Davena Geplaatst: 16 november 2012 Delen Geplaatst: 16 november 2012 Sinterklaas is nog niet geweest, maar de kerst artikelen zijn al volop in de winkels aanwezig. Misschien dat een aantal verwachten dat er na de 18e of de 21e geen kerst meer gevierd hoeft te worden, maar een aantal anderen willen zich daar wellicht toch gewoon op voorbereiden. Onder het kopje 'wie prept er al voor sinterklaas' zijn al wat tips te vinden voor cadeaus, maar misschien zijn er ook hele goede prepper ideeen voor kerst? Ook voor diegenen waarvan de partner niet weet dat hij/zij aan het preppen is, is de kerst een goed excuus om bijvoorbeeld extra kaarsen en waxinelichtjes in te slaan en leuke olielampjes te kopen. Je hebt nu een goed excuus om een extra voedselvoorraad aan te leggen met zgn. 'kerstdiner' attributen..(gedroogde cranberries/pate/gedroogde ham/sterke drank) De meesten ontkomen waarschijnlijk niet aan een kerstdiner, maar daar kun je natuurlijk heel goed je prepervaring op toepassen. Je kunt i.p.v. een gewoon driegangen diner of gaan gourmetten met je petroleumstel op tafel gaan kaasfonduen of ook lekker buiten je Dutch Oven gaan gebruiken met een vuurkorf erbij. Een paar andere ideetjes: - een kerstboom versieren met je dingen die je daarna nog kunt gebruiken/bewaren voor je prepvoorraad, zoals kleine gastenzeepjes aan een lint, bakvormpjes of kleine kluwetjes garen. - Mooi versierde lege weckpotten kun je met een waxinelichtje erin gebruiken om de woonkamer te versieren. Na de kerst heb je dan in elk geval weer een paar weckpotten erbij. - Kerstkaartjes kun je ook gaan versturen met een klein zakje met kiemzaadjes of groentezaadjes erin... Nog meer ideeen? 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
frank1964 Geplaatst: 16 november 2012 Delen Geplaatst: 16 november 2012 Toen ik las kerstmis, had ik a bijna geen behoefte meer aan het lezen van deze posting. Ik heb persoonlijk helemaal niets met kerst. Je twee dagen volvreten, verplicht gezellig zitten wezen, terwijl je daar nog 363 andere dagen de tijd voor hebt. Maar goed, das mijn idee erover. Maar toen ik het stuk toch las, vond ik het erg grappig en toepasselijk op het preppen. Leuk gevonden, met een paar goede iedeeen erin! Ik wil niet zeggen dat ik nu meten zin in de kerst krijg, maar wanneer iedereen nu eens kaarsen en weckpotten meeneemt, wil ik misschien toch wel wat gaan kokkerellen volgende maand plusje voor jou! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
retgals Geplaatst: 16 november 2012 Delen Geplaatst: 16 november 2012 Hallo Mrs.Lotte Mischien een raar idee ,Ik zit te denken om wat van mijn preps in te pakken met kerstpapier en deze willekeurig tussen de goederen te doen. Zodoende heb je een moraal booster van jewelste. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
robbie Geplaatst: 16 november 2012 Delen Geplaatst: 16 november 2012 Ha..die met die kerstkaart met zaadjes vind ik een overweging waard. Zet ik mensen toch weer aan het denken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Davena Geplaatst: 16 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 16 november 2012 Hallo Mrs.Lotte Mischien een raar idee ,Ik zit te denken om wat van mijn preps in te pakken met kerstpapier en deze willekeurig tussen de goederen te doen. Zodoende heb je een moraal booster van jewelste. Helemaal geen raar idee! Het is juist leuk om hier samen te gaan bedenken hoe we het preppen kunnen toepassen en gebruiken, zowel voor onszelf als voor een andere dierbare in onze omgeving. Het is juist een geschikt moment waarop je op een leuke manier aandacht kunt vestigen op het preppen in welke vorm dan ook! Vooral ook voor eventuele kids, zie ook dus die post over de sinterklaascadeaus van o.a. @Cardhu en voor de andere preppers, ook de post van jouzelf @retgals . Zoals daar al genoemd; je kunt een leuk kompas cadeau geven of aan een ouder kind een mooi zakmes of pijl/boog enz.... Ik had ook leuke knutselpakketten gevonden om zelf een waterfilter te maken bijv. http://www.knutselpakketten.nl/Groene-energie-n1886m72 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
zilver Geplaatst: 16 november 2012 Delen Geplaatst: 16 november 2012 allemaal een lekkere BP5 reep in de schoen van sinterklaas of een mooie zilveren munt Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast partizan Geplaatst: 16 november 2012 Delen Geplaatst: 16 november 2012 Ja leuk voor het paardje van de sint na een zo n BP5 reep schijt ie vijgen als betonblokken die dwars door je pannen gaan;) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
retgals Geplaatst: 16 november 2012 Delen Geplaatst: 16 november 2012 Helemaal geen raar idee! Het is juist leuk om hier samen te gaan bedenken hoe we het preppen kunnen toepassen en gebruiken, zowel voor onszelf als voor een andere dierbare in onze omgeving. Het is juist een geschikt moment waarop je op een leuke manier aandacht kunt vestigen op het preppen in welke vorm dan ook! Vooral ook voor eventuele kids, zie ook dus die post over de sinterklaascadeaus van o.a. @Cardhu en voor de andere preppers, ook de post van jouzelf @retgals . Zoals daar al genoemd; je kunt een leuk kompas cadeau geven of aan een ouder kind een mooi zakmes of pijl/boog enz.... Ik had ook leuke knutselpakketten gevonden om zelf een waterfilter te maken bijv. http://www.knutselpakketten.nl/Groene-energie-n1886m72 Hallo Mrs.Lotte, Dank je voor het aanhalen van de Sinterklaas link. Jullie suggesties heb ik al aan mijn vriendin voorgelegd,Zij is ook steeds meer geintresseerd in het preppen en met name de country life is aan haar wel besteed. De tips van Cardhu heb ik ook genoteerd dus dat komt wel goed. De jongens zijn 6,8,en 12 dus die knutselpaketten gaan wij zekers bekijken. Dank je wel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cyberbeer Geplaatst: 16 november 2012 Delen Geplaatst: 16 november 2012 mm iets leuks voor onder de boom:rolleyes: http://www.thegreenhead.com/browse/gear/survival Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.