Marc67NL Geplaatst: 8 november 2012 Delen Geplaatst: 8 november 2012 Heeft iemand het al over skates gehad? Europa ligt vol asfalt. Geen brandstof. Licht gewicht, makkelijk aan je rugzak te knopen. Dus je bent zo van de weg af, het bos in. Een wieltje minder, geen probleem. En anders hou je er nog een extra paar schoenen aan over. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
netuyas Geplaatst: 8 november 2012 Delen Geplaatst: 8 november 2012 komt al in deze post voorbij. http://preppers.nl/forum/threads/177-Welk-vervoermiddel-bij-een-Bug-out?highlight=skates Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marc67NL Geplaatst: 8 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 8 november 2012 Dank. Sorry, was ff te lui om het uit te zoeken. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Prep Geplaatst: 9 november 2012 Delen Geplaatst: 9 november 2012 Ik zie mezelf met mijn postuur en gewicht niet echt lekker skaten met een bugout-zak op mn rug en de kleine in mn armen. Wel leuk bedacht overigens. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
sormano Geplaatst: 9 november 2012 Delen Geplaatst: 9 november 2012 skates zijn denk ik vrij zwaar om ff aan je bob te hangen, en misschien ligt er overal puin waardoor je niet goed door de straten komt. Oh en als je iemand tegenkomt die je kwaad wil kan je je niet goed verdedigen oid... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marc67NL Geplaatst: 9 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 9 november 2012 Oh en als je iemand tegenkomt die je kwaad wil kan je je niet goed verdedigen oid... 4 Wielen in het kruis. @Prep Inderdaad, skates hebben zo hun beperkingen. Geen kinderzitje. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
cerdo Geplaatst: 9 november 2012 Delen Geplaatst: 9 november 2012 Alles heeft zo zijn beperkingen , ik vind het een goed idee maar ik zou wel voor de off te road gaan. Met grote wielen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Fluitketel Geplaatst: 9 november 2012 Delen Geplaatst: 9 november 2012 skates zijn denk ik vrij zwaar om ff aan je bob te hangen, en misschien ligt er overal puin waardoor je niet goed door de straten komt. Oh en als je iemand tegenkomt die je kwaad wil kan je je niet goed verdedigen oid... Je bent wel sneller op skates als het goed is. Maar die offroad skates zijn wel tof. hmm ik zie dat er ook een off road skate board is. Dt is misschien nog wel een idee om daar een soort van bagage kar van te maken achter je aan op de skates. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hakin9 Geplaatst: 9 november 2012 Delen Geplaatst: 9 november 2012 skates kan, maar dan wel oefenen en wekelijks flinke afstanden schaatsen zodat het echt een automatisme wordt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vault 101 Geplaatst: 9 november 2012 Delen Geplaatst: 9 november 2012 Ik denk dat een lichte (vouw)step makkelijker is. Je gaat aanzienlijk harder dan lopen, maar je kunt wel altijd gemakkelijk afstappen. Nadeel is wel dat ze maar een beperkt gewicht aankunnen, dus je moet i.c.m. je BOB niet te zwaar zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marc67NL Geplaatst: 9 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 9 november 2012 Ik denk dat een lichte (vouw)step makkelijker is. Je gaat aanzienlijk harder dan lopen, maar je kunt wel altijd gemakkelijk afstappen. Nadeel is wel dat ze maar een beperkt gewicht aankunnen, dus je moet i.c.m. je BOB niet te zwaar zijn. Een vouwstep! Ik ben verkocht. En met zo'n ding kun je vast nog wel wat meer dan je voortbewegen. Als die groot genoeg is, heb je al je frame/ingang voor je schuilhutje, als je hem op de kop zet. Kort touwtje vanaf het voorwiel naar voren, lang touwtje naar achteren. Zeiltje over het lange touw, en lekker uit de wind en de regen. Ik vond er eentje van 4,3 kg. Kan 136 kg dragen. Stuur tot 97 cm hoog. Tree plank 61 cm lang. Wielen van 18 cm! doorsnee. Voor lange afstanden. Maar ook, cross country dus. Nu ja, grasland en harde bospaden ed. moet kunnen. Opgevouwen 79 cm lang, 24 cm hoog en 32 cm breed. Misschien wat onderhoudsgevoelig vanwege de remmen. :-) Beetje prijzig, maar zou geen slechte uitgave zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hakin9 Geplaatst: 9 november 2012 Delen Geplaatst: 9 november 2012 ieder zijn ding. Ik moet niet op een longboard gaan staan (lang skateboard) maar als mijn broer dat zou doen dan kan het. Hij rijdt regelmatig tot wel 30 Km op zo'n ding. Het gaat er niet om wat je koopt maar waar jij je comfortabel op voelt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vault 101 Geplaatst: 10 november 2012 Delen Geplaatst: 10 november 2012 Een vouwstep! Ik ben verkocht. En met zo'n ding kun je vast nog wel wat meer dan je voortbewegen. Als die groot genoeg is, heb je al je frame/ingang voor je schuilhutje, als je hem op de kop zet. Kort touwtje vanaf het voorwiel naar voren, lang touwtje naar achteren. Zeiltje over het lange touw, en lekker uit de wind en de regen. Ik vond er eentje van 4,3 kg. Kan 136 kg dragen. Stuur tot 97 cm hoog. Tree plank 61 cm lang. Wielen van 18 cm! doorsnee. Voor lange afstanden. Maar ook, cross country dus. Nu ja, grasland en harde bospaden ed. moet kunnen. Opgevouwen 79 cm lang, 24 cm hoog en 32 cm breed. Misschien wat onderhoudsgevoelig vanwege de remmen. :-) Beetje prijzig, maar zou geen slechte uitgave zijn. Ik wil er ook een, maar veel te duur inderdaad. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.