Ga naar inhoud
GENEGEERD

Zelf geklaarde boter/Ghee en Kokosolie


Davena

Aanbevolen berichten

Die van dat kokosvet is overigens ook een goede.

Ik heb de Royal Green biologische kokosolie gekocht bij de plaatselijke reformzaak.

Deze spat niet meer dan olijfolie en heeft geen kokossmaak.

En volgens diverse Amerikaanse preppers bronnen is de houdbaarheid vele malen langer dan de op de verpakking aangegeven THT.

Ik heb het product nog niet lang genoeg in huis om een review over de houdbaarheid te geven, maar mocht ons de tijd gegeven worden dan zal ik dat zeker doen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Die van dat kokosvet is overigens ook een goede.

En volgens diverse Amerikaanse preppers bronnen is de houdbaarheid vele malen langer dan de op de verpakking aangegeven THT.

Ik heb het product nog niet lang genoeg in huis om een review over de houdbaarheid te geven, maar mocht ons de tijd gegeven worden dan zal ik dat zeker doen :)

 

Die van mij is al tijden over de datum. Een jaar ofzo denk ik. En pas half leeg, dus ik ga er nog wel even mee doen ook. No problem. In de zomer heb ik m wel zoveel mogelijk in de koelkast, want het wordt waterdun en het smeltpunt is laag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Die van dat kokosvet is overigens ook een goede.

Ik heb de Royal Green biologische kokosolie gekocht bij de plaatselijke reformzaak.

Deze spat niet meer dan olijfolie en heeft geen kokossmaak.

En volgens diverse Amerikaanse preppers bronnen is de houdbaarheid vele malen langer dan de op de verpakking aangegeven THT.

Ik heb het product nog niet lang genoeg in huis om een review over de houdbaarheid te geven, maar mocht ons de tijd gegeven worden dan zal ik dat zeker doen :)

 

Ook lekker voor tandpasta:

 

Zelf tandpasta maken met kokosolie

De schrijfster van het boek 100% gifvrij – Julia Kang – maakt zelf biologische tandpasta met koudgeperste kokosolie. Haar recept:

• 2 eetlepels biologische koudgeperste kokosolie

• 1 theelepel zuiveringszout = natriumbicarbonaat = bakpoeder = maagzout

• 1 theelepel middelgrof zeezout

• 10 druppels etherische pepermunt-olie (of kajaputi-olie, of menthol-olie)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook lekker voor tandpasta:

 

Zelf tandpasta maken met kokosolie

De schrijfster van het boek 100% gifvrij – Julia Kang – maakt zelf biologische tandpasta met koudgeperste kokosolie. Haar recept:

• 2 eetlepels biologische koudgeperste kokosolie

• 1 theelepel zuiveringszout = natriumbicarbonaat = bakpoeder = maagzout

• 1 theelepel middelgrof zeezout

• 10 druppels etherische pepermunt-olie (of kajaputi-olie, of menthol-olie)

 

Is ook geweldig als gezichtscreme, ik gebruik het ook als deodorant, maar dan wel de Extra Virgin versie. Ik maak er (suikervrije) chocolade van (in de koelkast bewaren, smelt in je handen).

Ik koop beide soorten, de geurloze om in te bakken (als je de extra virgin verhit wordt het sowieso dezelfde kwaliteit als de geurloze, die veel goedkoper is) en de extra virgin voor chocolade en in oosterse gerechten, lekkere kokossmaak.

Het is waanzinnig gezond en anti-bacterieel (vandaar deodorant) en de middellange vetzuren zorgen er voor dat het niet dik maakt. Veilig vet dus!

Ik bestel tot nog toe telkens van elke soort een 2 ltr emmer en doe met beiden ongeveer even lang.

 

160 Uses for Coconut Oil : http://wakeup-world.com/2012/03/02/160-uses-for-coconut-oil/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaad anti-bakterieel, en daarnaast door de aanwezige laurinezuur, ook nog eens anti-viraal. tenslotte hebben schimmels geen vat op kokosolie. Er wordt nog vaak gestreden dat kokosolie slecht zou zijn, omdat de vetzuurverdeling veel verzadigde vetzuren bevat. Het zou stollen in de aderen etc. Dit is natuurlijk pure onzin. Kokosolie op lichaamstemperatuur is vloeibaar. Er komen steeds meer onderzoeken die wijzen op de enorme gezondheidsvoordelen van het gebruik van kokosolie. Wel jammer is dat voor de productie veel natuurlijk woud gekapt wordt, net als voor de productie van palmpitolie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot

Je kan het ook nog als lampen-olie gebruiken.

Wel voorzichtig mee zijn, natuurlijk.

 

Vette watten/touw/textiel als tondel. Beetje meenemen, kan niet nat worden.

Hetzelfde als vaseline-watten.

 

Mixen met gesmolten bijenwas, om verschillende diktes te krijgen.

 

Messen onderhoud en andere anti-roest toepassingen.

Hout behandeling.

Waterdicht maken.

Leer behandeling. Schoenen.

 

Geopende voedingspotten luchtdicht afsluiten. Laagje op de voeding (herbruikbaar).

 

Dat is een eetbaar onderhoudsmiddel. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Het is inderdaad anti-bakterieel, en daarnaast door de aanwezige laurinezuur, ook nog eens anti-viraal. tenslotte hebben schimmels geen vat op kokosolie. Er wordt nog vaak gestreden dat kokosolie slecht zou zijn, omdat de vetzuurverdeling veel verzadigde vetzuren bevat. Het zou stollen in de aderen etc. Dit is natuurlijk pure onzin. Kokosolie op lichaamstemperatuur is vloeibaar. Er komen steeds meer onderzoeken die wijzen op de enorme gezondheidsvoordelen van het gebruik van kokosolie. Wel jammer is dat voor de productie veel natuurlijk woud gekapt wordt, net als voor de productie van palmpitolie.

 

 

Inderdaad jammer van dat woud. Net als met soja. Kunnen ze geen andere plek verzinnen gvd. De woestijn of zo.

Maar aan de andere kant... kokospalmen kan je ook een mooi bos mee maken toch? Beter dan een kale zooi, en alles platgooien voor sjieke houtsoorten.

Oerwoud is natuurlijk rijker, met veel verborgen schatten.

 

Daarom ben ik ook een fan van permacultuur. Gevarieerde eetbare bossen.

 

 

Op sommige plekken in de wereld gebeurt toch nog het omgekeerde van woestijnen veroorzaken.

Woestijngebieden zo groot als Nederland, veranderen in een groene oase:

 

http://www.youtube.com/watch?v=pc3umvHlCjk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...