Iman Geplaatst: maandag om 14:14 Geplaatst: maandag om 14:14 Hallo allemaal! Mijn naam is Iman. In het dagelijks leven ben ik filmmaker/producer en ik heb sinds kort een nieuwe fascinatie: preppen. Omdat ik (nog) een totale beginner ben, leek het me een goed idee om mijn zoektocht vast te leggen. Samen met mijn vrouw Eline ben ik daarom een podcast gestart: Voor de Zombie-Apocalyps, Lieverd! Het format is simpel: Ik ben de (misschien iets te enthousiaste) 'gear-freak' die het liefst meteen een bunker graaft en de hele Prepshop leegkoopt. Mijn vrouw is nuchter, sceptisch en vraagt zich af of dat nou allemaal wel nodig is (en wat dat allemaal kost). We gebruiken de "Zombie Apocalyps" als metafoor/stijlvorm voor het ultieme doemscenario, maar we testen wel serieuze voorbereidingen (waterfilters, noodrantsoenen, 72-uurs tassen). Mijn vraag aan jullie als experts: We maken nu een lijstje met onderwerpen en gadgets voor de komende afleveringen. Als jullie één ding mochten kiezen dat ik absoluut moet testen (of laten zien aan mijn vrouw) om het nut van preppen te bewijzen: wat zou dat zijn? Is dat een specifiek waterfilter? Een bepaalde fire-steel? Of juist een vaardigheid? Ik hoor graag wat volgens jullie de "heilige graal" is die vaak vergeten wordt door beginners zoals ik. Alvast bedankt voor het meedenken! Groet, Iman PS: Voor wie een beeld wil krijgen van wat we doen: Nachtvlinders schreef er toevallig net een leuk stukje over: https://denachtvlinders.nl/nieuwe-podcast-voor-de-zombie-apocalyps-lieverd/ Quote
Panoramix Geplaatst: 1 uur geleden Geplaatst: 1 uur geleden Als dislect las ik in eerste instantie imam. dat terzijde . Humor is de vele wapens die hier verkrijgbaar zijn . Kapmessen hakbijlen en hellebaard. Mijn humor zou zijn een item yperiet of waterstofcyanide maken met huishoudelijke producten, en dat je dan allebei voor pampus ligt op de keukenvloer als het gelukt is . Maar ik weet niet of je daar veel mensen/ views mee trekt. 🤔 Leuker is misschien buskruit met vogelpoep en paardenpis . Dat je daar dan een week aan werkt en de hoeveelheid hebt om een knalerwtje te maken 🤣 Aanleiding voor dat item zou kunnen zijn. Dat je het anarchist cookbook zou bestellen om jezelf te verdedigen🤪. Tja ik heb wel andere humor dan gemiddeld. Functioneel en erg inspirerend voor jou als heilige graal is het sas handboek en uiteraard de Nederlandse versie , het handboek voor de soldaat ( de volledige versie) Welk nummer die heeft weet ik even niet. Je moet in elk geval niet de dunne versie voor de dienstplichtige soldaat hebben . Maar die met de uitgebreide survival info . Ik weet zeker dat in al die handboeken wat nuttige en grappige items instaan voor je podcast. Bv ook hoe je met zijn twee letters kunt vormen , om boodschappen door te geven . Of een item vlaggetjes zwaaien. Of boobytraps te maken voor de zombies. En allerlei diy gasmaskers enz. Zon 5 liter waterkan met ducktape aan je hoofd ala pestmasker is ook grappig. of omgekeerd met een tuinslang eraan als duikersklok voor de overstromingen. Echt nuttig zijn de vele tips en ideeën om water en eten te vinden in de natuur. Simpele waterzuiveringstechnieken enz enz. Shelters maken. Ikzelf heb een paar verschillende handboeken voor de soldaat ( o.a. geniesoldaat en gezondheids zorg, deze zijn wel vrij verkrijgbaar ) en dat beschouw ik wel als heilige graal en basis voor al mijn bushcraft en survivals skills en ervaringen. tot slot een item wat hier vaak verkeerd ingeschat wordt is inderdaad de firesteel. Iedereen koopt zo’n ding , maar velen kunnen er niet mee omgaan. Zonder kennis kun je dat ding schrapen tot je een ons weegt. Maar dat is dan ook het enige waar je het warm van krijgt😃 hetzelfde als witte rijst/ basmatirijst , zo een zak van tien kilo kost geen drol en is dertig jaar houdbaar. Maar om daar op te overleven is helemaal niet zo gezond en verstandig. Dit wordt niet voor niks gebruikt om af te vallen. Een beter alternatief is zilvervliesrijst. Maar ja droog brood bevat al bijna het dubbele aan voedingswaarde. 😘 have fun! Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.