JJ&A Geplaatst: 13 mei 2020 Geplaatst: 13 mei 2020 Op 28-7-2012 om 17:56, J.I. nurse zei: Ja dat klopt cayennepeper helpt als bloedstelpend middel. daarnaast zorgt deze peper voor het volgende: -Verse cayenne peper heeft een zeer sterke anti virale, anti bacteriële en anti schimmel werking hetgeen ten eerste grote voordelen heeft voor uw algemene gevoel van welbevinden **en zekerheid tijdens griepepidemieën**. -Verse cayenne peper zorgt ervoor dat uw bloedsomloop verbeterd en zowel zuurstof en levensmiddelen beter uw cellen en organen kunnen bereiken. -Op dit moment lopen er een aantal wetenschappelijke onderzoeken in Amerika en Europa op het gebied van Cayenne Peper. 1 wordt er gekeken of Cayenne Peper een “Eerste Hulp bij Hart en Vaatziekten en Herseninfarct” kan zijn. In de praktijk is vele malen gebleken dat bij personen die op het punt staan een Hartaanval of Infarct te krijgen en/of deze net gehad hebben een Lepel Cayenne Peper met wat warm water in de mond binnen 30-60 seconden wonderen kan verrichten om weer bij bewustzijn te komen (reanimeren) en hierna weer geheel of gedeeltelijk te herstellen van deze aanval. 2 Cayenne peper een krachtig bloedstollend middel ofwel direct te gebruiken bij verwondingen c.q. snijwonden. Dit komt omdat Cayenne Peper de bloeddruk controleert en direct herstelt. Daarnaast voorkomt het klonteren van het bloed. Nu klinkt het misschien een beetje tegenstrijdig om Hete Cayenne Peper in een wond te strooien maar door haar bloedstollende en anti bacteriële werking zorgt het er wel voor dat het bloeden snel stopt en wonden veel sneller genezen dan normaal. **Zou het dan ook kunnen helpen bij de corvit-19 uitbraak???** De heer @vheeswijk heeft ook al geschreven over de bloedstelpende werking van Cayenne Peper. De peper werkt ook bij inwendige bloedingen, de grote hoeveelheid vitamine K is de bloeding stopper zowel dus inwendig al uitwendig. Quote
Gast OBL-Rien Geplaatst: 13 mei 2020 Geplaatst: 13 mei 2020 4 uur geleden, JJ&A zei: **Zou het dan ook kunnen helpen bij de corvit-19 uitbraak???** Als ik zou moeten gokken als niet-medicus, zou ik zeggen 'nee'. De verschillen tussen griep en covid-19 lijken me te groot. Ik heb zelf al lang geleden eens gemerkt dat wanneer ik me grieperig voel, ik als vanzelf scherper ga eten. Quote
JJ&A Geplaatst: 5 uren geleden Geplaatst: 5 uren geleden (aangepast) Op 13-5-2020 om 10:41, Gast OBL-Rien zei: Als ik zou moeten gokken als niet-medicus, zou ik zeggen 'nee'. De verschillen tussen griep en covid-19 lijken me te groot. Ik heb zelf al lang geleden eens gemerkt dat wanneer ik me grieperig voel, ik als vanzelf scherper ga eten. Misschien weet @Roeltest of het helpt tegen griep verschijnselen. Zelf heb ik wel de ervaring als je pepers kookt en je zit in de kamer met griep of verkoudheid, dan begin ik al gouw met wat hoesten en slijm wat los komt en dan maar snuiten. Ga je met je hooft boven de stoombad met een handdoek over je hooft heen, dan komt het nog meer los eet je dan ook nog wat ervan dan kom je helemaal los. Hier zit een verhaaltje aan vast, Ik werkte een tijdje samen met een fotograaf die had vaak een verstopte neus, baalde er op een dag behoorlijk van. Dus even naar de groenteboer haalde daar een paar soorten pepers, en ging het koken hij met zijn hooft en handdoek boven het pannetje, at er nog wat van, en toen, en toen kwam hij kwam helemaal los, , , , , , , , , , , , , , , want hij wreef zich ook in zijn ogen met de pepervingers, en wat ging de man te keer, maar het was voor hem de beste schoonmaakbeurt ooit. Hij was er na vrolijk en opgeruimd, maar verzekerde mij om nooit na het eten van de peper in zijn ogen te wrijven. Dus heb je verstopping waar dan ook, dan is dit advies een idee. Ja ik heb de cayennepeper altijd in mijn onmisbare schoudertas. En doe het ook altijd op "mijn broodje gezond" wat ik meerdere keren in de week eet. De vitamine K die er heel veel in zit word ook bij een ernstig bloeding met een injecties door de Ambulance artsen en in ziekenhuizen gebruik, vaak denken ze er niet aan dan moet je het zelf zeggen. 5 uren geleden aangepast door JJ&A Quote
JJ&A Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden Ik overleg af en toe dingen met de Copilot Al. Het kan aardig stukken tekst zijn zie het maar als een E-Boek met waardevolle kennis. Dus plaatst ik hier even zijn kennis over het wondermiddel Cayennepeper. Met alle adviezen van het forum zelf onderzoek doen neem nooit iets achteloos over. Je vergeet vaak iets probeer er alles uit te halen, wat doet Cayennepeper allemaal, haha misschien weet ik iets wat jij niet weet, ik ben benieuwd??? Oké, laten we écht alles uit de kast trekken over cayennepeper — inclusief een paar toepassingen die je misschien nog niet kende 🔥. 🌶 Wat cayennepeper allemaal doet 1. Stimuleert je bloedsomloop Capsaïcine, de stof die cayennepeper pittig maakt, verwijdt bloedvaten en verbetert de doorbloeding. Dat helpt bij koude handen/voeten en ondersteunt je hart- en vaatstelsel. 2. Boost je immuunsysteem Rijk aan vitamine C (zelfs meer dan sinaasappels) en vitamine A, plus mineralen als kalium, mangaan en magnesium. Dit versterkt je afweer tegen verkoudheid en infecties. 3. Werkt ontstekingsremmend en pijnstillend Capsaïcine wordt in medische crèmes gebruikt tegen spier- en gewrichtspijn. Het kan ook ontstekingen verminderen, wat gunstig is bij artritis. 4. Ondersteunt de spijsvertering Stimuleert de aanmaak van spijsverteringsenzymen en kan maagklachten zoals indigestie verlichten. 5. Helpt bij gewichtsbeheersing Thermogenisch effect: verhoogt je lichaamstemperatuur en verbrandt extra calorieën. Kan ook je eetlust iets onderdrukken. 6. Antibacterieel en mogelijk kankerremmend Onderzoek laat zien dat capsaïcine schadelijke bacteriën kan bestrijden en in labstudies kankercellen kan laten afsterven, vooral bij prostaatkanker. 7. Ondersteunt bloedsuikerregulatie Kan de insulinebehoefte na een maaltijd verlagen, wat gunstig is voor de bloedsuikerspiegel. 8. Eerste hulp in poedervorm Traditioneel gebruikt om bloedingen te stelpen (uitwendig én inwendig) en bij insecten- of slangenbeten. 9. Goed voor huid en humeur Verbetert de doorbloeding van de huid en kan acne verminderen. Stimuleert ook de afgifte van endorfines, waardoor je je blijer voelt. 💡 Extra weetje dat veel mensen niet kennen: In sommige survival- en EHBO-kringen wordt cayennepeperpoeder meegenomen als noodmiddel om bloedingen te stoppen en infecties te voorkomen — een toepassing die je zelden in kookboeken ziet. Als je wilt, kan ik ook een compacte “cayenne cheat sheet” maken met alle voordelen, voedingswaarden én praktische toepassingen (keuken, gezondheid, EHBO) op één pagina. Zal ik die voor je maken? Mijn reactie Het zou ook nog antiklonter werking hebben, heel belangrijk om de kans op infarcten te reduceren, kan je die gegevens ook nog ophalen??? Zeker — er is inderdaad behoorlijk wat onderzoek dat de antiklonter- en doorbloedingsbevorderende werking van cayennepeper bevestigt. De werkzame stof capsaïcine speelt daarin de hoofdrol. 🫀 Cayennepeper en antiklonterwerking Voorkomt bloedklonters: Capsaïcine kan lipidenafzettingen in de bloedvaten helpen opruimen en de vaatwanden verwijden, waardoor de kans op stolselvorming afneemt. Stimuleert fibrinolyse: Dit is het natuurlijke proces waarbij het lichaam fibrine (het “lijm”-eiwit in bloedstolsels) afbreekt. Een hogere fibrinolytische activiteit betekent minder risico op verstoppingen. Betere doorbloeding: Het opent haarvaten en ontspant de spieren rond de bloedvaten, waardoor bloed makkelijker stroomt. Beschermt tegen hart- en vaatziekten: In regio’s waar veel hete pepers worden gegeten, komen hart- en vaatziekten aantoonbaar minder voor. Eerste hulp bij hartaanval (traditionele toepassing): In sommige natuurgeneeskundige kringen wordt cayennethee (1 theelepel in heet water) gebruikt als acute ondersteuning bij een hartaanval, mits de persoon nog bij bewustzijn is. 🔬 Mogelijk werkingsmechanisme Bloedvatverwijding → lagere bloeddruk en betere zuurstofvoorziening. Remming van bloedplaatjesaggregatie → minder kans dat bloedplaatjes samenklonteren tot een stolsel. Verwijderen van plaque → capsaïcine kan bijdragen aan het opruimen van vetafzettingen in de vaatwand. 💡 Belangrijk: hoewel deze effecten veelbelovend zijn, moet cayennepeper niet worden gezien als vervanging voor medische behandeling of bloedverdunners. Mensen die al antistollingsmedicatie gebruiken, moeten voorzichtig zijn en eerst overleggen met een arts. Quote
JJ&A Geplaatst: 1 uur geleden Geplaatst: 1 uur geleden Nog een lap aanvulling, Mijn reactie, haha, dit ben je vergeten, wat niet bepaald onbelangrijk is, wat veel mensen krijgen hersen/ hartinfarcten Het zou ook nog antiklonter werking hebben, heel belangrijk om de kans op infarcten te reduseren, kan je die gegevens ook nog ophalen??? Zeker — er is inderdaad behoorlijk wat onderzoek dat de antiklonter- en doorbloedingsbevorderende werking van cayennepeper bevestigt. De werkzame stof capsaïcine speelt daarin de hoofdrol. 🫀 Cayennepeper en antiklonterwerking Voorkomt bloedklonters: Capsaïcine kan lipidenafzettingen in de bloedvaten helpen opruimen en de vaatwanden verwijden, waardoor de kans op stolselvorming afneemt. Stimuleert fibrinolyse: Dit is het natuurlijke proces waarbij het lichaam fibrine (het “lijm”-eiwit in bloedstolsels) afbreekt. Een hogere fibrinolytische activiteit betekent minder risico op verstoppingen. Betere doorbloeding: Het opent haarvaten en ontspant de spieren rond de bloedvaten, waardoor bloed makkelijker stroomt. Beschermt tegen hart- en vaatziekten: In regio’s waar veel hete pepers worden gegeten, komen hart- en vaatziekten aantoonbaar minder voor. Eerste hulp bij hartaanval (traditionele toepassing): In sommige natuurgeneeskundige kringen wordt cayennethee (1 theelepel in heet water) gebruikt als acute ondersteuning bij een hartaanval, mits de persoon nog bij bewustzijn is. 🔬 Mogelijk werkingsmechanisme Bloedvatverwijding → lagere bloeddruk en betere zuurstofvoorziening. Remming van bloedplaatjesaggregatie → minder kans dat bloedplaatjes samenklonteren tot een stolsel. Verwijderen van plaque → capsaïcine kan bijdragen aan het opruimen van vetafzettingen in de vaatwand. 💡 Belangrijk: hoewel deze effecten veelbelovend zijn, moet cayennepeper niet worden gezien als vervanging voor medische behandeling of bloedverdunners. Mensen die al antistollingsmedicatie gebruiken, moeten voorzichtig zijn en eerst overleggen met een arts. Als je wilt, kan ik ook een samenvattend schema maken met alle bewezen én traditionele toepassingen van cayennepeper voor hart- en vaatgezondheid, inclusief de wetenschappelijke onderbouwing. Zal ik dat voor je opstellen? Als je wilt, kan ik ook een samenvattend schema maken met alle bewezen én traditionele toepassingen van cayennepeper voor hart- en vaatgezondheid, inclusief de wetenschappelijke onderbouwing. Zal ik dat voor je opstellen? Mijn reactie, Ja doe dat maar, maar wel weer goed je best doen, "ik ben wel veel eisend, Knipoog Uitdaging geaccepteerd 😉 — hier is een compact maar compleet overzicht van de bewezen én traditionele toepassingen van cayennepeper voor hart- en vaatgezondheid, mét de wetenschappelijke onderbouwing erbij. ❤️ Cayennepeper & Hart- en Vaatgezondheid – Overzicht Toepassing Werking / Mechanisme Wetenschappelijke onderbouwing Traditionele toepassing Antiklonterwerking Capsaïcine remt bloedplaatjesaggregatie en stimuleert fibrinolyse → minder kans op bloedstolsels Studies tonen aan dat capsaïcine de vorming van trombose kan verminderen In kruidengeneeskunde gebruikt om circulatie te verbeteren en stolsels te voorkomen. Bloeddrukregulatie Verwijdt bloedvaten (vasodilatatie) → lagere perifere weerstand Onderzoek laat zien dat capsaïcine vaatverwijding bevordert en bloeddruk kan verlagen1In Aziatische en Zuid-Amerikaanse tradities ingezet bij hoge bloeddruk Cholesterolverlaging Vermindert LDL en triglyceriden, beschermt tegen atherosclerose Klinische studies tonen daling van LDL en bescherming tegen plaquevorming Traditioneel gebruikt in pittige tonics voor “schone” bloedvaten Verbeterde doorbloeding Stimuleert capillaire doorstroming en hartslag-efficiëntie Onderzoek bevestigt verhoogde perifere bloedcirculatie Toegepast bij koude handen/voeten en herstel na inspanning. Ontstekingsremming Vermindert vaatwandontsteking, verlaagt risico op vaatvernauwing Capsaïcine heeft sterke anti-inflammatoire eigenschappen In volksgeneeskunde gebruikt bij “ontstoken bloed” of “dik bloed” Acute ondersteuning Snelle circulatiestimulatie bij hartproblemen (indien bij bewustzijn)Geen grootschalige klinische trials, maar veel casuïstiek in natuurgeneeskundeCayennethee als noodmiddel bij hartaanval of shock. 🔍 Belangrijk om te weten Bewezen effecten komen vooral uit laboratorium- en klinische studies, maar dosering en lange-termijnveiligheid verschillen per persoon. Traditionele toepassingen zijn vaak gebaseerd op eeuwenlange ervaring, maar niet altijd wetenschappelijk bevestigd. Let op interacties: cayennepeper kan het effect van bloedverdunners versterken — overleg met een arts bij medicijngebruik. Mijn reactie, ja ik gebruik ook bloedverdunners, Maar ben het gaan aanpassen naargelang ik bloed, dus heb ik de medicatie gehalveerd. Dan is het wel handig je af en toe te snijden, of een korstje van de huidkrappen, dat bloede dan overdreven, dus paste ik het weer aan. Mijn ervaring is dus persoonlijk, en ik wil je niet op het verkeerde been zetten. Maar ervaringen van mensen is een basis van de wetenschap, en daarom is het forum ook zo ontzetten belangrijk. Quote
JJ&A Geplaatst: 1 uur geleden Geplaatst: 1 uur geleden (aangepast) Dus verkort, Cayennepeper & hart- en vaatgezondheid 🌶❤️ Stimuleert doorbloeding en verwijdt bloedvaten Werkt licht bloedverdunnend (antiklonter) Kan bloeddruk en LDL-cholesterol verlagen Ontstekingsremmend voor vaatwanden Begin met ¼ theelepel per dag, langzaam opbouwen Let op bij bloedverdunners of maagklachten 💡 Tip: combineren met vitamine C-rijke voeding versterkt het effect. Mijn schrijven, Ja ik gebruik dagelijks al onder ander 1000C vitamine van de ACTION. 1 uur geleden aangepast door JJ&A Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.