Ga naar inhoud
GENEGEERD

Us dit forum stervende?


SeRo

Aanbevolen berichten

@Ted zei in het topic Voorstelronde :

 

citaat "Je kan ook nieuwe topics posten. Of op nieuwe topics reageren. Dat lijkt mij een betere manier om dit forum levend te houden." einde citaat

 

Spontaan kunnen reageren op postings is idd wel belangrijk om de boel een beetje aantrekkelijk en levendig te houden denk ik.

Toch wil ik hier even reageren op wat 

Ted zei over het aansluiten op oude topics of dat het beter is nieuwe te starten.

Dat kan inderdaad allebei.

Maar aansluiten op oude topics houdt wellicht wel overzichtelijker de verzamelde informatie over een bepaald onderwerp bij elkaar ?

De oude topics zijn wel de kracht van dit forum,ze bevatten veel ,nog steeds bruikbare, info.

Zeker nu het forum op z'n laatste benen wankelt, moeten we dit sterke punt niet uit het zichtveld schuiven denk ik.

Als zeg maar "alles-aan-een-stuk-door" gezet wordt,wordt het lastiger om een bepaalde reactie of tip ofzo terug te vinden. Das toch ook zonde.

Hoe denken anderen hier erover?

Hoe willen jullie dit gaan doen ?

 

ik heb dit maar even hier geplaatst om het Voorstelronde topic on-topic te houden!

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
4 minuten geleden, mevr.Grijpstra zei:

@Ted zei in het topic Voorstelronde :

 

citaat "Je kan ook nieuwe topics posten. Of op nieuwe topics reageren. Dat lijkt mij een betere manier om dit forum levend te houden." einde citaat

 

Spontaan kunnen reageren op postings is idd wel belangrijk om de boel een beetje aantrekkelijk en levendig te houden denk ik.

Toch wil ik hier even reageren op wat 

Ted zei over het aansluiten op oude topics of dat het beter is nieuwe te starten.

Dat kan inderdaad allebei.

Maar aansluiten op oude topics houdt wellicht wel overzichtelijker de verzamelde informatie over een bepaald onderwerp bij elkaar ?

De oude topics zijn wel de kracht van dit forum,ze bevatten veel ,nog steeds bruikbare, info.

Zeker nu het forum op z'n laatste benen wankelt, moeten we dit sterke punt niet uit het zichtveld schuiven denk ik.

Als zeg maar "alles-aan-een-stuk-door" gezet wordt,wordt het lastiger om een bepaalde reactie of tip ofzo terug te vinden. Das toch ook zonde.

Hoe denken anderen hier erover?

Hoe willen jullie dit gaan doen ?

 

ik heb dit maar even hier geplaatst om het Voorstelronde topic on-topic te houden!

Het forum is niet het probleem maar de leden. Veel posters zijn verbaal erg zwak en niet bekend met digitale technologie en internet etiquette. NL is wat dat betreft nog vrij achterlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Ted zei:

Het forum is niet het probleem maar de leden. Veel posters zijn verbaal erg zwak en niet bekend met digitale technologie en internet etiquette. NL is wat dat betreft nog vrij achterlijk.

Beste Ted !

Het mag zo zijn dat niet iedereen al te best op de hoogte is van digitale technologie. Daar mag je mij ook onder scharen !

 

Dat voor internetgebruik een bepaalde etiquette geldt mag waar zijn,echter zal deze niet veel anders zijn dan in gewone alledaagse andere situaties:

men plempt niet zomaar lukraak allerlei zaken ongeordend overal daar waar het maar te pas komt, neer.

De ruimte die we gebruiken om via het internet te communiceren houden we liefst even bruikbaar als de ruimte waarin we leven.

oftewel kortweg gezegd we maken het liever nergens een zootje 🤓.

 

Vandaar dat ik persoonlijk pleit voor een bepaalde structuur.

Zeker nu er geen mod toezicht meer is!

Maar het forum is van iedereen&voor iedereen dus kan/zal het zo zijn dat anderen er anders over denken.

Ik ben daarnaar dus  wel benieuwd.

 

Echter,ik zie het verband niet tussen verbaal zwak zijn en de plek waar je een reactie op een topic plaatst.

Dat heeft toch met taalzwakte of digitale achterlijkheid (ik neem aan/hoop tenminste dat je dat bedoeld) niets te maken?

If so, wil  je me dat dan es uitleggen alsjeblieft? 😁.

 

groet,

mevr.Grijpstra

  • Leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...