Sabrina Geplaatst: 19 uren geleden Geplaatst: 19 uren geleden Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier iets heb gepost. Ten tijde van de corona-hoax werd de stemming hier wat grimmig, omdat niet iedereen mijn opvattingen deelde over of er nou wel of geen "pandemie" was - en wie of wat de oorzaak daarvoor zou zijn. Maar oude liefde roest niet, dus hier ben ik weer. Zoals de meesten van jullie inmiddels niet zal zijn ontgaan, leven we wederom (of nog steeds) in een bijzondere tijd. Er gaat geen week voorbij zonder steekpartij, overheden waarschuwen ons voor een op handen zijnde oorlog, en ziekenhuizen zijn steeds minder goed bereikbaar in sommige delen van het land. Als er nu een SHTF zou plaatsvinden, is het nog maar de vraag of medische hulp in voldoende mate bereikbaar is. Voordat ik mijn hele verhaal uit de doeken ga doen, wil ik eerst even kort peilen hoe de vlag er hier bij hangt. Zijn er mensen die serieus voorbereiden (en dan bedoel ik meer dan gewoon een standaard EHBO kitje in je bob) of zelfs een soort noodpost hebben ingericht? Ben benieuwd... 1 Quote
Roeltest Geplaatst: 8 uren geleden Geplaatst: 8 uren geleden Nou de timing is prima . De zin en onzin rond corona is nu algemeen wel bekend . Danwel een stuk makkelijker eruit te filtreren dan destijds. Ik denk dat bv de serieuze medische voorbereiding een persoonlijk iets is . En sterk afhankelijk van je persoonlijke situatie en kennis. maw als je de medische kennis niet hebt is het feitelijk onzinnig om in een noodpost te voorzien. Ikzelf en mijn gezin zijn momenteel niet direct medisch gezien hulpbehoevend. Het is voor mij niet handig om dus allerlei materialen en medicatie op voorraad te leggen van alle mogelijke ziektes en afwijkingen die we in de toekomst kunnen oplopen. Ik heb wel bepaalde kennis en vaardigheden, waardoor ik het van belang vindt om wat scalpels in huis te hebben. Zo blijkt maar weer dat het echt een persoons afhankelijk methode betreft. We kunnen nog wel discussiëren of de kwaliteit van de zorg achteruit is gegaan. Anderzijds kun je stellen dat de snelle toename van de bevolking naar 18 miljoen de capaciteit van de zorg heeft ingehaald. Waardoor er binnen de zorg meer ethische vraagstukken dan ooit op tafel liggen. En dus steeds vaker patiënten worden afgewezen. Met dit in gedachten is het aan jou zelf en je persoonlijke kwaliteiten hoe uitgebreid je wil en kan zijn in je eigen medische voorzieningen. Tot zelfs inderdaad als je de capaciteit hebt dat je een vangnet creëert voor mensen in jouw omgeving ivv een noodpost. Dat is heel nobel van je . Ik ben meer egoïstischer van aard. jij bent dus meer dan welkom en ik hang de vlag voor jou uit 😘 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.