Tom Geplaatst: 7 december 2012 Delen Geplaatst: 7 december 2012 Als je denkt alles te hebben, is dit weer een mooi projekt om samen te voegen de "Shelter Box" While doing some research on disasters in third world countries, I came across something called a Shelterbox. This is a box containing a shelter and assorted items to provide heat and cooking facilities after a disaster. The charity that provides these to third world countries figure they cost one thousand dollars each including shipping and storage. [ATTACH=CONFIG]2062[/ATTACH] Ik zie niet zo duidelijk een waterfilter, maar als je zelf zoiets maakt kun je de samenstelling veranderen. Zelf zou ik de kachel niet nemen. Er zit dus geen voedsel in, maar dat wordt apart meegenomen. Ik zou er wel wat basis voedsel indoen. En een soort kruiwagen van maken door 2 wielen te monteren Het is dus een soort BOB, maar dan in koffer vorm bij verlies van uw woonomgeving, vandaar de tent. Zeg maar een draagbare BOL Het idee vind ik wel cool LEES MEER OP DE LINK (KLIK) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast IsaBo Geplaatst: 7 december 2012 Delen Geplaatst: 7 december 2012 Een combi BOB en BOL? Wieltjes lijken mij ook wel handig vooral als je alleen bent. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
xinix Geplaatst: 10 december 2012 Delen Geplaatst: 10 december 2012 Ik ben al een tijdje bezig met mijn box. cq een metalen kist ( 80 x 45 x 45 cm ) op een steekwagentje vastgemaakt met een paar spanbanden. + 2 waterdichte rioolpijpen van een meter er bovenop met eten, maak er binnekort wel ff een paar foto's van. ben er nu mee bezig dat ding achter mijn fiets te hangen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Communicator Geplaatst: 10 december 2012 Delen Geplaatst: 10 december 2012 ik vindt die kachel juist wel super Het was even zoeken, maar ik heb hem gevonden: http://www.qvist.nl/frontier-stove.html De 'hotplate' heeft een materiaaldikte van 2.5 mm. De rest van de kachel heeft een wanddikte van 2 mm. Vonkenvanger, dakdoorvoer en extra pijpdelen apart leverbaar. € 162,50 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
harleyd Geplaatst: 10 december 2012 Delen Geplaatst: 10 december 2012 misschien zie ik het verkeerd maar kan geen prijs vinden voor die box iemand een idee wat zoiets kost Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kimputten Geplaatst: 10 december 2012 Delen Geplaatst: 10 december 2012 Is ook niet te koop helaas. Deze box is alleen voor mensen in noodgebieden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tom Geplaatst: 10 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 10 december 2012 @harleyd Als je doorklikt zie je een site speciaal over de box http://www.youngshelterbox.org/inside.php Every donation of £590 will allow ShelterBox to deliver emergency shelter and other lifesaving equipment to a family who have lost everything following a disaster. Het is meer als voorbeeld om zelf iets te combineren, ik kies voor een kleinere kachel om voedsel mee te nemen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Holbewoner Geplaatst: 10 december 2012 Delen Geplaatst: 10 december 2012 Eigenlijk dus gewoon een BOB in a box Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
harleyd Geplaatst: 10 december 2012 Delen Geplaatst: 10 december 2012 ja was ook meer uit nieuwsgierigheid en om te kijken of je het hier in nl rond de gegeven prijs ook voor elkaar kunt krijgen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
missbir Geplaatst: 10 december 2012 Delen Geplaatst: 10 december 2012 Voor een donatie van 590 pond wordt de box verscheept naar een rampgebied. Mooi wark..;o) Lijkt mij dat als je naar de foto kijkt je zoiets makkelijk zelf goedkoper samen kan stellen. xxbirgittexx Liefde overwint alles!! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vantazzy Geplaatst: 10 december 2012 Delen Geplaatst: 10 december 2012 Dan gewoon een karretje die je aan je fiets kunt monteren is lang zo gek nog niet. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Riesie Geplaatst: 2 januari 2013 Delen Geplaatst: 2 januari 2013 Voor eerste inzet in derde wereld landen, of bij rampgebieden, prima. Maar om met dit als basis te leven, succes. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.