Ga naar inhoud
GENEGEERD

Oude meter vervangen?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb begrepen dat het volgend jaar gaat gebeuren, je krijgt een nieuwe elektrameter of je dit wel of niet wilt.

Wie weet hier iets van?

Wij hebben nog een prima werkend draaischijfmeter die het prima doet. Is nog maar 61 jr oud. 

In het kader van duurzaamheid zou ik denken dat het nooit beter kan dan eerst je oude spullen op te maken alvorens iets nieuws te kopen.

DSCF5915.thumb.JPG.c25827adb02304e9bfc105cc8a080f86.JPG

• Leuk 1
Voorbereid op noodsituaties: bekijk de noodpakketen Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Geplaatst:

Wij hebben de niet zo slimme meter al weer enkele jaren.  Dat is gefaseerd ingevoerd over Nederland. En inderdaad je hebt geen keuze.  Worden deur voor deur vervangen. 
Die oude meter van jou , kun je zowel heel makkelijk terugdraaien en heel makkelijk stil zetten met een sterke magneet ( die tegenwoordig heel makkelijk te koop zijn).    Vandaar dat die er wel uit moesten. Die werken heel basic en betrouwbaar , maar ontzettend fraude gevoelig.
De slimme meter kunnen ze vanuit de straat / afstand uit meten.

Ik had zelf de andere niet zo slimme meter al gesaboteerd, die is intussen al weer vervangen en op een andere plaats gehangen. werd ik ingeschat en betaalde nog meer dan normaal 🤣🤣

Waarschijnlijk krijg jij een nog slimmere meter 😄. Want die eerste generaties slimme meters mankeerde van alles aan.

ik doe er geen foto van mijne erbij , omdat die slimme dingen vol staan met barcodes en privégegevens.  Zo slim zijn ze dan weer wel. 

• Leuk 1
Geplaatst:

We zullen wel zien. Ik snap dat er geen ontkomen aan is, maar zal het zo lang mogelijk rekken.

Niet om perse vervelend te doen, maar 'ze' mogen best weten dat niet iedereen erg gecharmeerd is van al die nieuwerwetse ideeën.

En zoals je zegt @Roeltest, met een magneet kun je heel wat, maar ik mag toch  hopen dat ze me dáár niet van  verdenken.

Ik betaal graag voor wat ik krijg geleverd. Ik kies dan op den duur wel voor een gewone slimmerik, niet op afstand uit te lezen.

• Leuk 1
Geplaatst:
Op 4-9-2025 om 21:06, Roeltest zei:

Wij hebben de niet zo slimme meter al weer enkele jaren.  

ik doe er geen foto van mijne erbij , omdat die slimme dingen vol staan met barcodes en privégegevens.  Zo slim zijn ze dan weer wel. 

Stuur de foto maar naar mij ben goed in foto bewerking en haal zo de gegevens weg en stuur hem dan weer naar jouw,

en kan je hem op het forum zetten.😁😉

Geplaatst:

Naja het is opgenomen in de wet .  Dus je bent het verplicht , dit is wel weer uitgesteld tot 2030.    Vanwege de weerstand en daadwerkelijke privacy schending .  Mag je ook een digitale meter laten plaatsen zonder de slimme functies . Of een slimme meter met uitgeschakelde slimme functies.  Wat dan weer moeilijk te bepalen is .  Of dit dan daadwerkelijk zo is . 
Opzich wel lachen . Wij zaten jaren geleden in strijd tegen die dingen toen onze gemeente aan de beurt was .  Nu weten we al niet anders meer . En hebben twee slimme meters intussen .   Stroom:/ gas/ warmte. 

voor Roel met zijn zonnepanelen is de netbeheerder sowieso de grote winnaar met de slimme meter. 

Geplaatst:
1 uur terug, Roeltest zei:

Roel met zijn zonnepanelen

Welke Roel bedoel jij dan? Niet deze want ik heb ze niet.

Hier is het houtstook en een gasgeiser en zolang ik dat kan rekken blijft het zo. 

Geplaatst:

@roel Ow ik dacht dat  jij inderdaad zonnepanelen had.  Ik zou als ik jou was nog een wintertje afscheid nemen met een paar elektrische kacheltjes en een magneet naast je draaischijf meter 😇

Hoe bijzonder is dit dan weer :  vertelde al dat wij al enkele jaren van die niet zo slimme meters in huis hebben ( ik moet nog regelmatig de standen zelf doorgeven , omdat het uitlezen dan weer eens mislukt is blijkbaar.  
Ontvang ik vandaag een brief erover waarin staat dat je het uitlezen op afstand voortaan zelf uit kunt zetten !    Zouden ze dat wettelijk verplicht zijn ineens . 
overigens staat er nog in dat ze het dagelijks uitlezen .   Met mobiele telefonie signalen ( dus voor de 5G fans , dit apparaat zend continu elektromagnetische stralen uit.  Lekker dan )

Plus , in de brief staat dat ie kan praten met andere apparaten en computers,  en dat die gegevens kunnen worden gedeeld met derden . 

dus bij plaatsing; let vooral op de kleine lettertjes bij het onderteken.

Voordat je het weet krijg je straks in de winkel een op maat advies op basis van jouw energieverbruik. Of kun je je gaan verantwoorden bij een uitkeringsinstantie waarom je regelmatig tussen 9 en 5 niet thuis bent🧐

tot slot : ze bewaren die verzamelde gegevens twee jaar ,  dat is wettelijk verplicht . Schrijven ze.

voor wie dan vraag ik me af ??? 

Geplaatst:

Haha, bedankt voor je opmerkingen. Ik zal er voor zorgen om een digitale, niet slimme, meter te krijgen. 

5G e.d. heb ik geen last van want geen mobiel. En thuis ben ik altijd want pensionado.

En wat het praten van mijn meter met andere apparaten betreft? 

Hij kan proberen te praten met mijn koelkast, mijn vriezer, mijn ijskast, maar ja, daar zal ie snel klaar mee zijn, die praten niet terug. 😊

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...