JJ&A Geplaatst: 28 augustus Delen Geplaatst: 28 augustus (aangepast) Beste @Ger010, Kennis van Bushcraft het leven nog meer zin zal geven, en jij kan ons daar bij helpen. En hoe meer je van Bushcraft afweet hoe minder je in je rugzak hoeft te hebben om te kunnen overleven in deze tijd van onzekerheid, en preppen op je gezondheid is nog de beste form van preppen. Want wat heb je aan de beste spullen als je lichaam het begeeft, zo hebben er verschillende meest voorziende preppers de laatste adem vroeg tijdig uitgeblazen, wat heeft het dan voorzin te gaan preppen en zo ons zelf en je gezin voor de gek te houden. Ja ik wil heel graag alles willen weten, wat het beste voedsel/kruiden uit de natuur is om je lichaam zoveel mogelijk zoveel best mogelijke mogelijk bouwstoffen te verrijken, en hoe het te bereiden. Waarom het zo belangrijk is, het voedsel wat je uit de winkels (supermarkten) haalt is gecultiveerd en word verbouwd op verarmde vrijwel dode bouwgrond, de zeg maar microbiologie is naar de bliksem geholpen en kan daar door de verbouwende groenten en dergelijk niet meer voorzien van de zo belangrijke bouwstoffen die het lichaam krachtig en weerbaar maakt. Mensen zijn door een gebrekige weerstand en zelf genezende werking van het lichaam word steeds slechter, met alle ernstige gevolgen, met schade aan de DNA wat ook nog een keer erfelijk kan zijn. Wij hebben al jaren de ervaring dat de zorg het steeds meer laat afweten, en je zelf steeds meer moet doen om je op de been te houden en zorgen dat je weer gezonder word, het is een noodzaak geworden er zelf wat aan de doen, dan alles maar op zijn beloop te laten, en zo vrij spel te laten aan kanker, schadelijke bacteriën en virussen. Er zullen ook dingen in deze topic worden beschreven die allen maar mogen tijdens een SHTF. Omdat je tijdens een shtf honger hebt, dan kun je een beroep doen op de strafuitsluitingsrond overmacht, zoals omschreven in artikel 40 van het Wetboek van strafrecht. Of om voorbereid te zijn op gezondheidsproblemen en te weten hoe je dan moet handelen, op die manier zou het geen probleem moeten zijn wat betreft de forum en wettelijke regels. Mensen word wakker en doe er wat mee. Ps, ik sta altijd open voor verbetering van mijn schrijven, zodat het aangenaam en nog waardevoller word. Dus stuur gerust een PBtje en ik doe er wat mee. Ha dan moet ik eerst mijn postbus op ruimen want die zit voor 190% procent vol met waardevolle berichtjes. 31 augustus aangepast door JJ&A Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JJ&A Geplaatst: 29 augustus Auteur Delen Geplaatst: 29 augustus Er zijn meer ervaringen op het forum van het Eten uit de natuur. Wat ik ook hoop is wat het voedsel doet in het lichaam en wat er in zit aan bouwstoffen, zodat je gericht iets kan eten voor een specifiek iets, dieren weten wat ze moeten eten als ze ergens last van hebben of het willen voorkomen van een ziekte of gebrek. Heel vroeger wisten mensen ook wat ze zal moesten even om dan iets af te komen, of kruiden om van iets af te komen, het zo geweldig zijn als we meer van die kennis af zouden weten, haha misschien kunnen we via die weg ook nog iets voor onze nageslacht na laten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JJ&A Geplaatst: 30 augustus Auteur Delen Geplaatst: 30 augustus Op 29-8-2024 om 11:18, @Ger010 zei: Heerlijk er tussen uit, en jaarlijks 10 dagen ergens diep in den bos in Zweden heerlijk !!! Ja dan hak ik de knoop door. Hoe pas je jou kennis van Bushcraft daar uit, konden jullie daar ook uit de natuur eten en drinken, wat waren de mogelijkheden, en hoe konden jullie het daar doen??? Welke skills kunnen jullie daar toe passen en hoe kon dat dan worden gedaan. De antwoorden graag met filmpjes en foto's als die nog voor handen zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JJ&A Geplaatst: 31 augustus Auteur Delen Geplaatst: 31 augustus Van het Bushcraft forum gesnoept. Giftig hout? (voedsel roken) Rapporteer Citeer Bericht door ***** » 23 mar 2016, 01:41 Hoi allemaal Ik las in het boek Survive! van Les Stroud, dat je bij het roken van vlees (of ander voedsel) ervoor moet waken dat je geen giftig hout gebruikt. Nu vroeg ik mij af of iemand een lijstje heeft of kan produceren met welke houtsoorten giftig zijn? Gr ***** ---------- Hier staat waardevolle info beschreven: https://www.de-houtdraaier.nl/gezondheid.htm Ook Stofdeeltjes kleiner dan 10 Micron zijn in principe de gevaarlijkste voor onze gezondheid. Stofdeeltjes van die kleine afmetingen kunnen via de longen in de bloedbaan terechtkomen. Houtstof bevat vaak organische allergenen, chemicali�n en natuurlijke- en synthetische kankerveroorzakers. Deze stoffen horen dus beslist niet thuis in onze longen en bloedbaan. Goede stoffilters dienen stofdeeltjes van 1 Micron en groter uit de lucht te filteren. De site bevat meer tip. Sta er ook bij stil dat als paarden een bepaalde blad eten ze meestal dood gevonden worden dat geeft ook bedenkingen wat het hout betreft. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JJ&A Geplaatst: 6 september Auteur Delen Geplaatst: 6 september (aangepast) Ik regeer hier even. Geweldig @Jandar dat je er bij bent gekomen. Ja zeker kennen we jou al aardig wat jaren, en je was altijd een fijn lid die we hier heel graag mee maken. En ja hier zijn verschillende leden die jou ook al aardig wat jaren op het https://forum.bushcraftnederland.nl hebben mee gemaakt, die komen ook regelmatig op het dit forum, maar @Roel zien we hier het meest, ook @Ger010 is een paar dagen geleden bij ons gekomen, en @Hermanusb ken je ook zo zijn er meer. We hopen dat de Bushcraft hier verder word voortgezet, want de kennis mag niet verloren gaan en kan een erfenis voor het nageslacht worden. Vaak hebben onze preppers het over een eventuele SHTF met het gevolg dat alles plat ligt en we moeten overleven met de spullen die we hebben geprept, maar kennis van Bushcraft is daar bij een geweldig ondersteuning en vrijwel onmisbaar. Waarom Bushcraft ook onmisbaar is, de kennis die mensen vroeger hadden dreigt verloren te gaan, het weten wat te doen als je ziek wordt op het moment van de SHTF, wat voor kruiden je dan uit de natuur kunt halen om het zelf genezende werking van het lichaam te ondersteunen. En wat voor voedsel je nog uit de natuur kunt halen om de kans om ziek te worden behoorlijk te reduceren, en gezonder ouder te worden, dat is zeker van levens belang, en maakt je gelukkiger. Gelukkiger kan je zeker door Bushcraft worden, want wat een rust en voldoening gaat er van uit om in de natuur te vertoeven en daar je kennis te gebruiken op een aardig breed vlak. Bushcraft is wel verweven door geheel het forum bvb https://orum.preppers.nl/topic/12222-dd-jungle-hammock-of-dd-travel-hammock-of-een-andere/ dus ja kan alle kanten uit. Dus beste @Jandar heel fijn dat je bij ons bent. 6 september aangepast door JJ&A Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JJ&A Geplaatst: 9 september Auteur Delen Geplaatst: 9 september (aangepast) Hoe aangenaam en bijzonder is de natuur. Het bijzondere van de vlinders. https://www.vlinderstichting.nl/vlinders/alles-over-vlinders/detailfoto-s-van-vlinders/#:~:text=Vleugelschubben,waterafstotendheid en voor de kleur. Vlinders kunnen ook zeer grote afstanden afleggen, Daar bij maken ze op het juiste moment gebruik van specifieke luchtstromingen, ja de natuur is buiten gewoon wonderbaarlijk, en de mens maak vaak gebruik van het vernuft van die bijzonderheden. https://www.vlinderstichting.nl/actueel/nieuws/nieuwsbericht/wow-vliegen-onze-distelvlinders-naar-zuid-amerika#:~:text=De distelvlinder is een bekende,%2C naar Zuid-Amerika gaan. Mee met de wind Talavera en zijn onderzoeksteam keken onder meer naar windpatronen. Uit eerder onderzoek was gebleken dat distelvlinders maximaal zo’n achthonderd kilometer kunnen afleggen zonder wind. Maar toen Talavera de windpatronen analyseerde van de dagen vóór zijn distelvlindervondst in Frans-Guyana, bleek dat de wind de vlinders mogelijk een lift heeft geven vanuit West-Afrika over de Atlantische Oceaan. Om deze lange tocht te overleven zullen de vlinders afgewisseld moeten hebben tussen vliegen op eigen kracht en glijden op luchtstromen. Van andere migrerende vlinders, zoals de monarchvlinder, was al bekend dat ze dit doen. Het gedrag is echter nog niet eerder waargenomen bij distelvlinders. https://www.nationalgeographic.nl/dieren/a61420970/distelvlinder-langste-vlucht-ooit 9 september aangepast door JJ&A Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JJ&A Geplaatst: 9 september Auteur Delen Geplaatst: 9 september (aangepast) Geniet nu het nog kan van de natuur zoals hij nu nog is. Dit beeld zullen de meeste mensen niet zien, maar het is toch even vast gelegd. Mooi voor het nageslacht. Deze bomen hier beneden zitten ook vol met vlinders Bekijk dit vooral. Zoek hier bij de zeven afbeeldingen. Klik geheel beneden op "Bekijk galerij". https://www.nationalgeographic.nl/dieren/a46389368/monarchvlinder Voorbeeld. 9 september aangepast door JJ&A Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JJ&A Geplaatst: 11 september Auteur Delen Geplaatst: 11 september (aangepast) Onmisbaar ook voor Bushcrafters. Wat ik ook een heel goed product vind is aluin een natuur product die heel vroeger al volop werd gebruikt, en nijgt in de vergetelheid te vervallen. Je zou het ook moeten hebben in je rugzak zowel als prepper maar zeker ook als Bushcrafter. Mannen die zich vroeger nat scheerden weten maar al te goed wat voor een waardevol product het is bij bloedingen. Wij gaan het heel binnen kort kopen, hopelijk werkt het ook goed als je bloedverdunners moet gebruiken. Ook als deodorant is het een geweldig product. Lees hier wat het allemaal doet. https://www.metolijf.nl/ingredienten-database/aluin 13 september aangepast door JJ&A Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JJ&A Geplaatst: 24 september Auteur Delen Geplaatst: 24 september (aangepast) Maastricht - Naast de eikenprocessierups staat nu ook de dennenprocessierups voor de deur. Wetenschappers hebben het insect recent al aangetroffen in Luik in België. De kans dat we ons gaan branden aan dit Zuid-Europese dier is dan ook behoorlijk groot. „Volksverhuizingen in de natuur zien we steeds vaker.” Misschien toch in meer landen douane controles en dat ze bij de grens worden gestopt.🤣 Dit was een grapje van mijn vrouw. https://archive.is/EzX0d Uitslag, rode ogen, jeuk, zwellingen en soms zelfs ademhalingsproblemen of koorts: de haartjes op de processierups zijn niet bepaald een pretje. En ze hebben ook nog eens tot een miljoen van die pijlvormige haren op hun lijf. Grote kans dat we daar in de toekomst nóg vaker last van gaan hebben. 24 september aangepast door JJ&A Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JJ&A Geplaatst: 24 september Auteur Delen Geplaatst: 24 september (aangepast) Zoals @Jandar al eerder heeft aan gegeven kan je ook je messen vlijmscherp krijgen met schuurpapier. Het liefs zou ik graag gebruik maken van watervast schuurpapier en onder het slijpen dat het slijpsel weg spoelt. 24 september aangepast door JJ&A Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.