je moet beschikken over een methaangas vergisting systeem :rolleyes:

ik weet niet of je die bio diesel waar je het over had in zo'n brander kunt doen ??? zou wel handig zijn :cool:

gr will

 

Bio diesel??!!! :confused: Je bedoeld de genoemde E10 en E85?

 

E10 staat voor normale benzine met `10% ethanol, geschikt voor auto's die nu op Euro 95 rijden.

E85 staat voor benzine met 85% ethanol, hiervoor moet de motor geschikt zijn, of aangepast.

 

:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Raycoupe

Bio diesel??!!! :confused: Je bedoeld de genoemde E10 en E85?

 

E10 staat voor normale benzine met `10% ethanol, geschikt voor auto's die nu op Euro 95 rijden.

E85 staat voor benzine met 85% ethanol, hiervoor moet de motor geschikt zijn, of aangepast.

 

die E10 is denk ik wel bruikbaar in zo'n brandertje , die E85 heb ik mijn twijfels over maar misschien dat dat ook werkt ??

zouden dat ook in Nederland aan de pomp hebben ??:cool:

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Raycoupe
Bio diesel??!!! :confused: Je bedoeld de genoemde E10 en E85?

 

E10 staat voor normale benzine met `10% ethanol, geschikt voor auto's die nu op Euro 95 rijden.

E85 staat voor benzine met 85% ethanol, hiervoor moet de motor geschikt zijn, of aangepast.

 

die E10 is denk ik wel bruikbaar in zo'n brandertje , die E85 heb ik mijn twijfels over maar misschien dat dat ook werkt ??

zouden dat ook in Nederland aan de pomp hebben ??:cool:

gr will

 

E85 is hier in NL slecht te krijgen, maar in Duitsland bij de meeste pompen gewoon te tanken. Dit brandt wellicht wel leuk in een spiritus brander, er zit bij de alcohol slechts 15% benzine.

Ik kan het moeilijk testen, 'k heb geen spiritusbrander.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, alleen spiritus erin!

 

Ik heb pas bij de kringloop dit setje gekocht.

Pannetjes weggegooid, die vond ik niet zo fris.

7 liter opgeslagen staan.

 

Voordeel hiervan: ook binnen te gebruiken. (daar is dit setje voor ontworpen).

Een rocket stove, zweedse fakkel of vuurkorf kun je beter niet binnen gebruiken, toch?

Dit is een veilig alternatief.

 

kookset.jpg.ddb3c5c51e7161ef1d6e4fd7c3d6f52a.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...