Ga naar inhoud
GENEGEERD

Pannenkoekenmeel bewaren

Van Eva

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Beste @Eva,

Welkom op het forum.

Wanneer ik bewaaradvies van dit soort pannenkoekenmeel lees staat er:

Koel en droog bewaren.  Na openen in afgesloten bus (of pot) bewaren voor max. 6 weken.

Meestal zit dit in een afgesloten zak, welke dan weer in een kartonnen verpakking zit.

Ik ga ervanuit dat dit luchtdicht en zuurstofarm is verpakt. Anders zou het na het openen even lang houdbaar zijn. 

Als u het tot de houdbaarheid termijn wilt bewaren, kunt u dit in de originele verpakking bewaren.

Waarschijnlijk is het na de houdbaarheidsdatum nog prima bruikbaar. Alleen zal de smaak/kwaliteit wel achteruitgaan.

Voor welke tijd wilt u dit pannenkoekenmeel bewaren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat het pannenkoekenmeel (waarschijnlijk) zuurstofarm verpakt is, heeft het denk ik weinig zin om dit in blikken te verpakken met zuurstof absorpers.

Ik denk dat u het beste de verpakking koel en droog kunt opslaan. 

U kunt het pannenkoekenmeel waarschijnlijk veel langer bewaren dan de houdbaarheid datum.

Dit product heeft een een tht datum (tenminste houdbaar tot).

U zou het kunnen testen door een product na de houdbaarheid te testen, de smaak kan minder zijn, maar het zal nog prima bruikbaar zijn.

Ik probeer in mijn voorraad, de nieuwste producten achteraan te zetten en de oudste producten eerst te gebruiken. Zodat de producten binnen de houdbaarheid datum worden gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, Van Eva zei:

Hoe kan ik dit het beste bewaren? In een luchtdichte pot met een zuurstofabsorber

Dit soort pannenkoekmeel gebruik ik zelf al jaren.

Verpakken met een zuurstofabsorber zou ik niet doen.

Bewaren gaat bij mij prima door de gesloten originele binnenzak over te pakken in een plastic diepvrieszakje dat ik dichtseal maar niet vacumeer. Droog en donker bewaard in een grotere curver opbergbak blijft het dan wel 2 a 3 jaar goed.

uitstekend geschikt als prepvoer dus!

ps: alles wat in poedervorm is,en ook zout en suiker, vacumeer ik niet.

daarvan wordt het hard en klompig.

poeders kan je het best losjes verpakken.

• Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...