Ga naar inhoud
GENEGEERD

Op welk scenario bereiden jullie je vooral voor?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben wel benieuwd naar welk scenario jullie kijken.

Zelf vind ik een langdurige stroomuitval redelijk waarschijnlijk. Mogelijk als gevolg van cybercrime.

Volgens mij duurt het dan niet heel lang (een paar dagen) voordat de lager gelegen delen van Nederland onder water lopen (want de meeste gemalen werken op elektriciteit).

Of gaan jullie uit van heel andere scenario's?

Voorbereid op noodsituaties: bekijk de noodpakketen Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Geplaatst:
5 uren geleden, andreheijstek zei:

ben wel benieuwd naar welk scenario jullie kijken.

Ik kijk naar velerlei scenario's !

Maar igv grote rampspoed is er vaak toch weinig wat je daaraan kan doen.

Enkel voor de "kleinere" gebeurtenissen probeer ik ,voor zover mogelijk, de meest belangrijke maatregelen te nemen en oplossingen te bedenken.

Hier blijft het meer bij de huis-tuin-en keukenrampen.

Zoals stroomuitval inderdaad maar ook zaken als langdurige ziekte of lichamelijke beperkingen ,plotselinge ziekenhuisopname, problemen met de drinkwatervoorziening ,huis moeten verlaten vanwege brand,storm,of gevaarlijke situatie bij de kerncentrale, auto total loss wat nu?,geblokkeerde bankrekening enz.

Dat soort "kleine" dingen dus....🤠!

Geplaatst:

Onze insteek is al heel lang totale ontwrichting van de infrastructuur en de gevolgen daar van.

Dus hebben we een grote moestuin waar we het jaar rond uit eten. Veel wecken en drogen dus.  Een waterbron. Composttoilet en een grote voorraad aan allerlei lang houdbare etenswaren als rijst en pasta, iets wat op de juiste manier opgeslagen zee lang houdbaar is. Een werkplaats om met handgereedschap nagenoeg alles op het gebied van hout aan te pakken, een smidse met een flinke voorraad ijzer en kolen. Kippen en konijnen voor de dierlijke eitwitten en een grote vijver met vis. In onze kas kweken we wat meer kwetsbaren zaken die misschien niet echt noodzakelijk zijn, maar het leven wel erg kunen veraangenamen. Pepers, paprika, aubergine, tomaten etc. Graan is meestal wel ergens te verkrijgen, malen doen we zelf en we hebben een houtfornuis met oven om brood te bakken. En als graan moeilijk wordt gaan we het zelf verbouwen, we hebben de ruimte er voor. Nou ja, plus 18 kuub brandhout voor dit moment en een bos om meer uit te oogsten. Ik zei dus al, totale ontwrichting en alles wat minder is dan dat brengt alleen maar minder problemen met zich mee. 😉

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...