Roeltest Geplaatst: 6 uren geleden Geplaatst: 6 uren geleden (aangepast) Ineens besefte ik waarom er bepaalde discussies zijn hier op het forum. En daar is helemaal niks mis mee en is het soms nog leerzaam ook. Maar ineens kwam het besef dat , bijvoorbeeld ik zelf in mijn hoofd bij shtf , altijd over ga naar back to basic . En dat andere mensen zich zoveel mogelijk vast willen houden aan de standaard van hun dagelijkse leven . Eenieder doet het op zijn eigen manier , ik betrap mezelf erop dat ik in mijn hoofd meteen de schakelaar omgooi als ik denk aan bepaalde geschetste situaties. En op die manier ook ideeën of antwoorden genereer. En daarmee ook sneller bereid ben of accepteer dat ik bepaalde dingen niet meer kan doen of kan gebruiken . En dat anderen , in gedachte blijven spiegelen aan het leven wat ze nu leiden. Dat is een heel ander referentie kader. Stiekem denk ik wel , dat als je ook de bereidheid hebt om ook over te stappen naar back to basic bij een mogelijke shtf. Dat heel het leven als prepper een stuk makkelijker wordt. Maar dat terzijde . Het staat je natuurlijk vrij om wc papier water en noodaggregaten, EHBO trommels en dergelijke op voorraad te leggen . Maar misschien kan ik je eens triggeren om daar nou eens goed over na te denken . Wat je dan zo angstvallig vast wil houden en of je dat feitelijk ook nodig hebt of echt een paar weken niet zonder gaat kunnen. Het meeste zijn namelijk gewoon luxe producten en problemen. Ik denk ook maar hoe heel de wereld lijkt te vergaan als je bij de kids een telefoon af pakt 😃. Zo wordt er hier soms ook gepraat als we het hebben over een stroom uitval oid. Heel dit verhaal is natuurlijk een egotrip , ik dacht steeds ben ik nu zo raar of hoe zit dat. Nu besef ik dat ik gewoon uitga van een andere standaard dan anderen. Ofwel in een zogenaamde survival modus heel anders redeneer dan in het gewone dagelijks leven. Ik zal wel een meervoudige persoonlijkheid stoornis hebben 🤣 Na deze zelfreflectie begrijp ik jullie ook ineens beter 😇 🙏🏼 Roely 4 uren geleden aangepast door Roeltest Quote
mevr.Grijpstra Geplaatst: 5 uren geleden Geplaatst: 5 uren geleden 10 minuten geleden, Roeltest zei: ik denk wel dat als je de bereidheid hebt om ook over te stappen naar back to basic bij een mogelijke shtf . Dat heel het leven als prepper een stuk makkelijker wordt. En niet enkel het leven als prepper, je leven in het algemeen zal makkelijker worden ! (Wat is trouwens het verschil tussen het leven als prepper en het "gewone " leven 😜 ?) Bovendien,en dan ga ik nog een stapje verder, ik denk dat het niet een kwestie is van of men bereid is om te schakelen naar een basaler bestaan, je bewust zijn dat het wellicht ooit zover zou kunnen komen is nog veel belangrijker. Dan is het geen keuze meer, of bereid zijn ,dan is het gewoon pure noodzaak. Wie dat beseft zal zich idd niet al te sappel meer maken over allerlei triviale luxe problemen als ,bvb het hebben van genoeg wc papier 🤣 Mentale voorbereiding zou je het kunnen noemen, voor zover dat sowieso al mogelijk is. Al kan je een eind komen door er af en toe es in het gezin een boompje over op te zetten : een soort van wat als ?.. zeg maar. Met de kleinkinderen doe ik dat al jaren zo en geloof het of niet, ze gaan er nog altijd gretig op in! En dan blijkt uit hun oplossingen idd,dat ieder het op zijn eigen manier zou doen 🫣. Maar vaak werkt dat ook en waarom ook niet. Anders hoeft niet slechter te zijn. Quote
Roeltest Geplaatst: 4 uren geleden Auteur Geplaatst: 4 uren geleden Nou ja ik denk inderdaad dat als je zo spelenderwijs kunt ervaren . Dat het misschien wel veel gezellig is om in de tuin te bivakkeren met een kaarsje enz . Ipv met zijn allen in de bank voor de tv te gaan zitten . Dat jouw kleinkinderen ook heel anders gaan kijken tegen een shtf situatie. Ik denk dat mijn bushcraft/ survival ervaringen , dat voor mij ook voor een groot deel hebben gedaan . Naast de kennis over geschiedenis. Veel zaken welke vandaag de dag zo zelfsprekend zijn . Blijken pas iets van de laatste eeuw of laatste decennia . Dat is iets wat bij mij ook altijd in mijn hoofd mee speelt. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.